Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie |
Texto Completo: | http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/26350 |
Resumo: | In over a hundred years, Brazilian media companies have built a segment capable of producing economic and financial results by entertainment production and information, associated with the learning obtained in the way of managing resources, monetize investments and produce new marketing models. Along the way, the radio market (part of media market) was pioneered in many practices that allowed the segment companies achieve profitability in their operations. The Internet and its advent, however, present themselves as a technological change agent in the form of consuming the radio. Is In this new possibility of radio consumption that arise webradios: new companies in order to produce and broadcast radio content exclusively for the Web. As entrants in the media market, the managers of webradios formulate their strategies for dealing with challenges such as: advertising market, labor costs, investments, financial soundness and audience. The purpose of this work is, from case studies and interviews with experts, understand the strategies of webradios and propose a management system with critical indicators that support this business. |
id |
UPM_d9f15c07523319aa3caf06eb7b2adec4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:dspace.mackenzie.br:10899/26350 |
network_acronym_str |
UPM |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie |
repository_id_str |
10277 |
spelling |
http://lattes.cnpq.br/9049418503430545Rios, Eduardo GondimBarroso, Marcelo Francini Girãohttp://lattes.cnpq.br/47400711494925812017-04-29T16:23:55Z2020-05-28T18:17:47Z2020-05-28T18:17:47Z2016-02-15In over a hundred years, Brazilian media companies have built a segment capable of producing economic and financial results by entertainment production and information, associated with the learning obtained in the way of managing resources, monetize investments and produce new marketing models. Along the way, the radio market (part of media market) was pioneered in many practices that allowed the segment companies achieve profitability in their operations. The Internet and its advent, however, present themselves as a technological change agent in the form of consuming the radio. Is In this new possibility of radio consumption that arise webradios: new companies in order to produce and broadcast radio content exclusively for the Web. As entrants in the media market, the managers of webradios formulate their strategies for dealing with challenges such as: advertising market, labor costs, investments, financial soundness and audience. The purpose of this work is, from case studies and interviews with experts, understand the strategies of webradios and propose a management system with critical indicators that support this business.Em mais de cem anos, as empresas brasileiras de mídia construíram um segmento capaz de produzir resultados econômicos e financeiros por meio da produção de entretenimento e informação, associado aos aprendizados obtidos na forma de administrar recursos, rentabilizar investimentos e produzir novos modelos de comercialização. Nesse percurso, o rádio, meio que está compreendido no segmento de mídia, foi pioneiro em muitas práticas que permitiram às empresas do segmento alcançar rentabilidade nas suas operações até hoje. A internet e seus adventos, no entanto, se apresentam como um agente de mudança tecnológica na forma de consumir o rádio. E é nessa nova possibilidade de consumo do rádio que surgem as web rádios: empreendimentos com o objetivo de produzir e transmitir conteúdos radiofônicos exclusivamente pela web. Como entrantes no mercado de mídia, os gestores das web rádios formulam suas estratégias para lidarem com desafios como: mercado publicitário, custos de mão de obra, Investimentos, solidez financeira e audiência. A proposta desse trabalho é, a partir de estudos de caso e de entrevistas com especialistas, compreender as estratégias das web rádios e propor um sistema de gestão com indicadores críticos que suportem esse negócio.application/pdfRIOS, Eduardo Gondim. Gestão de web rádios : uma proposta de sistema com indicadores estratégicos. 2016. 95 f. Dissertação (Controladoria Empresarial) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo.http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/26350webradiosradiosmanagementmanagement controlperfomance indexporUniversidade Presbiteriana Mackenziehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessweb rádiosrádiosgestãocontroles gerenciaisindicadoresCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIShttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/14101/EDUARDO%20GONDIM%20RIOS.pdf.jpgGestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicosinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzieinstname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)instacron:MACKENZIELima, Ronaldo Gomes Dutra deRicardino Filho, Alvaro AugustoBrasilCentro de Ciências Sociais e Aplicadas (CCSA)UPMControladoria EmpresarialOREORE.xmltext/xml3853https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/76ebd493-0c49-4e82-87a6-5143fb5d3cc5/download8d7308587ad2e35245adf4c8a13e61e2MD51ORIGINALEDUARDO GONDIM RIOS.pdfEDUARDO GONDIM RIOS.pdfapplication/pdf961495https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/a8f7cc41-b670-4040-841e-0294d4416a3c/downloadfb2196fc164bbcc1e46224fe5a4859adMD52TEXTEDUARDO GONDIM RIOS.pdf.txtEDUARDO GONDIM RIOS.pdf.txtExtracted texttext/plain224697https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/aaa120db-d4b1-4a76-b453-f3d9019f1279/download0b4a44f547d95806969750d1f91543dfMD53THUMBNAILEDUARDO GONDIM RIOS.pdf.jpgEDUARDO GONDIM RIOS.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1159https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/96d7f638-53b1-4b6f-bb11-29261b895609/download8b557ebade44bbea0e2256182619eb73MD5410899/263502022-03-14 19:43:49.548http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acesso Abertooai:dspace.mackenzie.br:10899/26350https://dspace.mackenzie.brBiblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.mackenzie.br/jspui/PRIhttps://adelpha-api.mackenzie.br/server/oai/repositorio@mackenzie.br||paola.damato@mackenzie.bropendoar:102772022-03-14T19:43:49Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie - Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos |
title |
Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos |
spellingShingle |
Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos Rios, Eduardo Gondim web rádios rádios gestão controles gerenciais indicadores CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS |
title_short |
Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos |
title_full |
Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos |
title_fullStr |
Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos |
title_full_unstemmed |
Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos |
title_sort |
Gestão de web rádios: uma proposta de sistema com indicadores estratégicos |
author |
Rios, Eduardo Gondim |
author_facet |
Rios, Eduardo Gondim |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/9049418503430545 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rios, Eduardo Gondim |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Barroso, Marcelo Francini Girão |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/4740071149492581 |
contributor_str_mv |
Barroso, Marcelo Francini Girão |
dc.subject.por.fl_str_mv |
web rádios rádios gestão controles gerenciais indicadores |
topic |
web rádios rádios gestão controles gerenciais indicadores CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS |
description |
In over a hundred years, Brazilian media companies have built a segment capable of producing economic and financial results by entertainment production and information, associated with the learning obtained in the way of managing resources, monetize investments and produce new marketing models. Along the way, the radio market (part of media market) was pioneered in many practices that allowed the segment companies achieve profitability in their operations. The Internet and its advent, however, present themselves as a technological change agent in the form of consuming the radio. Is In this new possibility of radio consumption that arise webradios: new companies in order to produce and broadcast radio content exclusively for the Web. As entrants in the media market, the managers of webradios formulate their strategies for dealing with challenges such as: advertising market, labor costs, investments, financial soundness and audience. The purpose of this work is, from case studies and interviews with experts, understand the strategies of webradios and propose a management system with critical indicators that support this business. |
publishDate |
2016 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2016-02-15 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2017-04-29T16:23:55Z 2020-05-28T18:17:47Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2020-05-28T18:17:47Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
RIOS, Eduardo Gondim. Gestão de web rádios : uma proposta de sistema com indicadores estratégicos. 2016. 95 f. Dissertação (Controladoria Empresarial) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/26350 |
identifier_str_mv |
RIOS, Eduardo Gondim. Gestão de web rádios : uma proposta de sistema com indicadores estratégicos. 2016. 95 f. Dissertação (Controladoria Empresarial) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo. |
url |
http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/26350 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Presbiteriana Mackenzie |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Presbiteriana Mackenzie |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE) instacron:MACKENZIE |
instname_str |
Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE) |
instacron_str |
MACKENZIE |
institution |
MACKENZIE |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/76ebd493-0c49-4e82-87a6-5143fb5d3cc5/download https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/a8f7cc41-b670-4040-841e-0294d4416a3c/download https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/aaa120db-d4b1-4a76-b453-f3d9019f1279/download https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/96d7f638-53b1-4b6f-bb11-29261b895609/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
8d7308587ad2e35245adf4c8a13e61e2 fb2196fc164bbcc1e46224fe5a4859ad 0b4a44f547d95806969750d1f91543df 8b557ebade44bbea0e2256182619eb73 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie - Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE) |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@mackenzie.br||paola.damato@mackenzie.br |
_version_ |
1813820024877481984 |