Determining elements for the box office success of movies in Brazil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Inovação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8449 |
Resumo: | International essays show that the main factors correlated the box office success of a movie are: cultural familiarity, genre, budget, distribution, casting, direction, awards, and critique reviews. This paper analysis which is the impact of these factors in the box office performance in a sample of movies released from 2010 to 2019. The analysis is based on a review of literature and on statistical study. The outcomes show that cultural familiarity, budget and the mix of action and adventure genres are strongly correlated with box office success, while awards don’t show significative correlations. |
id |
USCS_3602c7a09e55981faddde360267abdfd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/8449 |
network_acronym_str |
USCS |
network_name_str |
Comunicação & Inovação |
repository_id_str |
|
spelling |
Determining elements for the box office success of movies in BrazilFATORES DETERMINANTES PARA O SUCESSO DE BILHETERIA DE FILMES NO BRASILCinemaCreative industryCultural familiarityConsumption of cultural goodsCinemaIndústria criativaFamiliaridade culturalConsumo de bens culturaisInternational essays show that the main factors correlated the box office success of a movie are: cultural familiarity, genre, budget, distribution, casting, direction, awards, and critique reviews. This paper analysis which is the impact of these factors in the box office performance in a sample of movies released from 2010 to 2019. The analysis is based on a review of literature and on statistical study. The outcomes show that cultural familiarity, budget and the mix of action and adventure genres are strongly correlated with box office success, while awards don’t show significative correlations.Estudos internacionais mostram que os principais fatores correlacionados ao sucesso de bilheteria de um filme são: familiaridade cultural, gênero, orçamento, distribuição, elenco, direção, premiações e recepção pela crítica. Este artigo analisa qual é o impacto desses fatores no desempenho de bilheteria em 40 filmes internacionais e nacionais lançados entre 2010 e 2019. Para tanto, faz a revisão da literatura e emprega a técnica estatística do agrupamento hierárquico aglomerativo. Resultados indicam que familiaridade cultural, orçamento e gêneros de ação e aventura são determinantes para o sucesso no Brasil, enquanto premiações não.Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2022-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/844910.13037/ci.vol25n52.8449Comunicação & Inovação; v. 23 n. 52 (2022): REVISTA COMUNICAÇÃO & INOVAÇÃO2178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8449/3751Copyright (c) 2022 Silvio Anazhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAnaz, Sílvio2023-05-03T18:20:03Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/8449Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2023-05-03T18:20:03Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Determining elements for the box office success of movies in Brazil FATORES DETERMINANTES PARA O SUCESSO DE BILHETERIA DE FILMES NO BRASIL |
title |
Determining elements for the box office success of movies in Brazil |
spellingShingle |
Determining elements for the box office success of movies in Brazil Anaz, Sílvio Cinema Creative industry Cultural familiarity Consumption of cultural goods Cinema Indústria criativa Familiaridade cultural Consumo de bens culturais |
title_short |
Determining elements for the box office success of movies in Brazil |
title_full |
Determining elements for the box office success of movies in Brazil |
title_fullStr |
Determining elements for the box office success of movies in Brazil |
title_full_unstemmed |
Determining elements for the box office success of movies in Brazil |
title_sort |
Determining elements for the box office success of movies in Brazil |
author |
Anaz, Sílvio |
author_facet |
Anaz, Sílvio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Anaz, Sílvio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cinema Creative industry Cultural familiarity Consumption of cultural goods Cinema Indústria criativa Familiaridade cultural Consumo de bens culturais |
topic |
Cinema Creative industry Cultural familiarity Consumption of cultural goods Cinema Indústria criativa Familiaridade cultural Consumo de bens culturais |
description |
International essays show that the main factors correlated the box office success of a movie are: cultural familiarity, genre, budget, distribution, casting, direction, awards, and critique reviews. This paper analysis which is the impact of these factors in the box office performance in a sample of movies released from 2010 to 2019. The analysis is based on a review of literature and on statistical study. The outcomes show that cultural familiarity, budget and the mix of action and adventure genres are strongly correlated with box office success, while awards don’t show significative correlations. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8449 10.13037/ci.vol25n52.8449 |
url |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8449 |
identifier_str_mv |
10.13037/ci.vol25n52.8449 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8449/3751 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Silvio Anaz https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Silvio Anaz https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Inovação; v. 23 n. 52 (2022): REVISTA COMUNICAÇÃO & INOVAÇÃO 2178-0145 1809-564X reponame:Comunicação & Inovação instname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) instacron:USCS |
instname_str |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
instacron_str |
USCS |
institution |
USCS |
reponame_str |
Comunicação & Inovação |
collection |
Comunicação & Inovação |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br |
_version_ |
1798313368263589888 |