O SUJEITO-DA-CÂMERA EM FALSOS DOCUMENTÁRIOS
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Inovação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8845 |
Resumo: | This paper intends to discuss the camera-subject changes in horror mockumentaries kind of the found footage kind. We will concentrate in spectator experience according to each type of subject positioning. For thi s, thistext will conceptualize the types of camera-subject and it will analyze sequences from four found footage films: [REC] (2007), Paranormal Activity 2 (2011), Host (2020) and Murder Death Koreatown (2020). It is understood that the camera-subjects change in relationship with the advent new media and their languages and the social context of the time, proportional to illusionism that seeks to appear real and believable. |
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O SUJEITO-DA-CÂMERA EM FALSOS DOCUMENTÁRIOSfound footage, mockumentaries, horror, camera-subjectfound footage, falso documentário, horror, sujeito da câmeraThis paper intends to discuss the camera-subject changes in horror mockumentaries kind of the found footage kind. We will concentrate in spectator experience according to each type of subject positioning. For thi s, thistext will conceptualize the types of camera-subject and it will analyze sequences from four found footage films: [REC] (2007), Paranormal Activity 2 (2011), Host (2020) and Murder Death Koreatown (2020). It is understood that the camera-subjects change in relationship with the advent new media and their languages and the social context of the time, proportional to illusionism that seeks to appear real and believable.Pretende-se refletir sobre as transformações dos sujeitos-da-câmera em falsos documentários de terror do tipo found footage, pensando a experiência do espectador de acordo com cada tipo de posicionamento de sujeito. Para isso, conceitualiza os tipos de sujeito-da-câmera (RAMOS, 2008) e analisa sequências de quatro filmes de found footage: [REC] (2007), Atividade Paranormal 2 (2011), Host (2020) e Murder Death Koreatown (2020). Compreende-se que os sujeitos-da-câmera se transformam em diálogo com o surgimento de novas mídias e suas linguagens e com o contexto social da época, em função de um ilusionismo que procura parecer real e verossímil.Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2023-05-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/884510.13037/ci.vol24.e20238845Comunicação & Inovação; v. 24 (2023): COMUNICAÇÃO & INOVAÇÃO; e202388452178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8845/3881Copyright (c) 2023 Gustavo Souza, Marina Botelhohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, GustavoBotelho, Marina2024-04-05T12:29:57Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/8845Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2024-04-05T12:29:57Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
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