Joan Miró: pequena semiótica do excremento
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2003 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Significação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/159046 |
Resumo: | This essay does not strictly concern the works ofthe Catalan painter Joan Miro - although some ofthem are commented but his method of creating, as stated by Miro's own words: first, when he cooperates with the theatrical group La claca in Mori el Merma (1974), a play after Ubu roi, the masterpiece of Alfred Jarry; and second when the artist, holding a long conversation with Georges Raillard (Ceci estla couleur de mes reves, Paris, 1977) declares about a «painting» that Raillard finds out, and looks upon as an example of an unusual but interesting color, thatis an excrementitious sample. So related to this subjectthe run ofthe discourse will be the significance of excrement in the way Miro worked. |
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Joan Miró: pequena semiótica do excrementoMiróexcrementoimagem pictóricaestéticaculturaMiróexcrementpictorical imageaestheticscultureThis essay does not strictly concern the works ofthe Catalan painter Joan Miro - although some ofthem are commented but his method of creating, as stated by Miro's own words: first, when he cooperates with the theatrical group La claca in Mori el Merma (1974), a play after Ubu roi, the masterpiece of Alfred Jarry; and second when the artist, holding a long conversation with Georges Raillard (Ceci estla couleur de mes reves, Paris, 1977) declares about a «painting» that Raillard finds out, and looks upon as an example of an unusual but interesting color, thatis an excrementitious sample. So related to this subjectthe run ofthe discourse will be the significance of excrement in the way Miro worked.Este ensayo no trata de las pinturas de Joan Miro - algunas de las cuales no obstante comentare sino su metodo de creacion de acuerdo con las palabras del propio Miro: primero durante su colaboracion con el grupo teatral La claca (1974) para la obra Mori el Merma (1974) a partir de Ubu rey, la obra maestra de Afred Jarry; segundo cuando con ocasion de una larga entrevista con Georges Raillard (Ceci est la couleur de mes reves, Paris, 1977) el artista declara que una pintura considerada por Raillard como un ejemplo inusual pero interesante de cromatismo es una muestra de excremento. En relacion pues con este extremo, el hilo conductor de las paginas que seguiran sera el excremento en el quehacer mironianoUniversidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2003-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/15904610.11606/issn.2316-7114.sig.2003.159046Significação: Journal of Audiovisual Culture; Vol. 30 No. 20 (2003); 153-188Significação: Revista de Cultura Audiovisual; v. 30 n. 20 (2003); 153-1882316-71141516-4330reponame:Significação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/159046/153980Copyright (c) 2003 Pere Salaberthttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSalabert, Pere2019-07-05T17:31:20Zoai:revistas.usp.br:article/159046Revistahttp://www.usp.br/significacao/PUBhttp://www.revistas.usp.br/significacao/oai||significacao@usp.br2316-71141516-4330opendoar:2019-07-05T17:31:20Significação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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