High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
Texto Completo: | http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629 |
Resumo: | The objective was to characterize the level of motivation to learn in terms of its orientations to achievement goals and the use of learning strategies in high school students, as well as to correlate the subscales of the instruments and to analyze differences considering sex and school year. We also sought to identify whether the motivation to learn can predict learning strategies. The Learning Motivation Scale and the Learning Strategies Assessment Scale were used on 261 private school students in Bahia, with a minimum age of 14 years and a maximum of 22 (M = 16.6, SD = 1.4). The results revealed that the students were more oriented towards the goal of learning and make use of metacognitive strategies. The prediction ratio indicated explanatory models with variance from 6% to 33%. It is suggested that investigations continue to broaden the understanding of the relationships between these variables. |
id |
UPM-1_a132291cba13bb17434c021c8fc4b17d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/12629 |
network_acronym_str |
UPM-1 |
network_name_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies Motivación de la Escuela Secundaria: Objetivos de Logro y Estrategias de Aprendizaje Motivação no Ensino Médio: Metas de Realização e Estratégias de Aprendizagemeducaçãoensino básicoestratégias de aprendizagemmetas de realizaçãomotivaçãoeducaciónenseñanza básicaestrategias de aprendizajeobjetivos de logromotivacióneducationbasic educationlearning strategiesachievement goalsmotivationThe objective was to characterize the level of motivation to learn in terms of its orientations to achievement goals and the use of learning strategies in high school students, as well as to correlate the subscales of the instruments and to analyze differences considering sex and school year. We also sought to identify whether the motivation to learn can predict learning strategies. The Learning Motivation Scale and the Learning Strategies Assessment Scale were used on 261 private school students in Bahia, with a minimum age of 14 years and a maximum of 22 (M = 16.6, SD = 1.4). The results revealed that the students were more oriented towards the goal of learning and make use of metacognitive strategies. The prediction ratio indicated explanatory models with variance from 6% to 33%. It is suggested that investigations continue to broaden the understanding of the relationships between these variables.El objetivo fue caracterizar el nivel de motivación para aprender en términos de sus orientaciones a los objetivos de logro y el uso de estrategias de aprendizaje en estudiantes de secundaria, así como correlacionar las subescalas de los instrumentos y analizar las diferencias considerando el sexo y el año escolar. También buscamos identificar si la motivación para aprender puede predecir estrategias de aprendizaje. La Escala de Motivación de Aprendizaje y la Escala de Evaluación de Estrategias de Aprendizaje se usaron en 261 estudiantes de escuelas privadas en Bahía, con una edad mínima de 14 años y un máximo de 22 (M = 16,6, DE = 1,4). Los resultados revelaron que los estudiantes estaban más orientados hacia el objetivo de aprender y utilizar estrategias metacognitivas. El índice de predicción indicó modelos explicativos con una varianza del 6% al 33%. Se sugiere continuar las investigaciones para ampliar la comprensión sobre las relaciones entre estas variables.Objetivou-se caracterizar o nível de motivação para aprender e o emprego das estratégias de aprendizagem em alunos do ensino médio, bem como, correlacionar as subescalas dos instrumentos e analisar diferenças considerando sexo e ano escolar. Buscou-se, ainda, identificar se a motivação para aprender pode predizer as estratégias de aprendizagem. Empregou-se a Escala de Motivação para Aprendizagem e a Escala de Avaliação das Estratégias de Aprendizagem em 261 estudantes do ensino particular da Bahia, sendo a idade mínima 14 anos e a máxima 22 (M = 16,6, DP = 1,4). Os resultados revelaram que os estudantes se mostraram mais orientados pela meta aprender e fazem uso das estratégias metacognitivas. A relação de predição indicou modelos explicativos com variância de 6% a 33% entre a motivação para aprender e as estratégias de aprendizagem. Sugere-se a continuidade das investigações a fim de se ampliar o entendimento acerca das relações existentes entre essas variáveis. Editora Mackenzie2020-08-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/1262910.5935/1980-6906/psicologia.v22n2p360-380The Journal Of Psychology: Theory and Practice ; Vol. 22 No. 2 (2020); 338-380Revista Psicología: Teoría y Práctica; Vol. 22 Núm. 2 (2020); 338-380Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 22 n. 2 (2020); 338-3801980-69061516-3687reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)instacron:UPMporenghttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629/10655http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629/10656Copyright (c) 2020 Acácia Aparecida Angeli dos Santos, Amanda Lays Monteiro Ináciohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Acácia Aparecida Angeli dosInácio, Amanda Lays Monteiro2023-07-24T21:20:43Zoai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/12629Revistahttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/indexPRIhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/oairevistapsico@mackenzie.br1980-69061516-3687opendoar:2023-07-24T21:20:43Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies Motivación de la Escuela Secundaria: Objetivos de Logro y Estrategias de Aprendizaje Motivação no Ensino Médio: Metas de Realização e Estratégias de Aprendizagem |
title |
High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies |
spellingShingle |
High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies Santos, Acácia Aparecida Angeli dos educação ensino básico estratégias de aprendizagem metas de realização motivação educación enseñanza básica estrategias de aprendizaje objetivos de logro motivación education basic education learning strategies achievement goals motivation |
title_short |
High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies |
title_full |
High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies |
title_fullStr |
High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies |
title_full_unstemmed |
High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies |
title_sort |
High School Motivation: Achievement Goals and Learning Strategies |
author |
Santos, Acácia Aparecida Angeli dos |
author_facet |
Santos, Acácia Aparecida Angeli dos Inácio, Amanda Lays Monteiro |
author_role |
author |
author2 |
Inácio, Amanda Lays Monteiro |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Acácia Aparecida Angeli dos Inácio, Amanda Lays Monteiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação ensino básico estratégias de aprendizagem metas de realização motivação educación enseñanza básica estrategias de aprendizaje objetivos de logro motivación education basic education learning strategies achievement goals motivation |
topic |
educação ensino básico estratégias de aprendizagem metas de realização motivação educación enseñanza básica estrategias de aprendizaje objetivos de logro motivación education basic education learning strategies achievement goals motivation |
description |
The objective was to characterize the level of motivation to learn in terms of its orientations to achievement goals and the use of learning strategies in high school students, as well as to correlate the subscales of the instruments and to analyze differences considering sex and school year. We also sought to identify whether the motivation to learn can predict learning strategies. The Learning Motivation Scale and the Learning Strategies Assessment Scale were used on 261 private school students in Bahia, with a minimum age of 14 years and a maximum of 22 (M = 16.6, SD = 1.4). The results revealed that the students were more oriented towards the goal of learning and make use of metacognitive strategies. The prediction ratio indicated explanatory models with variance from 6% to 33%. It is suggested that investigations continue to broaden the understanding of the relationships between these variables. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-08-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629 10.5935/1980-6906/psicologia.v22n2p360-380 |
url |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629 |
identifier_str_mv |
10.5935/1980-6906/psicologia.v22n2p360-380 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629/10655 http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12629/10656 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Acácia Aparecida Angeli dos Santos, Amanda Lays Monteiro Inácio https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Acácia Aparecida Angeli dos Santos, Amanda Lays Monteiro Inácio https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
dc.source.none.fl_str_mv |
The Journal Of Psychology: Theory and Practice ; Vol. 22 No. 2 (2020); 338-380 Revista Psicología: Teoría y Práctica; Vol. 22 Núm. 2 (2020); 338-380 Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 22 n. 2 (2020); 338-380 1980-6906 1516-3687 reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) instacron:UPM |
instname_str |
Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
instacron_str |
UPM |
institution |
UPM |
reponame_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
collection |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapsico@mackenzie.br |
_version_ |
1797051378387910656 |