Desenvolvimento de um sistema de movimentação e fixação para galpão metálico industrial
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
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Título da fonte: | Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF) |
Texto Completo: | http://tede.upf.br/jspui/handle/tede/1624 |
Resumo: | For optimize the use of important areas in shipyards and improve the working conditions of people who are exposed to the weathers, companies are constantly looking to improve the layout of their factories and avoid the cost of idle hand work. Normally used in the manufacture of parts and assembly of large equipment in shipyards, traditional metal sheds, ie fixed in a certain place without the possibility of relocation, unless there disassembly and reassembly at the desired location. Within this context, mobile metal sheds with displacement linear, become an interesting option, as they allow the assembly of large components in a covered place without the need for disassembly and reassembly. Through this need, using a methodology for product development of the authors Pahl and Beitz is conceived a variant solution for displacement linear and fixing along a certain path to metallic shed. Through this possible solution of the problem of the project are develop the calculations of the efforts active in the bases of the moving metallic shed, of the activation of the system by traditional methods and the structural validation of the set of fixation through the analysis in finite elements, where the most critical situation found in the simulations is the result of simultaneous application of the moment, shear effort and axial effort, where the mechanism designed for the solution of the design problem, supports the maximum effort of 1.141 kN.m before collapsing. |
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Within this context, mobile metal sheds with displacement linear, become an interesting option, as they allow the assembly of large components in a covered place without the need for disassembly and reassembly. Through this need, using a methodology for product development of the authors Pahl and Beitz is conceived a variant solution for displacement linear and fixing along a certain path to metallic shed. Through this possible solution of the problem of the project are develop the calculations of the efforts active in the bases of the moving metallic shed, of the activation of the system by traditional methods and the structural validation of the set of fixation through the analysis in finite elements, where the most critical situation found in the simulations is the result of simultaneous application of the moment, shear effort and axial effort, where the mechanism designed for the solution of the design problem, supports the maximum effort of 1.141 kN.m before collapsing.Para aperfeiçoar a utilização de áreas importantes em estaleiros navais e melhorar as condições de trabalho das pessoas que estão expostas á intempéries, as empresas buscam constantemente melhorar o layout de suas fábricas e evitar o custo com mão de obra ociosa. Normalmente são utilizados, na fabricação de peças e montagem de equipamentos de grande porte em estaleiros navais, galpões metálicos tradicionais, ou seja, fixados em determinado local sem a possibilidade de relocação, a menos que haja a sua desmontagem e remontagem no local desejado. Dentro deste contexto, os galpões metálicos móveis com deslocamento linear tornam-se uma opção interessante, pois possibilitam a montagem de componentes de grande porte em um local coberto sem que haja a necessidade de sua desmontagem e remontagem. Através desta necessidade, utilizando-se da metodologia para o desenvolvimento de produto dos autores Pahl e Beitz é concebido uma variante de solução para o deslocamento linear e fixação ao longo de um trajeto determinado para galpão metálico. Por meio desta possível solução do problema de projeto são desenvolvidos os cálculos dos esforços atuantes nas bases do galpão metálico móvel, do acionamento do sistema por métodos tradicionais e a validação estrutural do conjunto de fixação através da análise em elementos finitos, onde a situação mais crítica encontrada nas simulações é a decorrente da aplicação simultânea do momento, esforço cortante e do esforço axial, onde o mecanismo projetado para a solução do problema de projeto, suporta o esforço máximo de 1.141 kN.m antes de entrar em colapso.Submitted by Mariana Freitas (marianafreitas@upf.br) on 2019-03-13T23:18:50Z No. of bitstreams: 1 2016ArieltonViniciusTrindade.pdf: 4776245 bytes, checksum: 7bd83874559b41a863eaa601ff1761db (MD5)Made available in DSpace on 2019-03-13T23:18:50Z (GMT). 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