Evaluation of the adequacy and efficacy of marketing programs: an analisis of Balneário Camboriú - Santa Catarina, Brazil
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14163 |
Resumo: | Tourism is one of the sectors that most benefited from the economic stabilization of the Brazilian economy since mid 90s. In this context, public marketing investment became one of the most important strategic tools to develop a tourism destination. This study evaluated the adequacy and efficacy of the marketing program of Balneário Camboriú, one of the most important Brazilian destinations. Multivariate analysis, in this case Factor Analysis, was employed to achieve such a goal. The results suggest that the marketing programs developed and implemented by the Tourism Authority of Balneário Camboriú have a low level of adequacy and efficacy. It became evidently clear that the majority of the tourism demand to Balneário Camboriú derived from reasons other than those related to the marketing efforts of the local Tourism Authority. |
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Evaluation of the adequacy and efficacy of marketing programs: an analisis of Balneário Camboriú - Santa Catarina, BrazilAvaliação da adequação e eficácia de programas de marketing de destinos turísticos: uma análise de Balneário Camboriú - Santa Catarina, Brasilmarketing turísticoadequaçãoeficáciaBalneário Camboriú.tourism marketingadequacyefficacyBalneário Camboriú.Tourism is one of the sectors that most benefited from the economic stabilization of the Brazilian economy since mid 90s. In this context, public marketing investment became one of the most important strategic tools to develop a tourism destination. This study evaluated the adequacy and efficacy of the marketing program of Balneário Camboriú, one of the most important Brazilian destinations. Multivariate analysis, in this case Factor Analysis, was employed to achieve such a goal. The results suggest that the marketing programs developed and implemented by the Tourism Authority of Balneário Camboriú have a low level of adequacy and efficacy. It became evidently clear that the majority of the tourism demand to Balneário Camboriú derived from reasons other than those related to the marketing efforts of the local Tourism Authority.Um dos setores mais beneficiados com a estabilização da economia brasileira a partir dos meados dos anos 90 foi o do turismo. Neste contexto, o investimento por parte dos órgãos oficiais de turismo em marketing se tornou uma das ferramentas estratégicas mais importantes para o crescimento de um destino turístico. Esta pesquisa avaliou a adequação e eficácia dos programas de marketing de Balneário Camboriú - SC, um dos principais destinos turísticos brasileiro. Para isto, utilizou-se métodos multivariados de análise, neste caso análise fatorial. Os resultados indicam que os programas de marketing desenvolvidos e implementados pela Secretaria de Turismo de Balneário Camboriú têm um nível de adequação e eficácia não muito satisfatório. Ficou evidente que a maior demanda para Balneário Camboriú se dá por outros motivos, e não fruto dos esforços de marketing da Secretaria de Turismo municipal.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/1416310.11606/issn.1984-4867.v19i3p424-449Revista Turismo em Análise; Vol. 19 No. 3 (2008); 424-449Revista Turismo em Análise; Vol. 19 Núm. 3 (2008); 424-449Revista Turismo em Análise; v. 19 n. 3 (2008); 424-4491984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14163/15981Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantana, Guilherme Guimarães2015-11-13T15:56:43Zoai:revistas.usp.br:article/14163Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2015-11-13T15:56:43Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
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