Os sentidos da cirurgia estética: utilidade, futilidade, agência e/ou incorporação
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://www.relaces.com.ar/index.php/relaces/article/viewArticle/180 http://hdl.handle.net/11449/125293 |
Resumo: | This article aims to reflect on the growth of the practice of plastic surgery for cosmetic purposes and its relationship with the contemporary consumer culture. In other words, we discuss how this practice expresses the values and principles for consumer culture and configures itself differently in different contextsin, as the cities of Sao Paulo and London, where he held field work involving the collection of information in press materials, data files, interviews and observation in clinical aes‐ thetic. |
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Os sentidos da cirurgia estética: utilidade, futilidade, agência e/ou incorporaçãoThe senses of cosmetic surgery: utility, futility, the agency and/or the incorporationCosmetic surgeryBody cultConsumer cultureAgencyCirurgia plásticaCulto ao corpoCultura de consumoAgênciaThis article aims to reflect on the growth of the practice of plastic surgery for cosmetic purposes and its relationship with the contemporary consumer culture. In other words, we discuss how this practice expresses the values and principles for consumer culture and configures itself differently in different contextsin, as the cities of Sao Paulo and London, where he held field work involving the collection of information in press materials, data files, interviews and observation in clinical aes‐ thetic.Este artigo busca contribuir para a reflexão acerca do crescimento da prática da cirurgia plástica pa‐ ra fins estéticos e sua relação com a cultura de consumo contemporânea. Em outras palavras, dis‐ cute‐se a maneira como esta prática expressa valores e princípios estruturadores da cultura de con‐ sumo e ganha contornos diferenciados em contextos particulares, como as cidades de São Paulo e Londres, onde realizou‐se trabalho de campo, envolvendo a coleta de informações em material de imprensa, dados em arquivos, entrevistas e observação em clínicas estéticas.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, Km. 01, Campus, CEP 14800901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, Km. 01, Campus, CEP 14800901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Castro, Ana Lúcia de [UNESP]2015-07-15T18:28:50Z2015-07-15T18:28:50Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article28-37application/pdfhttp://www.relaces.com.ar/index.php/relaces/article/viewArticle/180Revista Latinoamericana de Estudios sobre Cuerpos, Emociones y Sociedad, v. 9, n. 4, p. 28-37, 2012.1852-8759http://hdl.handle.net/11449/125293ISSN1852-8759-2012-09-04-28-37.pdf7666683358005843Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporRevista Latinoamericana de Estudios sobre Cuerpos, Emociones y Sociedadinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-10T15:54:38Zoai:repositorio.unesp.br:11449/125293Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T15:35:42.547929Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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