Travestis brasileiras e escola: problematizações sobre processos temporais em gêneros, sexualidades e corporalidades nômades
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.22409/1984-0292/v29i1/1530 http://hdl.handle.net/11449/158018 |
Resumo: | Abstract This article aims to problematize the subjective processes related to travestilities, crossed by the new settings of the expressions of gender, sexuality and corporeality in contemporary times. In this sense, we have the school locus as a backdrop to enhance linearity, regularities and orders of binary identity constructions these devices before provocation triggered by the presence of students transvestites and disruptions with essentialist logic that has nothing to contribute to the psychologies and productions sciences committed to the guarantees of basic and sexual rights of people in multiple human diversity. |
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Travestis brasileiras e escola: problematizações sobre processos temporais em gêneros, sexualidades e corporalidades nômadesTranvestites and school: problematizations about temporal processes in gender, sexualities and nomadic corporalitiestemporalitytransvestitesschooltemporalidadestravestilidadesescolaAbstract This article aims to problematize the subjective processes related to travestilities, crossed by the new settings of the expressions of gender, sexuality and corporeality in contemporary times. In this sense, we have the school locus as a backdrop to enhance linearity, regularities and orders of binary identity constructions these devices before provocation triggered by the presence of students transvestites and disruptions with essentialist logic that has nothing to contribute to the psychologies and productions sciences committed to the guarantees of basic and sexual rights of people in multiple human diversity.Resumo O presente artigo tem como propósito problematizar os processos de subjetivação relacionados às travestilidades, atravessados pelas novas configurações das expressões de gêneros, sexualidades e corporalidades, em tempos contemporâneos. Neste sentido, tem o locus da escola como cenário para se potencializar linearidades, regularidades e ordens das construções identitárias binárias destes dispositivos diante das provocações disparadas pelas presenças de estudantes travestis e os rompimentos com as lógicas essencialistas, que nada tem a contribuir com as psicologias e produções de ciências comprometidas com as garantias de direitos básicos e sexuais das pessoas nas múltiplas diversidades humanas.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita FilhoUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita FilhoUniversidade Federal Fluminense, Departamento de PsicologiaUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Sales, AdrianaSouza, Leonardo Lemos DePeres, Wiliam Siqueira2018-11-12T17:27:58Z2018-11-12T17:27:58Z2017-04-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article71-80application/pdfhttp://dx.doi.org/10.22409/1984-0292/v29i1/1530Fractal: Revista de Psicologia. Universidade Federal Fluminense, Departamento de Psicologia, v. 29, n. 1, p. 71-80, 2017.1984-0292http://hdl.handle.net/11449/15801810.22409/1984-0292/v29i1/1530S1984-02922017000100071S1984-02922017000100071.pdf6444203522447403SciELOreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporFractal: Revista de Psicologiainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-12-12T06:19:48Zoai:repositorio.unesp.br:11449/158018Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T20:08:27.412259Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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