Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | InCID |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/140614 |
Resumo: | The permanent training of professionals in any area of knowledge is a challenge to be achieved today. With high-performing professionals is no different, they must master a wide range of disciplines ranging from human relationships to the domain of enterprise risk management. The research presents an analysis of the practical application of the concepts of information architecture, informational spaces and multimodality as a proposal to meet these demands of training of these professionals. The applied methodology was applied research, using questionnaires directed to professionals of high performance, to collect the data. The results of the research demonstrate a good acceptance of the model, initially with 94% of the evaluations concentrated between grades 8 to 10, concepts from good to great for the questions asked. The research indicates that the multimodality applied in the professional training can significantly help the reach of the information needs of the student, so that he can carry out his daily technical and managerial activities. |
id |
USP-15_847a96ad9030a90391508c874ad6e5e3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/140614 |
network_acronym_str |
USP-15 |
network_name_str |
InCID |
repository_id_str |
|
spelling |
Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenhoAnalysis of an Information Architecture associated with Multimodality in the training of high performance professionalsInformation ArchitectureInformational SpacesMultimodalityArquitetura da InformaçãoEspaços InformacionaisMultimodalidadeThe permanent training of professionals in any area of knowledge is a challenge to be achieved today. With high-performing professionals is no different, they must master a wide range of disciplines ranging from human relationships to the domain of enterprise risk management. The research presents an analysis of the practical application of the concepts of information architecture, informational spaces and multimodality as a proposal to meet these demands of training of these professionals. The applied methodology was applied research, using questionnaires directed to professionals of high performance, to collect the data. The results of the research demonstrate a good acceptance of the model, initially with 94% of the evaluations concentrated between grades 8 to 10, concepts from good to great for the questions asked. The research indicates that the multimodality applied in the professional training can significantly help the reach of the information needs of the student, so that he can carry out his daily technical and managerial activities.A capacitação permanente de profissionais, em qualquer área do conhecimento, é um desafio a ser alcançado nos dias de hoje. Com profissionais de alto desempenho não é diferente, eles devem dominar uma ampla gama de disciplinas que vão desde relacionamentos humanos ao domínio da gestão de riscos empresariais. A pesquisa mostra uma análise da aplicação prática dos conceitos de arquitetura da informação, espaços informacionais e multimodalidade como proposta de atendimento a essas demandas de capacitação desses profissionais. A metodologia empregada foi da pesquisa aplicada, utilizando questionários direcionados para levantamento dos dados. Os resultados iniciais obtidos demonstram uma boa aceitação do modelo e dos conceitos empregados pelo grupo de profissionais de alto desempenho pesquisado, com avaliações concentradas na sua maioria entre boas e ótimas. A multimodalidade aplicada na capacitação profissional pode auxiliar, significativamente, o alcance das necessidades de informação do educando, para que ele possa desempenhar suas atividades técnicas e gerenciais cotidianas.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto2018-10-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/incid/article/view/14061410.11606/issn.2178-2075.v9i2p130-149InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação; v. 9 n. 2 (2018); 130-1492178-2075reponame:InCIDinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/incid/article/view/140614/148278Copyright (c) 2018 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessOrlandi, Tomás RobertoDuque, Claudio Gottschalg2018-11-29T16:23:47ZRevistahttp://revistas.ffclrp.usp.br/incidPUB |
dc.title.none.fl_str_mv |
Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho Analysis of an Information Architecture associated with Multimodality in the training of high performance professionals |
title |
Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho |
spellingShingle |
Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho Orlandi, Tomás Roberto Information Architecture Informational Spaces Multimodality Arquitetura da Informação Espaços Informacionais Multimodalidade |
title_short |
Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho |
title_full |
Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho |
title_fullStr |
Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho |
title_full_unstemmed |
Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho |
title_sort |
Análise de uma Arquitetura da Informação associada a Multimodalidade na capacitação de profissionais de alto desempenho |
author |
Orlandi, Tomás Roberto |
author_facet |
Orlandi, Tomás Roberto Duque, Claudio Gottschalg |
author_role |
author |
author2 |
Duque, Claudio Gottschalg |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Orlandi, Tomás Roberto Duque, Claudio Gottschalg |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Information Architecture Informational Spaces Multimodality Arquitetura da Informação Espaços Informacionais Multimodalidade |
topic |
Information Architecture Informational Spaces Multimodality Arquitetura da Informação Espaços Informacionais Multimodalidade |
description |
The permanent training of professionals in any area of knowledge is a challenge to be achieved today. With high-performing professionals is no different, they must master a wide range of disciplines ranging from human relationships to the domain of enterprise risk management. The research presents an analysis of the practical application of the concepts of information architecture, informational spaces and multimodality as a proposal to meet these demands of training of these professionals. The applied methodology was applied research, using questionnaires directed to professionals of high performance, to collect the data. The results of the research demonstrate a good acceptance of the model, initially with 94% of the evaluations concentrated between grades 8 to 10, concepts from good to great for the questions asked. The research indicates that the multimodality applied in the professional training can significantly help the reach of the information needs of the student, so that he can carry out his daily technical and managerial activities. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-10-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/140614 10.11606/issn.2178-2075.v9i2p130-149 |
url |
https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/140614 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2178-2075.v9i2p130-149 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/140614/148278 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
dc.source.none.fl_str_mv |
InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação; v. 9 n. 2 (2018); 130-149 2178-2075 reponame:InCID instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
InCID |
collection |
InCID |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1787713839150661632 |