Processos educativos e comunicacionais na cibercultura : explorando ações de inclusão social
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF) |
Texto Completo: | http://10.0.217.128:8080/jspui/handle/tede/644 |
Resumo: | The social contemporary dynamic requires a participant education dialogic and ready to make part of a society steeped in technology. Because of the web technologies there is a reconfiguration of the society itself, establishing a situation of generalized connectivity generated by the cyberculture - the culture transformed by the technologies. Like that, it emerges the need of appropriation of that technology in a different way, once they have innovatory characteristics, because the poles of message emissions are spread and there is the possibility of the constitution of communicative processes independent of time and space. Like this, it is essential a new meaning of the educational processes, having as main goal to contribute in a more efficient way in this reticular dynamic existen |
id |
UPF-1_48b36c0d4217afdd1b23af0c6fbccb30 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:tede.upf.br:tede/644 |
network_acronym_str |
UPF-1 |
network_name_str |
Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF) |
repository_id_str |
|
spelling |
Teixeira, Adriano CanabarroCPF:70863024068http://lattes.cnpq.br/1841882790688813CPF:00250878003http://lattes.cnpq.br/5061817713945964Marcon, Karina2018-01-10T18:06:31Z2009-07-092008-08-28http://10.0.217.128:8080/jspui/handle/tede/644The social contemporary dynamic requires a participant education dialogic and ready to make part of a society steeped in technology. Because of the web technologies there is a reconfiguration of the society itself, establishing a situation of generalized connectivity generated by the cyberculture - the culture transformed by the technologies. Like that, it emerges the need of appropriation of that technology in a different way, once they have innovatory characteristics, because the poles of message emissions are spread and there is the possibility of the constitution of communicative processes independent of time and space. Like this, it is essential a new meaning of the educational processes, having as main goal to contribute in a more efficient way in this reticular dynamic existenA dinâmica social contemporânea demanda uma educação participante e preparada para fazer parte de uma sociedade imersa tecnologicamente. Com o advento das tecnologias de rede (TR) há uma reconfiguração da própria sociedade, instituindo uma situação de conectividade generalizada impulsionada pela cibercultura - a cultura transformada pelas tecnologias. Logo, torna-se essencial uma ressignificação dos processos educativos, com vistas a participar de forma mais eficaz nessa dinâmica reticular existenteMade available in DSpace on 2018-01-10T18:06:31Z (GMT). No. of bitstreams: 1 2008KarinaMarcon.pdf: 4690261 bytes, checksum: 4bc8eabe8d350735336eafe53f73d7d2 (MD5) Previous issue date: 2008-08-28application/pdfporPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoEducaçãoComputadores e civilizaçãoInclusão digitalComunicaçãoProfessores - Formação - Passo Fundo (RS)Inovações educacionaisTeacher educatorsPasso Fundo (Brazil)Computers and civilizationDigital divideCommunicationEducational innovationsCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOProcessos educativos e comunicacionais na cibercultura : explorando ações de inclusão socialinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF)instname:Universidade de Passo Fundo (UPF)instacron:UPFORIGINAL2008KarinaMarcon.pdfapplication/pdf4690261http://tede.upf.br:8080/jspui/bitstream/tede/644/1/2008KarinaMarcon.pdf4bc8eabe8d350735336eafe53f73d7d2MD51tede/6442018-01-10 16:06:31.291oai:tede.upf.br:tede/644Biblioteca Digital de Teses e DissertaçõesPUBhttp://tede.upf.br/oai/requestbiblio@upf.br || bio@upf.br || cas@upf.br || car@upf.br || lve@upf.br || sar@upf.br || sol@upf.br || upfmundi@upf.br || jucelei@upf.bropendoar:2018-01-10T18:06:31Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF) - Universidade de Passo Fundo (UPF)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Processos educativos e comunicacionais na cibercultura : explorando ações de inclusão social |
title |
Processos educativos e comunicacionais na cibercultura : explorando ações de inclusão social |
spellingShingle |
Processos educativos e comunicacionais na cibercultura : explorando ações de inclusão social Marcon, Karina Computadores e civilização Inclusão digital Comunicação Professores - Formação - Passo Fundo (RS) Inovações educacionais Teacher educators Passo Fundo (Brazil) Computers and civilization Digital divide Communication Educational innovations CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
title_short |
Processos educativos e comunicacionais na cibercultura : explorando ações de inclusão social |
title_full |
Processos educativos e comunicacionais na cibercultura : explorando ações de inclusão social |
title_fullStr |
Processos educativos e comunicacionais na cibercultura : explorando ações de inclusão social |
title_full_unstemmed |
Processos educativos e comunicacionais na cibercultura : explorando ações de inclusão social |
title_sort |
Processos educativos e comunicacionais na cibercultura : explorando ações de inclusão social |
author |
Marcon, Karina |
author_facet |
Marcon, Karina |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Teixeira, Adriano Canabarro |
dc.contributor.advisor1ID.fl_str_mv |
CPF:70863024068 |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/1841882790688813 |
dc.contributor.authorID.fl_str_mv |
CPF:00250878003 |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/5061817713945964 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marcon, Karina |
contributor_str_mv |
Teixeira, Adriano Canabarro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Computadores e civilização Inclusão digital Comunicação Professores - Formação - Passo Fundo (RS) Inovações educacionais |
topic |
Computadores e civilização Inclusão digital Comunicação Professores - Formação - Passo Fundo (RS) Inovações educacionais Teacher educators Passo Fundo (Brazil) Computers and civilization Digital divide Communication Educational innovations CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Teacher educators Passo Fundo (Brazil) Computers and civilization Digital divide Communication Educational innovations |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
The social contemporary dynamic requires a participant education dialogic and ready to make part of a society steeped in technology. Because of the web technologies there is a reconfiguration of the society itself, establishing a situation of generalized connectivity generated by the cyberculture - the culture transformed by the technologies. Like that, it emerges the need of appropriation of that technology in a different way, once they have innovatory characteristics, because the poles of message emissions are spread and there is the possibility of the constitution of communicative processes independent of time and space. Like this, it is essential a new meaning of the educational processes, having as main goal to contribute in a more efficient way in this reticular dynamic existen |
publishDate |
2008 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2008-08-28 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2009-07-09 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2018-01-10T18:06:31Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://10.0.217.128:8080/jspui/handle/tede/644 |
url |
http://10.0.217.128:8080/jspui/handle/tede/644 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.por.fl_str_mv |
|
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Educação |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Educação |
dc.publisher.country.por.fl_str_mv |
|
dc.publisher.initials.por.fl_str_mv |
|
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF) instname:Universidade de Passo Fundo (UPF) instacron:UPF |
instname_str |
Universidade de Passo Fundo (UPF) |
instacron_str |
UPF |
institution |
UPF |
reponame_str |
Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF) |
collection |
Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF) |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://tede.upf.br:8080/jspui/bitstream/tede/644/1/2008KarinaMarcon.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
4bc8eabe8d350735336eafe53f73d7d2 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF) - Universidade de Passo Fundo (UPF) |
repository.mail.fl_str_mv |
biblio@upf.br || bio@upf.br || cas@upf.br || car@upf.br || lve@upf.br || sar@upf.br || sol@upf.br || upfmundi@upf.br || jucelei@upf.br |
_version_ |
1809092283987918848 |