Rentabilidade de clientes e a gestão hoteleira: uma pesquisa em hotéis do Nordeste brasileiro
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Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/68307 |
Resumo: | This study is about customer profitability in the hotel industry. ln order, to perceive the hotel reality, a questionnaire was applied in 147 hotels classified as middle and great size. It has covered five Brazilian Northeast states. The results reveal that 81,6% of the sampled hotels do not evaluate the individual profitability obtained with the customers , while 18,4% do it. Nevertheless, 85,8% recognizes the importance of the electronic system thatsupplies this information for decisions. Finally, it concludes that the information about individual customer profitability may provide a good opportunity for the hotel to maximize hotel's customer relationships. |
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Rentabilidade de clientes e a gestão hoteleira: uma pesquisa em hotéis do Nordeste brasileiroCustomers profitability and hospitality management: a research with hotels located in the Northeast of Brazilclientesrentabilidadeinformação.customerprofitabilityinformation.This study is about customer profitability in the hotel industry. ln order, to perceive the hotel reality, a questionnaire was applied in 147 hotels classified as middle and great size. It has covered five Brazilian Northeast states. The results reveal that 81,6% of the sampled hotels do not evaluate the individual profitability obtained with the customers , while 18,4% do it. Nevertheless, 85,8% recognizes the importance of the electronic system thatsupplies this information for decisions. Finally, it concludes that the information about individual customer profitability may provide a good opportunity for the hotel to maximize hotel's customer relationships.O presente estudo trata da rentabilidade de clientes no setor hoteleiro. Para extrair a realidade dos hotéis, efetua-se uma pesquisa de campo em 147 hotéis de médio e grande porte, localizados em cinco estados do Nordeste brasileiro. A pesquisa revela que 81,6% da amostra estudada não avalia a rentabilidade individual obtida com seus clientes, enquanto 18,4% o fazem por um sistema com informações estruturadas. Porém, 85,8% dos hotéis, mesmo com algumas restrições, consideram importante a existência de um sistema eletrônico que forneça esse tipo de informação para uma decisão. Finalmente, conclui que as informações sobre a rentabilidade de clientes podem proporcionar boa oportunidade aos hotéis de maximizar as suas relações com estes.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2006-08-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/6830710.11606/issn.1984-4867.v17i2p190-205Revista Turismo em Análise; Vol. 17 No. 2 (2006); 190-205Revista Turismo em Análise; Vol. 17 Núm. 2 (2006); 190-205Revista Turismo em Análise; v. 17 n. 2 (2006); 190-2051984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/68307/70815Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessLeitão, Carla Renata SilvaSilva, José Dionísio Gomes da2014-04-04T12:21:56Zoai:revistas.usp.br:article/68307Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2014-04-04T12:21:56Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
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