Marketing de relación: um estudio em albergues de Marechal Floriano - ES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Krohling, Anciéle Busato
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Pelissari, Anderson Soncini
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Turismo em Análise
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/64185
Resumo: The tourism sector has greatly increased in recent decades, as evidenced by the increase in the relative share in the service sector. The tourism and service sectors have become more competitive, and before this scenario, an element that can be seen as strategic for customer loyalty is relationship marketing, which seeks to implement actions to personalizerelationships with customers. In this work are identified and described the actions of relationship marketing, that guesthouses are using with customers, aiming to cooperate with the owners of the inns checking whether the actions taken are sufficient for them and ways of improving actions leading to growth of activity tourist. The universe of this research isformed by the lodgings of the municipality of Marechal Floriano, whose subjects were their leaders. To obtain data, we opted for intentional non-probabilistic sample, consisting of 03 lodges and being interviewed leaders, getting information about the actions of relationship marketing undertaken. The survey revealed that the main actions of relationship marketing are: the warm; touch with customers by telephone to report events; adoption database and partnerships with neighboring businesses.
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In this work are identified and described the actions of relationship marketing, that guesthouses are using with customers, aiming to cooperate with the owners of the inns checking whether the actions taken are sufficient for them and ways of improving actions leading to growth of activity tourist. The universe of this research isformed by the lodgings of the municipality of Marechal Floriano, whose subjects were their leaders. To obtain data, we opted for intentional non-probabilistic sample, consisting of 03 lodges and being interviewed leaders, getting information about the actions of relationship marketing undertaken. The survey revealed that the main actions of relationship marketing are: the warm; touch with customers by telephone to report events; adoption database and partnerships with neighboring businesses.O setor de turismo teve um grande crescimento nas últimas décadas, evidenciado pelo aumento na participação relativa no setor de serviços. Os setores de turismo e serviços tornaram-se mais competitivos, e diante deste cenário, um elemento que pode ser visto como estratégico para a fidelização de clientes é o marketing de relacionamento, que busca implantar ações no sentido de personalizar as relações com os clientes. Neste trabalho são identificadas as ações de marketing de relacionamento, que as pousadas estão utilizando junto a seus clientes. O universo da presente pesquisa é formado pelas pousadas do município de Marechal Floriano, cujos sujeitos da pesquisa foram seus dirigentes. Para obtenção de dados, optou-se pela amostra não-probabilística intencional, constituída de 03 pousadas e sendo entrevistados os dirigentes, obtendo informações acerca das ações de marketing de relacionamento empreendidas. A pesquisa revelou que as principais ações de marketing de relacionamento são: o atendimento cordial; contato com os clientes por telefone para comunicar eventos; adoção de banco de dados e estabelecimento de parcerias com empresas vizinhas.El sector del turismo ha aumentado considerablemente en las últimas décadas, como lo demuestra el aumento de la participación relativa en el sector de servicios. Los sectores del turismo y de servicios se han vuelto más competitivo, y ante este escenario, un elemento que puede ser visto como estratégico para la lealtad del cliente es el marketing relacional, quebusca implementar acciones de personalizar las relaciones con los clientes. En este trabajo se identifican y describen las acciones de marketing relacional, casas de huéspedes que se utilizan con los clientes, con el objetivo de cooperar con los dueños de las posadas comprobar si las medidas adoptadas son suficientes para ellos y las formas de mejorar las acciones que conducen a un crecimiento de la actividad turístico. El universo de esta investigación está formado por los alojamientos del municipio de Marechal Floriano, cuyos temas eran sus líderes. Para obtener los datos, se optó por no probabilística intencional de la muestra, que consta de 03 casas de campo y se entrevistó a líderes, obtener información sobre las acciones de marketing relacional emprendidas. La encuesta reveló que las principales acciones de marketing relacional son: la tibia; contacto con los clientes por teléfono para informar de los acontecimientos, la adopción y la base de datos de asociaciones con las empresas vecinas.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2013-08-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/6418510.11606/issn.1984-4867.v24i2p325-353Revista Turismo em Análise; Vol. 24 No. 2 (2013); 325-353Revista Turismo em Análise; Vol. 24 Núm. 2 (2013); 325-353Revista Turismo em Análise; v. 24 n. 2 (2013); 325-3531984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/64185/66871Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessKrohling, Anciéle BusatoPelissari, Anderson Soncini2015-11-13T15:58:31Zoai:revistas.usp.br:article/64185Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2015-11-13T15:58:31Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false
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