Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Orlandi, Tomás Roberto
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Duque, Claudio Gottschalg
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: InCID
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/140614
Resumo: The permanent training of professionals in any area of ​​knowledge is a challenge to be achieved today. With high-performing professionals is no different, they must master a wide range of disciplines ranging from human relationships to the domain of enterprise risk management. The research presents an analysis of the practical application of the concepts of information architecture, informational spaces and multimodality as a proposal to meet these demands of training of these professionals. The applied methodology was applied research, using questionnaires directed to professionals of high performance, to collect the data. The results of the research demonstrate a good acceptance of the model, initially with 94% of the evaluations concentrated between grades 8 to 10, concepts from good to great for the questions asked. The research indicates that the multimodality applied in the professional training can significantly help the reach of the information needs of the student, so that he can carry out his daily technical and managerial activities.
id USP-15_847a96ad9030a90391508c874ad6e5e3
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/140614
network_acronym_str USP-15
network_name_str InCID
repository_id_str
spelling Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenhoAnalysis of an Information Architecture associated with Multimodality in the training of high performance professionalsInformation ArchitectureInformational SpacesMultimodalityArquitetura da InformaçãoEspaços InformacionaisMultimodalidadeThe permanent training of professionals in any area of ​​knowledge is a challenge to be achieved today. With high-performing professionals is no different, they must master a wide range of disciplines ranging from human relationships to the domain of enterprise risk management. The research presents an analysis of the practical application of the concepts of information architecture, informational spaces and multimodality as a proposal to meet these demands of training of these professionals. The applied methodology was applied research, using questionnaires directed to professionals of high performance, to collect the data. The results of the research demonstrate a good acceptance of the model, initially with 94% of the evaluations concentrated between grades 8 to 10, concepts from good to great for the questions asked. The research indicates that the multimodality applied in the professional training can significantly help the reach of the information needs of the student, so that he can carry out his daily technical and managerial activities.A capacitação permanente de profissionais, em qualquer área do conhecimento, é um desafio a ser alcançado nos dias de hoje. Com profissionais de alto desempenho não é diferente, eles devem dominar uma ampla gama de disciplinas que vão desde relacionamentos humanos ao domínio da gestão de riscos empresariais. A pesquisa mostra uma análise da aplicação prática dos conceitos de arquitetura da informação, espaços informacionais e multimodalidade como proposta de atendimento a essas demandas de capacitação desses profissionais. A metodologia empregada foi da pesquisa aplicada, utilizando questionários direcionados para levantamento dos dados. Os resultados iniciais obtidos demonstram uma boa aceitação do modelo e dos conceitos empregados pelo grupo de profissionais de alto desempenho pesquisado, com avaliações concentradas na sua maioria entre boas e ótimas. A multimodalidade aplicada na capacitação profissional pode auxiliar, significativamente, o alcance das necessidades de informação do educando, para que ele possa desempenhar suas atividades técnicas e gerenciais cotidianas.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto2018-10-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/incid/article/view/14061410.11606/issn.2178-2075.v9i2p130-149InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação; v. 9 n. 2 (2018); 130-1492178-2075reponame:InCIDinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/incid/article/view/140614/148278Copyright (c) 2018 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessOrlandi, Tomás RobertoDuque, Claudio Gottschalg2018-11-29T16:23:47ZRevistahttp://revistas.ffclrp.usp.br/incidPUB
dc.title.none.fl_str_mv Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho
Analysis of an Information Architecture associated with Multimodality in the training of high performance professionals
title Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho
spellingShingle Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho
Orlandi, Tomás Roberto
Information Architecture
Informational Spaces
Multimodality
Arquitetura da Informação
Espaços Informacionais
Multimodalidade
title_short Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho
title_full Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho
title_fullStr Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho
title_full_unstemmed Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho
title_sort Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho
author Orlandi, Tomás Roberto
author_facet Orlandi, Tomás Roberto
Duque, Claudio Gottschalg
author_role author
author2 Duque, Claudio Gottschalg
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Orlandi, Tomás Roberto
Duque, Claudio Gottschalg
dc.subject.por.fl_str_mv Information Architecture
Informational Spaces
Multimodality
Arquitetura da Informação
Espaços Informacionais
Multimodalidade
topic Information Architecture
Informational Spaces
Multimodality
Arquitetura da Informação
Espaços Informacionais
Multimodalidade
description The permanent training of professionals in any area of ​​knowledge is a challenge to be achieved today. With high-performing professionals is no different, they must master a wide range of disciplines ranging from human relationships to the domain of enterprise risk management. The research presents an analysis of the practical application of the concepts of information architecture, informational spaces and multimodality as a proposal to meet these demands of training of these professionals. The applied methodology was applied research, using questionnaires directed to professionals of high performance, to collect the data. The results of the research demonstrate a good acceptance of the model, initially with 94% of the evaluations concentrated between grades 8 to 10, concepts from good to great for the questions asked. The research indicates that the multimodality applied in the professional training can significantly help the reach of the information needs of the student, so that he can carry out his daily technical and managerial activities.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-10-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/140614
10.11606/issn.2178-2075.v9i2p130-149
url https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/140614
identifier_str_mv 10.11606/issn.2178-2075.v9i2p130-149
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/140614/148278
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
dc.source.none.fl_str_mv InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação; v. 9 n. 2 (2018); 130-149
2178-2075
reponame:InCID
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str InCID
collection InCID
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1787713839150661632