Heavy metal in the culture of Brazilian media: the case of Black Sabbath and Fantástico television show
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Inovação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3359 |
Resumo: | This paper presents a study of the discourseproduced in a news story broadcasted in theBrazilian television show Fantástico on RedeGlobo, on July 7th 2013, about the English heavymetal group Black Sabbath. Adopting a critical,historical and dialectical approach, this researchhas its theoretical-methodological approachbased on the assumptions of Douglas Kellner(2001) and Roland Barthes (1971). Amongthe main results, we found that Fantásticooperates in line with the globalizing marketideology using deviations such as fait divers. |
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Heavy metal in the culture of Brazilian media: the case of Black Sabbath and Fantástico television showO heavy metal na cultura da mídia brasileira: o caso Black Sabbath e o programa FantásticoMedia culture. Heavy metal. Fait divers.Cultura da mídia. Heavy metal. Fait divers.This paper presents a study of the discourseproduced in a news story broadcasted in theBrazilian television show Fantástico on RedeGlobo, on July 7th 2013, about the English heavymetal group Black Sabbath. Adopting a critical,historical and dialectical approach, this researchhas its theoretical-methodological approachbased on the assumptions of Douglas Kellner(2001) and Roland Barthes (1971). Amongthe main results, we found that Fantásticooperates in line with the globalizing marketideology using deviations such as fait divers.Neste trabalho apresentamos um estudo do discurso produzido em uma reportagem exibida no programa Fantástico, da Rede Globo, em 7 de julho de 2013, sobre o grupo de heavy metal inglês Black Sabbath. Adotando uma postura crítica, histórica e dialética, a pesquisa tem como marcos teórico-metodológicos os pressupostos de Douglas Kellner (2001) e Roland Barthes (1971). Entre os principais resultados, constatamos que o Fantástico atua em sintonia com a ideologia globalizantede mercado lançando mão de desvioscomo o fait divers.Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2015-08-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/335910.13037/ci.vol16n32.3359Comunicação & Inovação; v. 16 n. 32 (2015): Comunicação & Inovação; 103-1172178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3359/1832Copyright (c) 2015 Fábio Cruz, Roberto Ramoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCruz, FábioRamos, Roberto2022-10-04T19:12:42Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/3359Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2022-10-04T19:12:42Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
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This paper presents a study of the discourseproduced in a news story broadcasted in theBrazilian television show Fantástico on RedeGlobo, on July 7th 2013, about the English heavymetal group Black Sabbath. Adopting a critical,historical and dialectical approach, this researchhas its theoretical-methodological approachbased on the assumptions of Douglas Kellner(2001) and Roland Barthes (1971). Amongthe main results, we found that Fantásticooperates in line with the globalizing marketideology using deviations such as fait divers. |
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