Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rios, Eduardo Gondim
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie
Texto Completo: http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/26350
Resumo: In over a hundred years, Brazilian media companies have built a segment capable of producing economic and financial results by entertainment production and information, associated with the learning obtained in the way of managing resources, monetize investments and produce new marketing models. Along the way, the radio market (part of media market) was pioneered in many practices that allowed the segment companies achieve profitability in their operations. The Internet and its advent, however, present themselves as a technological change agent in the form of consuming the radio. Is In this new possibility of radio consumption that arise webradios: new companies in order to produce and broadcast radio content exclusively for the Web. As entrants in the media market, the managers of webradios formulate their strategies for dealing with challenges such as: advertising market, labor costs, investments, financial soundness and audience. The purpose of this work is, from case studies and interviews with experts, understand the strategies of webradios and propose a management system with critical indicators that support this business.
id UPM_d9f15c07523319aa3caf06eb7b2adec4
oai_identifier_str oai:dspace.mackenzie.br:10899/26350
network_acronym_str UPM
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie
repository_id_str 10277
spelling http://lattes.cnpq.br/9049418503430545Rios, Eduardo GondimBarroso, Marcelo Francini Girãohttp://lattes.cnpq.br/47400711494925812017-04-29T16:23:55Z2020-05-28T18:17:47Z2020-05-28T18:17:47Z2016-02-15In over a hundred years, Brazilian media companies have built a segment capable of producing economic and financial results by entertainment production and information, associated with the learning obtained in the way of managing resources, monetize investments and produce new marketing models. Along the way, the radio market (part of media market) was pioneered in many practices that allowed the segment companies achieve profitability in their operations. The Internet and its advent, however, present themselves as a technological change agent in the form of consuming the radio. Is In this new possibility of radio consumption that arise webradios: new companies in order to produce and broadcast radio content exclusively for the Web. As entrants in the media market, the managers of webradios formulate their strategies for dealing with challenges such as: advertising market, labor costs, investments, financial soundness and audience. The purpose of this work is, from case studies and interviews with experts, understand the strategies of webradios and propose a management system with critical indicators that support this business.Em mais de cem anos, as empresas brasileiras de mídia construíram um segmento capaz de produzir resultados econômicos e financeiros por meio da produção de entretenimento e informação, associado aos aprendizados obtidos na forma de administrar recursos, rentabilizar investimentos e produzir novos modelos de comercialização. Nesse percurso, o rádio, meio que está compreendido no segmento de mídia, foi pioneiro em muitas práticas que permitiram às empresas do segmento alcançar rentabilidade nas suas operações até hoje. A internet e seus adventos, no entanto, se apresentam como um agente de mudança tecnológica na forma de consumir o rádio. E é nessa nova possibilidade de consumo do rádio que surgem as web rádios: empreendimentos com o objetivo de produzir e transmitir conteúdos radiofônicos exclusivamente pela web. Como entrantes no mercado de mídia, os gestores das web rádios formulam suas estratégias para lidarem com desafios como: mercado publicitário, custos de mão de obra, Investimentos, solidez financeira e audiência. A proposta desse trabalho é, a partir de estudos de caso e de entrevistas com especialistas, compreender as estratégias das web rádios e propor um sistema de gestão com indicadores críticos que suportem esse negócio.application/pdfRIOS, Eduardo Gondim. Gestão de web rádios : uma proposta de sistema com indicadores estratégicos. 2016. 95 f. Dissertação (Controladoria Empresarial) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo.http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/26350webradiosradiosmanagementmanagement controlperfomance indexporUniversidade Presbiteriana Mackenziehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessweb rádiosrádiosgestãocontroles gerenciaisindicadoresCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIShttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/14101/EDUARDO%20GONDIM%20RIOS.pdf.jpgGestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicosinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzieinstname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)instacron:MACKENZIELima, Ronaldo Gomes Dutra deRicardino Filho, Alvaro AugustoBrasilCentro de Ciências Sociais e Aplicadas (CCSA)UPMControladoria EmpresarialOREORE.xmltext/xml3853https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/76ebd493-0c49-4e82-87a6-5143fb5d3cc5/download8d7308587ad2e35245adf4c8a13e61e2MD51ORIGINALEDUARDO GONDIM RIOS.pdfEDUARDO GONDIM RIOS.pdfapplication/pdf961495https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/a8f7cc41-b670-4040-841e-0294d4416a3c/downloadfb2196fc164bbcc1e46224fe5a4859adMD52TEXTEDUARDO GONDIM RIOS.pdf.txtEDUARDO GONDIM RIOS.pdf.txtExtracted texttext/plain224697https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/aaa120db-d4b1-4a76-b453-f3d9019f1279/download0b4a44f547d95806969750d1f91543dfMD53THUMBNAILEDUARDO GONDIM RIOS.pdf.jpgEDUARDO GONDIM RIOS.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1159https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/96d7f638-53b1-4b6f-bb11-29261b895609/download8b557ebade44bbea0e2256182619eb73MD5410899/263502022-03-14 19:43:49.548http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acesso Abertooai:dspace.mackenzie.br:10899/26350https://dspace.mackenzie.brBiblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.mackenzie.br/jspui/PRIhttps://adelpha-api.mackenzie.br/server/oai/repositorio@mackenzie.br||paola.damato@mackenzie.bropendoar:102772022-03-14T19:43:49Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie - Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)false
dc.title.por.fl_str_mv Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos
title Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos
spellingShingle Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos
Rios, Eduardo Gondim
web rádios
rádios
gestão
controles gerenciais
indicadores
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS
title_short Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos
title_full Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos
title_fullStr Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos
title_full_unstemmed Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos
title_sort Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos
author Rios, Eduardo Gondim
author_facet Rios, Eduardo Gondim
author_role author
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/9049418503430545
dc.contributor.author.fl_str_mv Rios, Eduardo Gondim
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Barroso, Marcelo Francini Girão
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/4740071149492581
contributor_str_mv Barroso, Marcelo Francini Girão
dc.subject.por.fl_str_mv web rádios
rádios
gestão
controles gerenciais
indicadores
topic web rádios
rádios
gestão
controles gerenciais
indicadores
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS
description In over a hundred years, Brazilian media companies have built a segment capable of producing economic and financial results by entertainment production and information, associated with the learning obtained in the way of managing resources, monetize investments and produce new marketing models. Along the way, the radio market (part of media market) was pioneered in many practices that allowed the segment companies achieve profitability in their operations. The Internet and its advent, however, present themselves as a technological change agent in the form of consuming the radio. Is In this new possibility of radio consumption that arise webradios: new companies in order to produce and broadcast radio content exclusively for the Web. As entrants in the media market, the managers of webradios formulate their strategies for dealing with challenges such as: advertising market, labor costs, investments, financial soundness and audience. The purpose of this work is, from case studies and interviews with experts, understand the strategies of webradios and propose a management system with critical indicators that support this business.
publishDate 2016
dc.date.issued.fl_str_mv 2016-02-15
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2017-04-29T16:23:55Z
2020-05-28T18:17:47Z
dc.date.available.fl_str_mv 2020-05-28T18:17:47Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv RIOS, Eduardo Gondim. Gestão de web rádios : uma proposta de sistema com indicadores estratégicos. 2016. 95 f. Dissertação (Controladoria Empresarial) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/26350
identifier_str_mv RIOS, Eduardo Gondim. Gestão de web rádios : uma proposta de sistema com indicadores estratégicos. 2016. 95 f. Dissertação (Controladoria Empresarial) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo.
url http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/26350
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Presbiteriana Mackenzie
publisher.none.fl_str_mv Universidade Presbiteriana Mackenzie
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie
instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)
instacron:MACKENZIE
instname_str Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)
instacron_str MACKENZIE
institution MACKENZIE
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie
bitstream.url.fl_str_mv https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/76ebd493-0c49-4e82-87a6-5143fb5d3cc5/download
https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/a8f7cc41-b670-4040-841e-0294d4416a3c/download
https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/aaa120db-d4b1-4a76-b453-f3d9019f1279/download
https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/96d7f638-53b1-4b6f-bb11-29261b895609/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 8d7308587ad2e35245adf4c8a13e61e2
fb2196fc164bbcc1e46224fe5a4859ad
0b4a44f547d95806969750d1f91543df
8b557ebade44bbea0e2256182619eb73
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie - Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)
repository.mail.fl_str_mv repositorio@mackenzie.br||paola.damato@mackenzie.br
_version_ 1813820024877481984