Os (des)caminhos do espaço e do tempo capturados pelas lentes infantis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/216806 |
Resumo: | This paper will develop an “experience-research” from a study from the Grupo Imago – Laboratório da Imagem Experiência e Criação, using in our discussion the production of images from children and teachers in children’s education. Over the investigation, through the cinematography perspectives and the field of education, we will reflect about the children’s relations with time and space, studying then, how children’s narratives can help us understand educational pratices and their development throughthe child’s point of view and use of communication. Therefor, we will create a Pack of Feelings compositional with their territories; their movements; different routes and their affections mobilization, that make and demarcate in the maps, traits so singular of the child’s growth. |
id |
UNSP_e15724de89a58bae283f173141764098 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/216806 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Os (des)caminhos do espaço e do tempo capturados pelas lentes infantisThe (wrong) paths of space and time captured through the children’s lensesChildhoodTimeSpaceInfânciaEspaçoTempoThis paper will develop an “experience-research” from a study from the Grupo Imago – Laboratório da Imagem Experiência e Criação, using in our discussion the production of images from children and teachers in children’s education. Over the investigation, through the cinematography perspectives and the field of education, we will reflect about the children’s relations with time and space, studying then, how children’s narratives can help us understand educational pratices and their development throughthe child’s point of view and use of communication. Therefor, we will create a Pack of Feelings compositional with their territories; their movements; different routes and their affections mobilization, that make and demarcate in the maps, traits so singular of the child’s growth.Este trabalho pretende desenvolver uma “pesquisa-experiência” a partir das pesquisas do Grupo Imago – Laboratório da Imagem Experiência e Criação, utilizando em nossas discussões a produção de imagens realizadas por crianças e professores na Educação Infantil. Ao longo das investigações, através das perspectivas cinematográficas e do campo da educação, iremos refletir sobre as relações que as crianças possuem com o tempo e o espaço, estudando então, como as narrativas infantis podem nos ajudar a compreender as práticas educativas e os desenvolvimentos infantis pelo olhar e comunicação das crianças. Diante disso, será feito um Bloco de Sensações compositivo com os territórios traçados, os deslocamentos realizados, os diferentes trajetos e as mobilizações de afetos, que compõem e demarcam nos mapas, traços tão singulares desse caminhar infantil.Não recebi financiamentoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Leite, César Donizetti Pereira [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Toledo, Rafaela2022-02-18T18:30:43Z2022-02-18T18:30:43Z2022-01-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11449/216806porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESP2023-12-31T06:16:10Zoai:repositorio.unesp.br:11449/216806Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T21:45:10.320881Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Os (des)caminhos do espaço e do tempo capturados pelas lentes infantis The (wrong) paths of space and time captured through the children’s lenses |
title |
Os (des)caminhos do espaço e do tempo capturados pelas lentes infantis |
spellingShingle |
Os (des)caminhos do espaço e do tempo capturados pelas lentes infantis Toledo, Rafaela Childhood Time Space Infância Espaço Tempo |
title_short |
Os (des)caminhos do espaço e do tempo capturados pelas lentes infantis |
title_full |
Os (des)caminhos do espaço e do tempo capturados pelas lentes infantis |
title_fullStr |
Os (des)caminhos do espaço e do tempo capturados pelas lentes infantis |
title_full_unstemmed |
Os (des)caminhos do espaço e do tempo capturados pelas lentes infantis |
title_sort |
Os (des)caminhos do espaço e do tempo capturados pelas lentes infantis |
author |
Toledo, Rafaela |
author_facet |
Toledo, Rafaela |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Leite, César Donizetti Pereira [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Toledo, Rafaela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Childhood Time Space Infância Espaço Tempo |
topic |
Childhood Time Space Infância Espaço Tempo |
description |
This paper will develop an “experience-research” from a study from the Grupo Imago – Laboratório da Imagem Experiência e Criação, using in our discussion the production of images from children and teachers in children’s education. Over the investigation, through the cinematography perspectives and the field of education, we will reflect about the children’s relations with time and space, studying then, how children’s narratives can help us understand educational pratices and their development throughthe child’s point of view and use of communication. Therefor, we will create a Pack of Feelings compositional with their territories; their movements; different routes and their affections mobilization, that make and demarcate in the maps, traits so singular of the child’s growth. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-02-18T18:30:43Z 2022-02-18T18:30:43Z 2022-01-10 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11449/216806 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/216806 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129354379558912 |