Parental Guidance Group Programs: A Systematic Review
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
Texto Completo: | http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12421 |
Resumo: | Parental guidance is essential for active parenting in child therapy. This study aimed to survey the main characteristics of parenting programs in a group of articles published in recent years, and to verify similarities and differences between them, correlating these with the outcomes of the selected articles. The systematic literature review method was used in PubMed, PsycINFO, LILACS, and SCIELO databases. The search was conducted from June to August 2019. It included articles published between 2013 and 2018, of group programs for parents, caregivers or family members, training/mentoring, and health promotion/prevention groups, with a minimum of four sessions. A total of 20 articles met all these criteria and were included in the present study. The articles included in the review showed gains and positive results from the interventions and their importance in the treatment and/or prevention, and health promotion of children. |
id |
UPM-1_84fbad40f57eb1b502dd3bb18b8d6f92 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/12421 |
network_acronym_str |
UPM-1 |
network_name_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Parental Guidance Group Programs: A Systematic ReviewProgramas de Orientación de Padres en Grupo: Una Revisión Sistemática Programas de Orientação de Pais em Grupo: Uma Revisão Sistemáticarevisão sistemáticaprogramasorientação de paisabordagem cognitivo-comportamentalgruporevisión sistemáticaprogramasorientación de padresenfoque cognitivo conductualgruposystematic reviewprogramsparental guidancecognitive-behavioral approachgroupParental guidance is essential for active parenting in child therapy. This study aimed to survey the main characteristics of parenting programs in a group of articles published in recent years, and to verify similarities and differences between them, correlating these with the outcomes of the selected articles. The systematic literature review method was used in PubMed, PsycINFO, LILACS, and SCIELO databases. The search was conducted from June to August 2019. It included articles published between 2013 and 2018, of group programs for parents, caregivers or family members, training/mentoring, and health promotion/prevention groups, with a minimum of four sessions. A total of 20 articles met all these criteria and were included in the present study. The articles included in the review showed gains and positive results from the interventions and their importance in the treatment and/or prevention, and health promotion of children.La orientación de los padres es importante para la orientación de los padres en la terapia infantil. Este estudio tuvo como objetivo analizar las características principales de los programas para padres en un grupo de artículos publicados en los últimos años, y verificar las similitudes y diferencias entre ellos. El método de revisión sistemática de la literatura se utilizó en las bases de datos PubMed, PsycINFO, Lilacs y SciELO. La búsqueda se realizó de junio a agosto de 2019 e incluyó artículos publicados en los años 2013 a 2018 de programas grupales para padres y cuidadores, capacitación/ orientación, promoción/prevención de la salud, con un mínimo de cuatro sesiones. Veinte artículos fueron incluidos en este estudio. Los artículos incluidos en la revisión mostraron ganancias y resultados positivos de las intervenciones y su importancia en el tratamiento, prevención y promoción de la salud de los niños.A literatura aponta que os programas de orientação de pais são de extrema relevância para um acompanhamento mais ativo dos pais no processo terapêutico dos filhos. Considerando a relevância deste tema e a necessidade de acompanhamento dessa temática específica, esse estudo teve o objetivo de realizar uma pesquisa baseada no método de Revisão Sistemática da literatura com a temática “Programas de Orientação de Pais em Grupo” nas bases PubMed, PsycINFO, LILACS e SCIELO, sendo realizada entre julho a setembro de 2017. Foram incluídos os artigos de programas aplicados em grupo para pais, cuidadores ou familiares, grupos de treinamento/orientação de promoção e prevenção de saúde, com o mínimo de 4 sessões. Dezoito artigos cumpriram todos esses critérios e foram analisados e incluídos no estudo em questão. Os artigos incluídos na revisão apresentaram ganhos e resultados positivos das intervenções e sua importância no tratamento e/ou prevenção e promoção de saúde dos filhos.Editora Mackenzie2020-04-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/1242110.5935/1980-6906/psicologia.v22n1p399-430The Journal Of Psychology: Theory and Practice ; Vol. 22 No. 1 (2020); 368-430Revista Psicología: Teoría y Práctica; Vol. 22 Núm. 1 (2020); 368-430Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 22 n. 1 (2020); 368-4301980-69061516-3687reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)instacron:UPMporenghttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12421/10511http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12421/10512Copyright (c) 2020 Thaís Barbosa Benedetti, Isabela Pizzarro Rebessi, Carmem Beatriz Neufeldhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBenedetti, Thaís BarbosaRebessi, Isabela PizzarroNeufeld, Carmem Beatriz2023-07-25T19:29:15Zoai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/12421Revistahttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/indexPRIhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/oairevistapsico@mackenzie.br1980-69061516-3687opendoar:2023-07-25T19:29:15Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Parental Guidance Group Programs: A Systematic Review Programas de Orientación de Padres en Grupo: Una Revisión Sistemática Programas de Orientação de Pais em Grupo: Uma Revisão Sistemática |
title |
Parental Guidance Group Programs: A Systematic Review |
spellingShingle |
Parental Guidance Group Programs: A Systematic Review Benedetti, Thaís Barbosa revisão sistemática programas orientação de pais abordagem cognitivo-comportamental grupo revisión sistemática programas orientación de padres enfoque cognitivo conductual grupo systematic review programs parental guidance cognitive-behavioral approach group |
title_short |
Parental Guidance Group Programs: A Systematic Review |
title_full |
Parental Guidance Group Programs: A Systematic Review |
title_fullStr |
Parental Guidance Group Programs: A Systematic Review |
title_full_unstemmed |
Parental Guidance Group Programs: A Systematic Review |
title_sort |
Parental Guidance Group Programs: A Systematic Review |
author |
Benedetti, Thaís Barbosa |
author_facet |
Benedetti, Thaís Barbosa Rebessi, Isabela Pizzarro Neufeld, Carmem Beatriz |
author_role |
author |
author2 |
Rebessi, Isabela Pizzarro Neufeld, Carmem Beatriz |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Benedetti, Thaís Barbosa Rebessi, Isabela Pizzarro Neufeld, Carmem Beatriz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
revisão sistemática programas orientação de pais abordagem cognitivo-comportamental grupo revisión sistemática programas orientación de padres enfoque cognitivo conductual grupo systematic review programs parental guidance cognitive-behavioral approach group |
topic |
revisão sistemática programas orientação de pais abordagem cognitivo-comportamental grupo revisión sistemática programas orientación de padres enfoque cognitivo conductual grupo systematic review programs parental guidance cognitive-behavioral approach group |
description |
Parental guidance is essential for active parenting in child therapy. This study aimed to survey the main characteristics of parenting programs in a group of articles published in recent years, and to verify similarities and differences between them, correlating these with the outcomes of the selected articles. The systematic literature review method was used in PubMed, PsycINFO, LILACS, and SCIELO databases. The search was conducted from June to August 2019. It included articles published between 2013 and 2018, of group programs for parents, caregivers or family members, training/mentoring, and health promotion/prevention groups, with a minimum of four sessions. A total of 20 articles met all these criteria and were included in the present study. The articles included in the review showed gains and positive results from the interventions and their importance in the treatment and/or prevention, and health promotion of children. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-04-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12421 10.5935/1980-6906/psicologia.v22n1p399-430 |
url |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12421 |
identifier_str_mv |
10.5935/1980-6906/psicologia.v22n1p399-430 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12421/10511 http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12421/10512 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Thaís Barbosa Benedetti, Isabela Pizzarro Rebessi, Carmem Beatriz Neufeld https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Thaís Barbosa Benedetti, Isabela Pizzarro Rebessi, Carmem Beatriz Neufeld https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
dc.source.none.fl_str_mv |
The Journal Of Psychology: Theory and Practice ; Vol. 22 No. 1 (2020); 368-430 Revista Psicología: Teoría y Práctica; Vol. 22 Núm. 1 (2020); 368-430 Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 22 n. 1 (2020); 368-430 1980-6906 1516-3687 reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) instacron:UPM |
instname_str |
Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
instacron_str |
UPM |
institution |
UPM |
reponame_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
collection |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapsico@mackenzie.br |
_version_ |
1797051378350161920 |