Pode o crédito direcionado ao investimento agravar a dominância fiscal?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos Econômicos (São Paulo) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/ee/article/view/142095 |
Resumo: | This paper analyzes whether the use of directed (subsidized) investment credit can aggravatefiscal dominance. For this, we use a new-Keynesian model with subsidy in the acquisition ofcapital goods to firm producing capital goods. The results show that the increase in subsidyforces the government to use inflationary tax to adjust its budget (fiscal dominance), but thiseffect is very short term, following a sharp cut in current government spending, adjusting theprimary surplus leading to the economy recession. |
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Pode o crédito direcionado ao investimento agravar a dominância fiscal?Can directed credit to investment exacerbate fiscal dominance?Modelos DSGECrédito DirecionadoDominância FiscalFiscal dominanceDirected creditDSGE modelsThis paper analyzes whether the use of directed (subsidized) investment credit can aggravatefiscal dominance. For this, we use a new-Keynesian model with subsidy in the acquisition ofcapital goods to firm producing capital goods. The results show that the increase in subsidyforces the government to use inflationary tax to adjust its budget (fiscal dominance), but thiseffect is very short term, following a sharp cut in current government spending, adjusting theprimary surplus leading to the economy recession.Este trabalho analisa se a utilização de crédito direcionado (subsidiado) ao investimento pode agravar a dominância fiscal. Para tanto, utiliza-se um modelo novo-keynesiano com subsídio na aquisição de bens de investimento para firma produtora de bens de capitais. Os resultados apresentam que o aumento no subsídio força o governo a utilizar imposto inflacionário para ajustar seu orçamento (dominância fiscal), contudo esse efeito é de curtíssimo prazo, na sequência, um forte corte nos gastos correntes do governo ajusta o superávit primário levando a economia à recessão.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade2019-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/ee/article/view/14209510.1590/0101-41614933cckEstudos Econômicos (São Paulo); v. 49 n. 3 (2019); 501-5381980-53570101-4161reponame:Estudos Econômicos (São Paulo)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/ee/article/view/142095/156604Copyright (c) 2019 Celso José Costa Junior, Karlo Marques Junior http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCosta Junior, Celso JoséMarques Junior, Karlo2020-11-26T17:11:06Zoai:revistas.usp.br:article/142095Revistahttps://www.revistas.usp.br/eePUBhttps://www.revistas.usp.br/ee/oaiestudoseconomicos@usp.br||aldrighi@usp.br1980-53570101-4161opendoar:2020-11-26T17:11:06Estudos Econômicos (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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This paper analyzes whether the use of directed (subsidized) investment credit can aggravatefiscal dominance. For this, we use a new-Keynesian model with subsidy in the acquisition ofcapital goods to firm producing capital goods. The results show that the increase in subsidyforces the government to use inflationary tax to adjust its budget (fiscal dominance), but thiseffect is very short term, following a sharp cut in current government spending, adjusting theprimary surplus leading to the economy recession. |
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