Cota de tela (Lei nº 12.485/2011) e a produção independente na TV paga
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
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Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/147815 |
Resumo: | This paper examines the repercussion of the Brazilian pay TV screen quota from Law No. 12.485/2011 for the expansion of the national independent production, as part of the public support policy from the Brazilian Film Agency (Ancine). It is based on the Prodav 01/2013 results from the Audiovisual Sector Fund (FSA), which invests on independent productions in partnership with TV channels, having television as its first exhibition medium. This article analyzes what characterizes the partnership relations established and what the results say about the application of the screen quota on Brazilian Pay TV. |
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Cota de tela (Lei nº 12.485/2011) e a produção independente na TV pagaScreen quota (Law Nº. 12.485/2011) and independent production on Pay TVaudiovisualcota de telalei da TV Pagaprodução independenteaudiovisualscreen quotaPay TV Lawindependent productionThis paper examines the repercussion of the Brazilian pay TV screen quota from Law No. 12.485/2011 for the expansion of the national independent production, as part of the public support policy from the Brazilian Film Agency (Ancine). It is based on the Prodav 01/2013 results from the Audiovisual Sector Fund (FSA), which invests on independent productions in partnership with TV channels, having television as its first exhibition medium. This article analyzes what characterizes the partnership relations established and what the results say about the application of the screen quota on Brazilian Pay TV.Este artigo examina a repercussão da cota de tela implantada na TV por assinatura no Brasil pela Lei nº 12.485/2011 para ampliação dos espaços de exibição da produção independente nacional, como ação da política de fomento gerida pela Agência Nacional do Cinema (Ancine). Parte-se dos resultados da chamada Prodav 01/2013 do Fundo Setorial do Audiovisual (FSA), destinada ao investimento em projetos de produtoras independentes em parceria com canais e tendo a televisão como primeira janela de exibição. Busca-se compreender o que caracteriza os fluxos de parcerias constituídas e, a partir disso, o que esses resultados dizem sobre a aplicação da cota de tela na TV paga brasileira.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2019-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/14781510.11606/issn.2316-7114.sig.2019.147815Significação: Journal of Audiovisual Culture; Vol. 46 No. 52 (2019): Dossiê: História e AudiovisualSignificação: Revista de Cultura Audiovisual; v. 46 n. 52 (2019): Dossiê: História e Audiovisual2316-71141516-4330reponame:Significação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/147815/154303Copyright (c) 2019 Kátia Santos de Moraishttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMorais, Kátia Santos de2020-06-26T20:43:10Zoai:revistas.usp.br:article/147815Revistahttp://www.usp.br/significacao/PUBhttp://www.revistas.usp.br/significacao/oai||significacao@usp.br2316-71141516-4330opendoar:2020-06-26T20:43:10Significação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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