Class relations in contemporary Brazilian documentaries
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
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Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/160860 |
Resumo: | This paper investigates the way extra-filmic class relations inform and modulate documentaries, as well as discusses the notion of “outro de classe” in situations where bosses film their domestic servants. We analyze films of the contemporary Brazilian context such as Santiago (João Moreira Salles, 2007), Babás (Consuelo Lins, 2010) e Doméstica (Gabriel Mascaro, 2012). |
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Class relations in contemporary Brazilian documentariesRelações de classe em documentários brasileiros contemporâneosClass relations in contemporary Brazilian documentariesclasse socialdocumentárioemprego domésticocinema brasileiro contemporâneosocial classesdocumentarydomestic employeescontemporary Brazilian cinemaThis paper investigates the way extra-filmic class relations inform and modulate documentaries, as well as discusses the notion of “outro de classe” in situations where bosses film their domestic servants. We analyze films of the contemporary Brazilian context such as Santiago (João Moreira Salles, 2007), Babás (Consuelo Lins, 2010) e Doméstica (Gabriel Mascaro, 2012).Este artigo propõe investigar como as relações de classe extra fílmicas informam e modulam obras documentais, além de promover uma discussão atualizada sobre a noção de “outro de classe” nas situações em que patrões filmam seus empregados domésticos. São analisados filmes do contexto brasileiro contemporâneo como Santiago (João Moreira Salles, 2007), Babás (Consuelo Lins, 2010) e Doméstica (Gabriel Mascaro, 2012).This paper investigates the way extra-filmic class relations inform and modulate documentaries, as well as discusses the notion of “outro de classe” in situations where bosses film their domestic servants. We analyze films of the contemporary Brazilian context such as Santiago (João Moreira Salles, 2007), Babás (Consuelo Lins, 2010) e Doméstica (Gabriel Mascaro, 2012).Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2020-05-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/16086010.11606/issn.2316-7114.sig.2020.160860Significação: Journal of Audiovisual Culture; Vol. 47 No. 53 (2020): Cinema brasileiro contemporâneo: política, estética e invenção (I); 70-89Significação: Revista de Cultura Audiovisual; v. 47 n. 53 (2020): Cinema brasileiro contemporâneo: política, estética e invenção; 70-892316-71141516-4330reponame:Significação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/160860/160490https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/160860/161444https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/160860/161041Copyright (c) 2020 Mariana Soutohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouto, Mariana2020-06-26T20:42:49Zoai:revistas.usp.br:article/160860Revistahttp://www.usp.br/significacao/PUBhttp://www.revistas.usp.br/significacao/oai||significacao@usp.br2316-71141516-4330opendoar:2020-06-26T20:42:49Significação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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