Validity Evidence for a Learning Style Measure
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
Texto Completo: | http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/6749 |
Resumo: | This study aimed at obtaining validity evidence for a learning style scale and at analyzing student’s learning styles. The study included 709 students from professional technical education. We used a Scale of Learning Styles, with 80 items for the description of the preferred styles, and evaluated five dimensions, namely: environmental, social, instrumental, personal, and activity conditions. We applied the test collectively on the day and time set by each educational institution. A factor analysis with varimax rotation indicated three-factor structure for the scale. The factors were grouped as follows: factor 1 – personal terms and conditions of activity, with 16 items (? = 0,78); factor 2 – environmental conditions, with 11 items (? = 0,79); factor 3 – social conditions, with 11 items (? = 0,81). Overall, we observed that the students were more personal conditions and activity style-oriented. A scale that can map students’ learning styles is relevant to Brazilian education because it allows students to know their learning preferences and can provide them with better learning conditions. |
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Validity Evidence for a Learning Style MeasureEvidencias de Validez para una Medida de Estilos de AprendizajeEvidências de Validade para uma Medida de Estilos de Aprendizagemestilosestilos de aprendizagemestilos cognitivosavaliação psicológicaensino técnico profissionalestilosestilos de aprendizajeestilos cognitivosevaluación psicológicaenseñanza técnico profissional styleslearning styles cognitive styles psychological assessmenthigh school coachThis study aimed at obtaining validity evidence for a learning style scale and at analyzing student’s learning styles. The study included 709 students from professional technical education. We used a Scale of Learning Styles, with 80 items for the description of the preferred styles, and evaluated five dimensions, namely: environmental, social, instrumental, personal, and activity conditions. We applied the test collectively on the day and time set by each educational institution. A factor analysis with varimax rotation indicated three-factor structure for the scale. The factors were grouped as follows: factor 1 – personal terms and conditions of activity, with 16 items (? = 0,78); factor 2 – environmental conditions, with 11 items (? = 0,79); factor 3 – social conditions, with 11 items (? = 0,81). Overall, we observed that the students were more personal conditions and activity style-oriented. A scale that can map students’ learning styles is relevant to Brazilian education because it allows students to know their learning preferences and can provide them with better learning conditions.Los objetivos del presente estudio fueron obtener evidencia de la validación de la escala de estilos de aprendizaje y analizar los estilos de aprendizaje de estos estudiantes. El estudio incluyó a 709 estudiantes de la enseñanza técnica profesional. Se utilizó una escala de evaluación de estilos de aprendizaje, con 80 artículos para la descripción de los estilos preferidos y evaluamos cinco dimensiones, a saber: las condiciones ambientales, sociales, instrumentales, personales y de la actividad. La aplicación se produjo colectivamente en día y hora fijadas por cada institución. Un análisis de factores con rotación varimax indicó estructura de tres factores de la escala. Los factores se agrupan de la siguiente manera: factor 1 – términos personales y las condiciones de la actividad, con 16 ítems (? = 0,78); factor 2 – condiciones ambientales, con 11 ítems (? = 0,79); factor 3 – condiciones sociales, con 11 ítems (? = 0,81). Los estudiantes fueron más guiadas por los estilos personales de las condiciones y actividad. Una escala que pueda mapear el estilo de aprendizaje de los estudiantes parece ser relevante para la educación brasileña por permitir que se conozca sus preferencias en el modo de aprender, pudiendo propiciarles mejores condiciones de aprendizaje.Este estudo objetivou buscar evidências de validade para uma escala de estilos de aprendizagem, bem como identificar quais são esses estilos. Participaram do estudo 709 estudantes do ensino técnico profissional. Utilizou-se uma escala de Estilos de Aprendizagem, com 80 itens destinados à descrição dos estilos de aprendizagem, avaliados em cinco dimensões: condições ambientais, sociais, instrumentais, pessoais e da atividade. A aplicação ocorreu de forma coletiva em dia e horário estabelecidos pelas instituições de ensino. A análise fatorial com rotação Varimax indicou estrutura de três fatores para a escala. Os fatores se agruparam da seguinte maneira: fator 1 – condições pessoais e condições da atividade, com 16 itens (? = 0,78); fator 2 – condições ambientais, com 11 itens (? = 0,79); fator 3 – condições sociais, com 11 itens (? = 0,81). No geral, os estudantes se mostraram mais orientados pelos estilos das condições pessoais e da atividade. Uma escala que possa mapear o estilo de aprendizagem dos estudantes parece ser relevante para a educação brasileira por permitir que se conheça as preferências no modo de aprender, podendo propiciar-lhes melhores condições de aprendizado.Editora Mackenzie2018-01-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAPapplication/pdfapplication/pdfhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/674910.5935/1980-6906/psicologia.v19n3p176-191The Journal Of Psychology: Theory and Practice ; Vol. 19 No. 3 (2017); 159-191Revista Psicología: Teoría y Práctica; Vol. 19 Núm. 3 (2017); 159-191Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 19 n. 3 (2017); 159-1911980-69061516-3687reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. 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