Poder de mercado em extinção
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2024 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Estudos Econômicos (São Paulo) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/ee/article/view/214045 |
Resumo: | Perfect competition can be approximated in an environment with differentiated goods, heterogeneous firms, and frictions of trading. This paper considers an environment where sellers sell differentiated goods to buyers, and frictions of trading are represented by the buyers having incomplete consideration sets of the sellers in the market. Besides selling differentiated products, some sellers are more “prominent” and so are present in a larger number of buyers’ consideration sets. However, despite these imperfections, as the average number of sellers in the buyers’ consideration sets expands, the sellers’ market power vanishes and the equilibrium of the market approximates competitive conditions. |
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Poder de mercado em extinçãoVanishing Market PowerPrice formationImperfect competitionFrictions of tradingPerfect competitionFormação de preçosConcorrência imperfeitaFricções de mercadoConcorrência perfeitaPerfect competition can be approximated in an environment with differentiated goods, heterogeneous firms, and frictions of trading. This paper considers an environment where sellers sell differentiated goods to buyers, and frictions of trading are represented by the buyers having incomplete consideration sets of the sellers in the market. Besides selling differentiated products, some sellers are more “prominent” and so are present in a larger number of buyers’ consideration sets. However, despite these imperfections, as the average number of sellers in the buyers’ consideration sets expands, the sellers’ market power vanishes and the equilibrium of the market approximates competitive conditions.A concorrência perfeita pode ser aproximada em um ambiente com bens diferenciados, empresas heterogêneas e fricções de mercado. Este artigo considera um ambiente onde vendedores vendem bens diferenciados a compradores, e as fricções de mercado são representados por conjuntos de consideração incompletos dos compradores com relação aos vendedores no mercado. Além de venderem produtos diferenciados, alguns vendedores são mais “destacados” e por isso estão presentes em conjuntos de consideração dos compradores. No entanto, apesar destas imperfeições, à medida que o número médio de vendedores nos conjuntos de considerações dos compradores se expande, o poder de mercado dos vendedores desaparece e o equilíbrio do mercado aproxima-se das condições competitivas.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração, Contabilidade e Atuária2024-03-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/ee/article/view/21404510.1590/1980-53575415rrgEstudos Econômicos (São Paulo); v. 54 n. 1 (2024); 135-1661980-53570101-4161reponame:Estudos Econômicos (São Paulo)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPenghttps://www.revistas.usp.br/ee/article/view/214045/203513https://www.revistas.usp.br/ee/article/view/214045/203853Copyright (c) 2024 Rafael Guthmannhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGuthmann, Rafael2024-04-22T17:28:20Zoai:revistas.usp.br:article/214045Revistahttps://www.revistas.usp.br/eePUBhttps://www.revistas.usp.br/ee/oaiestudoseconomicos@usp.br||aldrighi@usp.br1980-53570101-4161opendoar:2024-04-22T17:28:20Estudos Econômicos (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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