Las rupturas del 68 en el cine de América Latina, coordenação de Mariano Mestman
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
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Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/123707 |
Resumo: | Las rupturas del 68 en el cine de América Latina, edited by Mariano Mestman, analyses breaks that affected different cinematographies in Latin American – Argentina, Bolivia, Brazil, Chile, Colombia, Cuba, Mexico and Uruguay – around 1968. This year is considered like a symbol of an “era” characterized by political contestations and avant-garde propositions around the world. Mestman intends to understand how these breaks affect each country, inviting authors from many nationalities to think about the changes in the cinematographies of their countries. The book also brings in its second part three texts about these breaks in a transnational view. |
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Las rupturas del 68 en el cine de América Latina, coordenação de Mariano MestmanLas rupturas del 68 en el cine de América Latina, edited by Mariano MestmanLatin-American cinema1968avant-garde cinemapolitical engagementNuevo Cine Latinoamericanocinema latino-americano1968vanguardas cinematográficasengajamento políticoNuevo Cine LatinoamericanoLas rupturas del 68 en el cine de América Latina, edited by Mariano Mestman, analyses breaks that affected different cinematographies in Latin American – Argentina, Bolivia, Brazil, Chile, Colombia, Cuba, Mexico and Uruguay – around 1968. This year is considered like a symbol of an “era” characterized by political contestations and avant-garde propositions around the world. Mestman intends to understand how these breaks affect each country, inviting authors from many nationalities to think about the changes in the cinematographies of their countries. The book also brings in its second part three texts about these breaks in a transnational view.Las rupturas del 68 en el cine de América Latina, organizado por Mariano Mestman, analisa as rupturas ocorridas em distintas cinematografias da América Latina – Argentina, Bolívia, Brasil, Chile, Colômbia, Cuba, México e Uruguai – em torno a 1968. O ano é pensado como símbolo de uma “época”, palco de contestações políticas e proposições vanguardistas em diferentes partes do mundo. Mestman pretende entender como essas rupturas incidiram em cada caso nacional, convidando autores de distintas nacionalidades para analisarem as transformações cinematográficas em seus respectivos países. O livro traz ainda, em sua segunda parte, artigos que pensam essas rupturas em uma perspectiva transnacional.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2016-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/12370710.11606/issn.2316-7114.sig.2016.123707Significação: Journal of Audiovisual Culture; Vol. 43 No. 46 (2016); 238-248Significação: Revista de Cultura Audiovisual; v. 43 n. 46 (2016); 238-2482316-71141516-4330reponame:Significação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/123707/121246Copyright (c) 2016 Carolina Amaral de Aguiarhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAguiar, Carolina Amaral de2019-03-28T02:21:13Zoai:revistas.usp.br:article/123707Revistahttp://www.usp.br/significacao/PUBhttp://www.revistas.usp.br/significacao/oai||significacao@usp.br2316-71141516-4330opendoar:2019-03-28T02:21:13Significação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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