Urban Ramblings
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | arq.urb |
Texto Completo: | https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/632 |
Resumo: | Cities will transform and morph into something completely different for the next generation. Just as the car replaced the horse, the car will shortly be replaced, because of fossil fuel, and with, it the road system that exists in towns and cities everywhere. The high street is also under stress as more and more of us use on-line shopping, meaning that they are littered with second-hand shops and coffee take-away. However, cities are popular and will continue to grow, especially as more and more people are displaced due to climate change and weather disasters. The following is a rambling through these thoughts about what might just happen. |
id |
USJT_564bd5703526163b3f5d597a67c4b78b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/632 |
network_acronym_str |
USJT |
network_name_str |
arq.urb |
repository_id_str |
|
spelling |
Urban RamblingsDivagações urbanasCidadesMudanças ClimáticasResiliênciaCitiesClimate ChangeResilienceCiudadesCambio climáticoResilienciaCities will transform and morph into something completely different for the next generation. Just as the car replaced the horse, the car will shortly be replaced, because of fossil fuel, and with, it the road system that exists in towns and cities everywhere. The high street is also under stress as more and more of us use on-line shopping, meaning that they are littered with second-hand shops and coffee take-away. However, cities are popular and will continue to grow, especially as more and more people are displaced due to climate change and weather disasters. The following is a rambling through these thoughts about what might just happen.Las ciudades se transformarán y transformarán en algo completamente diferente para la próxima generación. Así como el automóvil reemplazó al caballo, el automóvil pronto será reemplazado, debido al combustible fósil, y con él, el sistema de carreteras que existe en los pueblos y ciudades de todo el mundo. La calle principal también está bajo presión a medida que más y más de nosotros usamos las compras en línea, lo que significa que están llenas de tiendas de segunda mano y café para llevar. Sin embargo, las ciudades son populares y seguirán creciendo, especialmente a medida que más y más personas sean desplazadas debido al cambio climático y los desastres meteorológicos. Lo siguiente es una divagación a través de estos pensamientos sobre lo que podría suceder.As cidades se transformarão e se transformaram em algo completamente diferente para a próxima geração. Assim como o carro substituiu o cavalo, o carro será substituído em breve, devido ao combustível fóssil e, com ele, o sistema viário que existe nas cidades em todos os lugares. A rua principal também está sob pressão, pois cada vez mais pessoas usam compras on-line, o que significa que elas estão repletas de lojas de segunda mão e café para viagem. No entanto, as cidades são populares e continuarão a crescer, especialmente à medida que mais e mais pessoas são deslocadas devido às mudanças climáticas e aos desastres meteorológicos. O que se segue é uma divagação através desses pensamentos sobre o que pode acontecer.Universidade São Judas Tadeu – Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Arquitetura e Urbanismo2022-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/63210.37916/arq.urb.vi35.632arq.urb; No. 35 (2022): set. - dez.; 71-77arq.urb; Núm. 35 (2022): set. - dez.; 71-77arq.urb; n. 35 (2022): set. - dez.; 71-771984-5766reponame:arq.urbinstname:Universidade São Judas Tadeuinstacron:USJTenghttps://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/632/514Copyright (c) 2022 James Hartyhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessHarty, James2023-03-29T11:26:40Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/632Revistahttps://revistaarqurb.com.br/arqurbPRIhttps://revistaarqurb.com.br/arqurb/oairevista.arq.urb@saojudas.br||1984-57661984-5766opendoar:2023-03-29T11:26:40arq.urb - Universidade São Judas Tadeufalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Urban Ramblings Divagações urbanas |
title |
Urban Ramblings |
spellingShingle |
Urban Ramblings Harty, James Cidades Mudanças Climáticas Resiliência Cities Climate Change Resilience Ciudades Cambio climático Resiliencia |
title_short |
Urban Ramblings |
title_full |
Urban Ramblings |
title_fullStr |
Urban Ramblings |
title_full_unstemmed |
Urban Ramblings |
title_sort |
Urban Ramblings |
author |
Harty, James |
author_facet |
Harty, James |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Harty, James |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cidades Mudanças Climáticas Resiliência Cities Climate Change Resilience Ciudades Cambio climático Resiliencia |
topic |
Cidades Mudanças Climáticas Resiliência Cities Climate Change Resilience Ciudades Cambio climático Resiliencia |
description |
Cities will transform and morph into something completely different for the next generation. Just as the car replaced the horse, the car will shortly be replaced, because of fossil fuel, and with, it the road system that exists in towns and cities everywhere. The high street is also under stress as more and more of us use on-line shopping, meaning that they are littered with second-hand shops and coffee take-away. However, cities are popular and will continue to grow, especially as more and more people are displaced due to climate change and weather disasters. The following is a rambling through these thoughts about what might just happen. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/632 10.37916/arq.urb.vi35.632 |
url |
https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/632 |
identifier_str_mv |
10.37916/arq.urb.vi35.632 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/632/514 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 James Harty https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 James Harty https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade São Judas Tadeu – Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Arquitetura e Urbanismo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade São Judas Tadeu – Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Arquitetura e Urbanismo |
dc.source.none.fl_str_mv |
arq.urb; No. 35 (2022): set. - dez.; 71-77 arq.urb; Núm. 35 (2022): set. - dez.; 71-77 arq.urb; n. 35 (2022): set. - dez.; 71-77 1984-5766 reponame:arq.urb instname:Universidade São Judas Tadeu instacron:USJT |
instname_str |
Universidade São Judas Tadeu |
instacron_str |
USJT |
institution |
USJT |
reponame_str |
arq.urb |
collection |
arq.urb |
repository.name.fl_str_mv |
arq.urb - Universidade São Judas Tadeu |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.arq.urb@saojudas.br|| |
_version_ |
1809730429045964800 |