Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | InCID |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/149599 |
Resumo: | The Library receives influences from the globalization and the technologies, with which it can make use to guarantee the quality in the provision of its services. The study presents characteristics and concepts of social media and marketing; proposes actions that can serve the librarian in the activities performed in social media. Has an exploratory character for providing an overview of the subject studied, in this case, social media and marketing. It presents actions that librarians can orient themselves in the context of social media, aiming to build a positive digital presence. It concludes that libraries need to be continually adapting to the modern and technological spaces of communication, seeking to communicate in a dynamic and innovative way, accompanying, in this way, the changing nature of contemporary society. |
id |
USP-15_9561a167d62326129db1720b6cff88ec |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/149599 |
network_acronym_str |
USP-15 |
network_name_str |
InCID |
repository_id_str |
|
spelling |
Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecasMarketing in social media: contributions to librariesDigital Information and Communication TechnologyUniversity librarySocial mediaInformation SharingMarketingTecnologia digital de informação e comunicaçãoBiblioteca universitáriaMídia SocialSocialização da informaçãoMarketingThe Library receives influences from the globalization and the technologies, with which it can make use to guarantee the quality in the provision of its services. The study presents characteristics and concepts of social media and marketing; proposes actions that can serve the librarian in the activities performed in social media. Has an exploratory character for providing an overview of the subject studied, in this case, social media and marketing. It presents actions that librarians can orient themselves in the context of social media, aiming to build a positive digital presence. It concludes that libraries need to be continually adapting to the modern and technological spaces of communication, seeking to communicate in a dynamic and innovative way, accompanying, in this way, the changing nature of contemporary society.A Biblioteca recebe influências da globalização e das tecnologias, com as quais pode fazer uso para garantir a qualidade na prestação de seus serviços. O estudo apresenta características e conceitos de mídia social e de marketing; propõe ações que podem servir ao bibliotecário nas atividades desempenhadas nas mídias sociais. Possui um caráter exploratório por fornecer uma visão geral do tema estudado, neste caso, as mídias sociais e o marketing. Apresenta ações que os bibliotecários podem se orientar no contexto das mídias sociais, visando construir uma presença digital positiva. Conclui que as bibliotecas precisam estar continuamente se adaptando aos espaços de comunicação modernos e tecnológicos, buscando se comunicar de maneira dinâmica e inovadora, acompanhando, dessa forma, a natureza mutável da sociedade contemporânea.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto2019-01-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/incid/article/view/14959910.11606/issn.2178-2075.v10i2p39-54InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação; v. 10 n. 2 (2019); 39-542178-2075reponame:InCIDinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/incid/article/view/149599/158772Copyright (c) 2019 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAraújo, Walqueline da SilvaFreire, Gustavo Henrique de Araújo2020-09-16T13:21:36ZRevistahttp://revistas.ffclrp.usp.br/incidPUB |
dc.title.none.fl_str_mv |
Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas Marketing in social media: contributions to libraries |
title |
Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas |
spellingShingle |
Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas Araújo, Walqueline da Silva Digital Information and Communication Technology University library Social media Information Sharing Marketing Tecnologia digital de informação e comunicação Biblioteca universitária Mídia Social Socialização da informação Marketing |
title_short |
Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas |
title_full |
Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas |
title_fullStr |
Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas |
title_full_unstemmed |
Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas |
title_sort |
Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas |
author |
Araújo, Walqueline da Silva |
author_facet |
Araújo, Walqueline da Silva Freire, Gustavo Henrique de Araújo |
author_role |
author |
author2 |
Freire, Gustavo Henrique de Araújo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Araújo, Walqueline da Silva Freire, Gustavo Henrique de Araújo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Digital Information and Communication Technology University library Social media Information Sharing Marketing Tecnologia digital de informação e comunicação Biblioteca universitária Mídia Social Socialização da informação Marketing |
topic |
Digital Information and Communication Technology University library Social media Information Sharing Marketing Tecnologia digital de informação e comunicação Biblioteca universitária Mídia Social Socialização da informação Marketing |
description |
The Library receives influences from the globalization and the technologies, with which it can make use to guarantee the quality in the provision of its services. The study presents characteristics and concepts of social media and marketing; proposes actions that can serve the librarian in the activities performed in social media. Has an exploratory character for providing an overview of the subject studied, in this case, social media and marketing. It presents actions that librarians can orient themselves in the context of social media, aiming to build a positive digital presence. It concludes that libraries need to be continually adapting to the modern and technological spaces of communication, seeking to communicate in a dynamic and innovative way, accompanying, in this way, the changing nature of contemporary society. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-01-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/149599 10.11606/issn.2178-2075.v10i2p39-54 |
url |
https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/149599 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2178-2075.v10i2p39-54 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/149599/158772 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
dc.source.none.fl_str_mv |
InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação; v. 10 n. 2 (2019); 39-54 2178-2075 reponame:InCID instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
InCID |
collection |
InCID |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1787713839463137280 |