Advertising and public interest: articulated notions in Brazil’s Federal Government normative instance
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Inovação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/4502 |
Resumo: | Besides the legislative and judicial role, the Brazilian State, essencialy through the federal executive power, triggers elements of nature and communicational purpose in its constitutive and organizational dimensions of society. Advertising, traditionally associated with commercial practices of private initiative, it is developed by it within the dynamics and contexts proper to the public sphere. In the course of the bibliographic review allied to the documentary study of normative material, Secom (website) as an empirical corpus, evidenced the articulations on the notions of “advertising” and “public interest', highlighting absences, approximations and tensions. |
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Advertising and public interest: articulated notions in Brazil’s Federal Government normative instancePublicidade e interesse público: noções articuladas em instância normativa do Governo Federal do BrasilPublicidadeInteresse PúblicoComunicaçãoPublicidadeInteresse PúblicoAdvertisingPublic InterestCommunicationAdvertisingPublic InterestBesides the legislative and judicial role, the Brazilian State, essencialy through the federal executive power, triggers elements of nature and communicational purpose in its constitutive and organizational dimensions of society. Advertising, traditionally associated with commercial practices of private initiative, it is developed by it within the dynamics and contexts proper to the public sphere. In the course of the bibliographic review allied to the documentary study of normative material, Secom (website) as an empirical corpus, evidenced the articulations on the notions of “advertising” and “public interest', highlighting absences, approximations and tensions. No Brasil, além do papel legislativo e judiciário, o Estado, em suas dimensões constitutiva e organizativa da sociedade, aciona elementos de natureza e intenção comunicacional centralmente por meio do poder executivo federal. A publicidade, tradicionalmente associada às práticas mercadológicas de iniciativa privada, é por ele desenvolvida dentro de dinâmicas e contextos próprios da esfera pública. No decorrer da revisão bibliográfica aliada ao estudo documental de material normativo, da Secom (website) enquanto corpus empírico, verificou-se como se articulam as noções de “publicidade” e “interesse público”, evidenciando-se ausências, aproximações e tensões.Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2017-08-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/450210.13037/ci.vol18n37.4502Comunicação & Inovação; v. 18 n. 37 (2017): Comunicação & Inovação; 31-472178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/4502/2361Copyright (c) 2017 Patrícia Gonçalves Saldanha, Marcelo Rodrigo de Avelar Bastos Alveshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSaldanha, Patrícia GonçalvesAlves, Marcelo Rodrigo de Avelar Bastos2022-10-04T19:12:56Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/4502Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2022-10-04T19:12:56Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
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