A marca símbolo da campanha de prevenção as drogas
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Data de Publicação: | 2003 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
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Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/159023 |
Resumo: | This article propose to analize the simbol-mark, built by Partnership association against drugs, used in drug preventive propaganda campaign broadcasted by television. This analize consider that the simbol-mark is a speech text, which identify the aim of the announcements thatis stopping the drugs consumption among brasilian young. The simbol-mark belongs to the visual semiotic, so, the methodology used in this work is the Greimas'semiotic. We can show, by relations semi-simbolics, that the present plastic frame may articulate itselfwith the figuratif dimension and the statementlinguistic which the slong presents and then, a new vision or a new reading can be afforded. |
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A marca símbolo da campanha de prevenção as drogasmarca-símbolopropaganda televisiva de prevençãon às drogassemiótica plasticasincretismosimbol-marktelevision prevent drugs propagandaplastic semioticsincretismThis article propose to analize the simbol-mark, built by Partnership association against drugs, used in drug preventive propaganda campaign broadcasted by television. This analize consider that the simbol-mark is a speech text, which identify the aim of the announcements thatis stopping the drugs consumption among brasilian young. The simbol-mark belongs to the visual semiotic, so, the methodology used in this work is the Greimas'semiotic. We can show, by relations semi-simbolics, that the present plastic frame may articulate itselfwith the figuratif dimension and the statementlinguistic which the slong presents and then, a new vision or a new reading can be afforded.Este artigo se propoe a analisar a marca-simbolo, instituida pela APCD (Associa^ao Parceria Contra Drogas), na campanha de preven^ao as drogas veiculadas pela televisao. Esta analise leva em conta que a marca-simbolo e o texto do discurso sintetico, o que identifica o objetivo dos amincios que se apresentam para conter o consumo de drogas entre osjovens no Brasil. A marca-simbolo pertence aos dommios da semiotica visual, assim, este estudo se fundamenta na semiotica greimasiana. Podemos mostrar, por meio das relagoes semi-simbolicas, que a dimensao plastica se articula, por um lado com a dimensao figurativa e, por outro lado, com o enunciado linginstico que o slogan comporta, o que instaura uma nova visao, uma nova leitura.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2003-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/15902310.11606/issn.2316-7114.sig.2003.159023Significação: Journal of Audiovisual Culture; Vol. 30 No. 20 (2003); 205-220Significação: Revista de Cultura Audiovisual; v. 30 n. 20 (2003); 205-2202316-71141516-4330reponame:Significação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/159023/153972Copyright (c) 2003 Arlene Lopes Sant'Annahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSant'Anna, Arlene Lopes2019-06-19T20:20:15Zoai:revistas.usp.br:article/159023Revistahttp://www.usp.br/significacao/PUBhttp://www.revistas.usp.br/significacao/oai||significacao@usp.br2316-71141516-4330opendoar:2019-06-19T20:20:15Significação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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