Educação natural, antropologia e sociabilidade no Emílio de Rousseau

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pokojeski, Sueli
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF)
Texto Completo: http://10.0.217.128:8080/jspui/handle/tede/604
Resumo: The perspective of the Natural Education bases the pedagogical tradition of Emilio delineating the different stages of the human development. This study it focused the human development that understands the age of the reason and passions, that constitutes the character of the human being. In book IV of Emilio, Rousseau formulates the thesis of that socialization human manifest human if by means of the confrontation of the two human feelings, the love of itself and the proper love. Such confrontation supports the development of the individual being that, knowing its feelings, it can know and it respects itself and the others. Rousseau values in this book, the infancy of the child as one of the basic points of the prolongation of the learning, which will affect the adult life, e will confer it support and capacity to face definitive challenges, not only personal, as well of the social environment. It is armed, then, of importance, its thought, in uncurling of the relation between individual and society, in the construction of the contract as a form to mediate the social, cultural and educational relations
id UPF-1_3ab84b4dac976d71f428dfaa0fabfc5d
oai_identifier_str oai:tede.upf.br:tede/604
network_acronym_str UPF-1
network_name_str Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF)
repository_id_str
spelling Dalbosco, Claudio AlmirCPF:42457190010http://lattes.cnpq.br/1671875455751185CPF:98554999053http://lattes.cnpq.br/8721883552065060Pokojeski, Sueli2018-01-10T18:06:25Z2009-07-102008-09-03http://10.0.217.128:8080/jspui/handle/tede/604The perspective of the Natural Education bases the pedagogical tradition of Emilio delineating the different stages of the human development. This study it focused the human development that understands the age of the reason and passions, that constitutes the character of the human being. In book IV of Emilio, Rousseau formulates the thesis of that socialization human manifest human if by means of the confrontation of the two human feelings, the love of itself and the proper love. Such confrontation supports the development of the individual being that, knowing its feelings, it can know and it respects itself and the others. Rousseau values in this book, the infancy of the child as one of the basic points of the prolongation of the learning, which will affect the adult life, e will confer it support and capacity to face definitive challenges, not only personal, as well of the social environment. It is armed, then, of importance, its thought, in uncurling of the relation between individual and society, in the construction of the contract as a form to mediate the social, cultural and educational relationsA perspectiva da Educação Natural embasa a tradição pedagógica do Emílio ao delinear as diferentes etapas do desenvolvimento humano. O presente estudo enfoca o desenvolvimento humano que compreende a idade da razão e das paixões e que constitui o caráter do ser humano. No livro IV do Emílio, Rousseau formula a tese de que socialização humana se manifesta por meio do confronto dos dois sentimentos especificamente humanos, o amor de si mesmo e o amor próprio. Tal confronto sustenta o desenvolvimento do indivíduo sendo que, conhecendo seus sentimentos, ele pode conhecer e respeitar a si mesmo e aos outros. Rousseau valoriza, nessa obra, a infância da criança como um dos pontos fundamentais do prolongamento do aprendizado, o qual afetará a vida adulta, e lhe conferirá sustentabilidade e capacidade para enfrentar determinados desafios não só pessoais, como também do meio social. Reveste-se, então, de importância, seu pensamento, no desenrolar da relação entre indivíduo e sociedade, na construção do contrato como uma forma de mediar as relações sociais, culturais e educacionaisMade available in DSpace on 2018-01-10T18:06:25Z (GMT). No. of bitstreams: 1 2008SueliPokojeski.pdf: 1363000 bytes, checksum: 4c55ed083e16acc529c0945fc741c398 (MD5) Previous issue date: 2008-09-03application/pdfporPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoEducaçãoEducação - FilosofiaSociologia educacionalAmor-próprioAntropologiaSelf-esteemEducationEducational sociologyAnthropologyCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::FUNDAMENTOS DA EDUCACAO::FILOSOFIA DA EDUCACAOEducação natural, antropologia e sociabilidade no Emílio de Rousseauinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF)instname:Universidade de Passo Fundo (UPF)instacron:UPFORIGINAL2008SueliPokojeski.pdfapplication/pdf1363000http://tede.upf.br:8080/jspui/bitstream/tede/604/1/2008SueliPokojeski.pdf4c55ed083e16acc529c0945fc741c398MD51tede/6042018-01-10 16:06:25.508oai:tede.upf.br:tede/604Biblioteca Digital de Teses e DissertaçõesPUBhttp://tede.upf.br/oai/requestbiblio@upf.br || bio@upf.br || cas@upf.br || car@upf.br || lve@upf.br || sar@upf.br || sol@upf.br || upfmundi@upf.br || jucelei@upf.bropendoar:2018-01-10T18:06:25Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF) - Universidade de Passo Fundo (UPF)false
dc.title.por.fl_str_mv Educação natural, antropologia e sociabilidade no Emílio de Rousseau
title Educação natural, antropologia e sociabilidade no Emílio de Rousseau
spellingShingle Educação natural, antropologia e sociabilidade no Emílio de Rousseau
Pokojeski, Sueli
Educação - Filosofia
Sociologia educacional
Amor-próprio
Antropologia
Self-esteem
Education
Educational sociology
Anthropology
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::FUNDAMENTOS DA EDUCACAO::FILOSOFIA DA EDUCACAO
title_short Educação natural, antropologia e sociabilidade no Emílio de Rousseau
title_full Educação natural, antropologia e sociabilidade no Emílio de Rousseau
title_fullStr Educação natural, antropologia e sociabilidade no Emílio de Rousseau
title_full_unstemmed Educação natural, antropologia e sociabilidade no Emílio de Rousseau
title_sort Educação natural, antropologia e sociabilidade no Emílio de Rousseau
author Pokojeski, Sueli
author_facet Pokojeski, Sueli
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Dalbosco, Claudio Almir
dc.contributor.advisor1ID.fl_str_mv CPF:42457190010
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/1671875455751185
dc.contributor.authorID.fl_str_mv CPF:98554999053
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/8721883552065060
dc.contributor.author.fl_str_mv Pokojeski, Sueli
contributor_str_mv Dalbosco, Claudio Almir
dc.subject.por.fl_str_mv Educação - Filosofia
Sociologia educacional
Amor-próprio
Antropologia
topic Educação - Filosofia
Sociologia educacional
Amor-próprio
Antropologia
Self-esteem
Education
Educational sociology
Anthropology
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::FUNDAMENTOS DA EDUCACAO::FILOSOFIA DA EDUCACAO
dc.subject.eng.fl_str_mv Self-esteem
Education
Educational sociology
Anthropology
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::FUNDAMENTOS DA EDUCACAO::FILOSOFIA DA EDUCACAO
description The perspective of the Natural Education bases the pedagogical tradition of Emilio delineating the different stages of the human development. This study it focused the human development that understands the age of the reason and passions, that constitutes the character of the human being. In book IV of Emilio, Rousseau formulates the thesis of that socialization human manifest human if by means of the confrontation of the two human feelings, the love of itself and the proper love. Such confrontation supports the development of the individual being that, knowing its feelings, it can know and it respects itself and the others. Rousseau values in this book, the infancy of the child as one of the basic points of the prolongation of the learning, which will affect the adult life, e will confer it support and capacity to face definitive challenges, not only personal, as well of the social environment. It is armed, then, of importance, its thought, in uncurling of the relation between individual and society, in the construction of the contract as a form to mediate the social, cultural and educational relations
publishDate 2008
dc.date.issued.fl_str_mv 2008-09-03
dc.date.available.fl_str_mv 2009-07-10
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2018-01-10T18:06:25Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://10.0.217.128:8080/jspui/handle/tede/604
url http://10.0.217.128:8080/jspui/handle/tede/604
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.por.fl_str_mv
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Educação
dc.publisher.department.fl_str_mv Educação
dc.publisher.country.por.fl_str_mv
dc.publisher.initials.por.fl_str_mv
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF)
instname:Universidade de Passo Fundo (UPF)
instacron:UPF
instname_str Universidade de Passo Fundo (UPF)
instacron_str UPF
institution UPF
reponame_str Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF)
collection Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF)
bitstream.url.fl_str_mv http://tede.upf.br:8080/jspui/bitstream/tede/604/1/2008SueliPokojeski.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv 4c55ed083e16acc529c0945fc741c398
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF) - Universidade de Passo Fundo (UPF)
repository.mail.fl_str_mv biblio@upf.br || bio@upf.br || cas@upf.br || car@upf.br || lve@upf.br || sar@upf.br || sol@upf.br || upfmundi@upf.br || jucelei@upf.br
_version_ 1809092283868381184