Turismo no Brasil: imagem e comunicação
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1997 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/62892 |
Resumo: | The vague touristic political and the mistaken focus are the way how the Brazilian touristic product has been sold abroad. These elements are fullyresponsible for the inexpressive statistical figures of the tourism business. This article focuses on the misunderstandings and menaces of lhe three aspects that haven't been able to analyze the subject in its all complexities and subleties: first the excessive emphasis on the Natural Resources; second, the negative image of Brazil overseas is considered as a result of the media actions; last, the approaches of Tourism Activity in our country use to be purely economic. |
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Turismo no Brasil: imagem e comunicaçãoproduto turísticocomunicaçãopolítica de turismoBrasil.touristic productcommunicationtouristic politicsBrazil.The vague touristic political and the mistaken focus are the way how the Brazilian touristic product has been sold abroad. These elements are fullyresponsible for the inexpressive statistical figures of the tourism business. This article focuses on the misunderstandings and menaces of lhe three aspects that haven't been able to analyze the subject in its all complexities and subleties: first the excessive emphasis on the Natural Resources; second, the negative image of Brazil overseas is considered as a result of the media actions; last, the approaches of Tourism Activity in our country use to be purely economic.Uma política vaga no que concerne às diretrizes do Turismo no Brasil e enfoques nitidamente equivocados sobre a maneira de vender o produto turístico no exterior são os responsáveis pelos números absolutamente inexpressivos do Turismo brasileiro. Este artigo trata dos perigos e falácias de dar ênfase quase que exclusiva ao aspecto natureza, de atribuir à imprensa a culpa pela nossa má imagem e das abordagens puramente econômicas, que não alcançam o fenômeno na sua complexidade e sutileza.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes1997-11-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/6289210.11606/issn.1984-4867.v8i2p7-12Revista Turismo em Análise; Vol. 8 No. 2 (1997); 7-12Revista Turismo em Análise; Vol. 8 Núm. 2 (1997); 7-12Revista Turismo em Análise; v. 8 n. 2 (1997); 7-121984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/62892/65666Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessPires, Mário Jorge2013-12-19T13:54:07Zoai:revistas.usp.br:article/62892Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2013-12-19T13:54:07Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
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