High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Acácia Aparecida Angeli dos
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Inácio, Amanda Lays Monteiro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)
Texto Completo: http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629
Resumo: The objective was to characterize the level of motivation to learn in terms of its orientations to achievement goals and the use of learning strategies in high school students, as well as to correlate the subscales of the instruments and to analyze differences considering sex and school year. We also sought to identify whether the motivation to learn can predict learning strategies. The Learning Motivation Scale and the Learning Strategies Assessment Scale were used on 261 private school students in Bahia, with a minimum age of 14 years and a maximum of 22 (M = 16.6, SD = 1.4). The results revealed that the students were more oriented towards the goal of learning and make use of metacognitive strategies. The prediction ratio indicated explanatory models with variance from 6% to 33%. It is suggested that investigations continue to broaden the understanding of the relationships between these variables.
id UPM-1_a132291cba13bb17434c021c8fc4b17d
oai_identifier_str oai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/12629
network_acronym_str UPM-1
network_name_str Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)
repository_id_str
spelling High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies Motivación de la Escuela Secundaria: Objetivos de Logro y Estrategias de Aprendizaje Motivação no Ensino Médio: Metas de Realização e Estratégias de Aprendizagemeducaçãoensino básicoestratégias de aprendizagemmetas de realizaçãomotivaçãoeducaciónenseñanza básicaestrategias de aprendizajeobjetivos de logromotivacióneducationbasic educationlearning strategiesachievement goalsmotivationThe objective was to characterize the level of motivation to learn in terms of its orientations to achievement goals and the use of learning strategies in high school students, as well as to correlate the subscales of the instruments and to analyze differences considering sex and school year. We also sought to identify whether the motivation to learn can predict learning strategies. The Learning Motivation Scale and the Learning Strategies Assessment Scale were used on 261 private school students in Bahia, with a minimum age of 14 years and a maximum of 22 (M = 16.6, SD = 1.4). The results revealed that the students were more oriented towards the goal of learning and make use of metacognitive strategies. The prediction ratio indicated explanatory models with variance from 6% to 33%. It is suggested that investigations continue to broaden the understanding of the relationships between these variables.El objetivo fue caracterizar el nivel de motivación para aprender en términos de sus orientaciones a los objetivos de logro y el uso de estrategias de aprendizaje en estudiantes de secundaria, así como correlacionar las subescalas de los instrumentos y analizar las diferencias considerando el sexo y el año escolar. También buscamos identificar si la motivación para aprender puede predecir estrategias de aprendizaje. La Escala de Motivación de Aprendizaje y la Escala de Evaluación de Estrategias de Aprendizaje se usaron en 261 estudiantes de escuelas privadas en Bahía, con una edad mínima de 14 años y un máximo de 22 (M = 16,6, DE = 1,4). Los resultados revelaron que los estudiantes estaban más orientados hacia el objetivo de aprender y utilizar estrategias metacognitivas. El índice de predicción indicó modelos explicativos con una varianza del 6% al 33%. Se sugiere continuar las investigaciones para ampliar la comprensión sobre las relaciones entre estas variables.Objetivou-se caracterizar o nível de motivação para aprender e o emprego das estratégias de aprendizagem em alunos do ensino médio, bem como, correlacionar as subescalas dos instrumentos e analisar diferenças considerando sexo e ano escolar. Buscou-se, ainda, identificar se a motivação para aprender pode predizer as estratégias de aprendizagem. Empregou-se a Escala de Motivação para Aprendizagem e a Escala de Avaliação das Estratégias de Aprendizagem em 261 estudantes do ensino particular da Bahia, sendo a idade mínima 14 anos e a máxima 22 (M = 16,6, DP = 1,4). Os resultados revelaram que os estudantes se mostraram mais orientados pela meta aprender e fazem uso das estratégias metacognitivas. A relação de predição indicou modelos explicativos com variância de 6% a 33% entre a motivação para aprender e as estratégias de aprendizagem. Sugere-se a continuidade das investigações a fim de se ampliar o entendimento acerca das relações existentes entre essas variáveis.  Editora Mackenzie2020-08-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/1262910.5935/1980-6906/psicologia.v22n2p360-380The Journal Of Psychology: Theory and Practice ; Vol. 22 No. 2 (2020); 338-380Revista Psicología: Teoría y Práctica; Vol. 22 Núm. 2 (2020); 338-380Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 22 n. 2 (2020); 338-3801980-69061516-3687reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)instacron:UPMporenghttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629/10655http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629/10656Copyright (c) 2020 Acácia Aparecida Angeli dos Santos, Amanda Lays Monteiro Ináciohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Acácia Aparecida Angeli dosInácio, Amanda Lays Monteiro2023-07-24T21:20:43Zoai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/12629Revistahttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/indexPRIhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/oairevistapsico@mackenzie.br1980-69061516-3687opendoar:2023-07-24T21:20:43Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)false
dc.title.none.fl_str_mv High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies
Motivación de la Escuela Secundaria: Objetivos de Logro y Estrategias de Aprendizaje
Motivação no Ensino Médio: Metas de Realização e Estratégias de Aprendizagem
title High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies
spellingShingle High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies
Santos, Acácia Aparecida Angeli dos
educação
ensino básico
estratégias de aprendizagem
metas de realização
motivação
educación
enseñanza básica
estrategias de aprendizaje
objetivos de logro
motivación
education
basic education
learning strategies
achievement goals
motivation
title_short High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies
title_full High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies
title_fullStr High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies
title_full_unstemmed High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies
title_sort High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies
author Santos, Acácia Aparecida Angeli dos
author_facet Santos, Acácia Aparecida Angeli dos
Inácio, Amanda Lays Monteiro
author_role author
author2 Inácio, Amanda Lays Monteiro
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Acácia Aparecida Angeli dos
Inácio, Amanda Lays Monteiro
dc.subject.por.fl_str_mv educação
ensino básico
estratégias de aprendizagem
metas de realização
motivação
educación
enseñanza básica
estrategias de aprendizaje
objetivos de logro
motivación
education
basic education
learning strategies
achievement goals
motivation
topic educação
ensino básico
estratégias de aprendizagem
metas de realização
motivação
educación
enseñanza básica
estrategias de aprendizaje
objetivos de logro
motivación
education
basic education
learning strategies
achievement goals
motivation
description The objective was to characterize the level of motivation to learn in terms of its orientations to achievement goals and the use of learning strategies in high school students, as well as to correlate the subscales of the instruments and to analyze differences considering sex and school year. We also sought to identify whether the motivation to learn can predict learning strategies. The Learning Motivation Scale and the Learning Strategies Assessment Scale were used on 261 private school students in Bahia, with a minimum age of 14 years and a maximum of 22 (M = 16.6, SD = 1.4). The results revealed that the students were more oriented towards the goal of learning and make use of metacognitive strategies. The prediction ratio indicated explanatory models with variance from 6% to 33%. It is suggested that investigations continue to broaden the understanding of the relationships between these variables.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-08-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629
10.5935/1980-6906/psicologia.v22n2p360-380
url http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629
identifier_str_mv 10.5935/1980-6906/psicologia.v22n2p360-380
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629/10655
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629/10656
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Acácia Aparecida Angeli dos Santos, Amanda Lays Monteiro Inácio
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Acácia Aparecida Angeli dos Santos, Amanda Lays Monteiro Inácio
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora Mackenzie
publisher.none.fl_str_mv Editora Mackenzie
dc.source.none.fl_str_mv The Journal Of Psychology: Theory and Practice ; Vol. 22 No. 2 (2020); 338-380
Revista Psicología: Teoría y Práctica; Vol. 22 Núm. 2 (2020); 338-380
Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 22 n. 2 (2020); 338-380
1980-6906
1516-3687
reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)
instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)
instacron:UPM
instname_str Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)
instacron_str UPM
institution UPM
reponame_str Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)
collection Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)
repository.name.fl_str_mv Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)
repository.mail.fl_str_mv revistapsico@mackenzie.br
_version_ 1797051378387910656