To Interpret architecture: curatorship as a formational practice
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | arq.urb |
Texto Completo: | https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/134 |
Resumo: | Uncommon in Brazil, architectural exhibitions offer opportunities for interpretation of specific works, which depend on curative action. The article traces a brief evaluation of the conditions of production of these exhibitions in large US centers with the Brazilian precariousness, a decisive limit so that the intellectual capacity installed here can produce samples of great relevance. It highlights the author’s reflections on his practice in curating architectural exhibitions at the Casa de Vidro, home of the Bardi Institute and the challenges of exposing items from the collection within a space designed and lived by the couple Lina and Pietro. |
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To Interpret architecture: curatorship as a formational practicePara interpretar a arquitetura: curadoria como prática formativaExposições de arquiteturaLina Bo BardiCasa de VidroUncommon in Brazil, architectural exhibitions offer opportunities for interpretation of specific works, which depend on curative action. The article traces a brief evaluation of the conditions of production of these exhibitions in large US centers with the Brazilian precariousness, a decisive limit so that the intellectual capacity installed here can produce samples of great relevance. It highlights the author’s reflections on his practice in curating architectural exhibitions at the Casa de Vidro, home of the Bardi Institute and the challenges of exposing items from the collection within a space designed and lived by the couple Lina and Pietro.Pouco comuns no Brasil, as exposições de arquitetura oferecem oportunidades de interpretação das obras específicas, que dependem da ação de curadoria. O artigo traça uma breve avaliação das condições de produção dessas exposições em grandes centros dos EUA com a precariedade brasileira, limite decisivo para que a capacidade intelectual aqui instalada possa produzir mostras de grande relevância. Destaca as reflexões do autor sobre sua prática na curadoria de exposições de arquitetura na Casa de Vidro, sede do Instituto Bardi, e os desafios de expor itens do acervo no interior de um espaço projetado e vivido pelo casal Lina e Pietro.Universidade São Judas Tadeu – Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Arquitetura e Urbanismo2017-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/134arq.urb; No. 20 (2017): set. - dez.arq.urb; Núm. 20 (2017): set. - dez.arq.urb; n. 20 (2017): set. - dez.1984-5766reponame:arq.urbinstname:Universidade São Judas Tadeuinstacron:USJTporhttps://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/134/120https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/134/121Anelli, Renato info:eu-repo/semantics/openAccess2021-03-26T19:31:04Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/134Revistahttps://revistaarqurb.com.br/arqurbPRIhttps://revistaarqurb.com.br/arqurb/oairevista.arq.urb@saojudas.br||1984-57661984-5766opendoar:2021-03-26T19:31:04arq.urb - Universidade São Judas Tadeufalse |
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