Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Araújo, Walqueline da Silva
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Freire, Gustavo Henrique de Araújo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: InCID
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/149599
Resumo: The Library receives influences from the globalization and the technologies, with which it can make use to guarantee the quality in the provision of its services. The study presents characteristics and concepts of social media and marketing; proposes actions that can serve the librarian in the activities performed in social media.  Has an exploratory character for providing an overview of the subject studied, in this case, social media and marketing. It presents actions that librarians can orient themselves in the context of social media, aiming to build a positive digital presence. It concludes that libraries need to be continually adapting to the modern and technological spaces of communication, seeking to communicate in a dynamic and innovative way, accompanying, in this way, the changing nature of contemporary society.
id USP-15_9561a167d62326129db1720b6cff88ec
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/149599
network_acronym_str USP-15
network_name_str InCID
repository_id_str
spelling Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecasMarketing in social media: contributions to librariesDigital Information and Communication TechnologyUniversity librarySocial mediaInformation SharingMarketingTecnologia digital de informação e comunicaçãoBiblioteca universitáriaMídia SocialSocialização da informaçãoMarketingThe Library receives influences from the globalization and the technologies, with which it can make use to guarantee the quality in the provision of its services. The study presents characteristics and concepts of social media and marketing; proposes actions that can serve the librarian in the activities performed in social media.  Has an exploratory character for providing an overview of the subject studied, in this case, social media and marketing. It presents actions that librarians can orient themselves in the context of social media, aiming to build a positive digital presence. It concludes that libraries need to be continually adapting to the modern and technological spaces of communication, seeking to communicate in a dynamic and innovative way, accompanying, in this way, the changing nature of contemporary society.A Biblioteca recebe influências da globalização e das tecnologias, com as quais pode fazer uso para garantir a qualidade na prestação de seus serviços. O estudo apresenta características e conceitos de mídia social e de marketing; propõe ações que podem servir ao bibliotecário nas atividades desempenhadas nas mídias sociais. Possui um caráter exploratório por fornecer uma visão geral do tema estudado, neste caso, as mídias sociais e o marketing. Apresenta ações que os bibliotecários podem se orientar no contexto das mídias sociais, visando construir uma presença digital positiva. Conclui que as bibliotecas precisam estar continuamente se adaptando aos espaços de comunicação modernos e tecnológicos, buscando se comunicar de maneira dinâmica e inovadora, acompanhando, dessa forma, a natureza mutável da sociedade contemporânea.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto2019-01-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/incid/article/view/14959910.11606/issn.2178-2075.v10i2p39-54InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação; v. 10 n. 2 (2019); 39-542178-2075reponame:InCIDinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/incid/article/view/149599/158772Copyright (c) 2019 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAraújo, Walqueline da SilvaFreire, Gustavo Henrique de Araújo2020-09-16T13:21:36ZRevistahttp://revistas.ffclrp.usp.br/incidPUB
dc.title.none.fl_str_mv Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas
Marketing in social media: contributions to libraries
title Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas
spellingShingle Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas
Araújo, Walqueline da Silva
Digital Information and Communication Technology
University library
Social media
Information Sharing
Marketing
Tecnologia digital de informação e comunicação
Biblioteca universitária
Mídia Social
Socialização da informação
Marketing
title_short Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas
title_full Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas
title_fullStr Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas
title_full_unstemmed Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas
title_sort Marketing em mídias sociais: contribuições para bibliotecas
author Araújo, Walqueline da Silva
author_facet Araújo, Walqueline da Silva
Freire, Gustavo Henrique de Araújo
author_role author
author2 Freire, Gustavo Henrique de Araújo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Araújo, Walqueline da Silva
Freire, Gustavo Henrique de Araújo
dc.subject.por.fl_str_mv Digital Information and Communication Technology
University library
Social media
Information Sharing
Marketing
Tecnologia digital de informação e comunicação
Biblioteca universitária
Mídia Social
Socialização da informação
Marketing
topic Digital Information and Communication Technology
University library
Social media
Information Sharing
Marketing
Tecnologia digital de informação e comunicação
Biblioteca universitária
Mídia Social
Socialização da informação
Marketing
description The Library receives influences from the globalization and the technologies, with which it can make use to guarantee the quality in the provision of its services. The study presents characteristics and concepts of social media and marketing; proposes actions that can serve the librarian in the activities performed in social media.  Has an exploratory character for providing an overview of the subject studied, in this case, social media and marketing. It presents actions that librarians can orient themselves in the context of social media, aiming to build a positive digital presence. It concludes that libraries need to be continually adapting to the modern and technological spaces of communication, seeking to communicate in a dynamic and innovative way, accompanying, in this way, the changing nature of contemporary society.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-01-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/149599
10.11606/issn.2178-2075.v10i2p39-54
url https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/149599
identifier_str_mv 10.11606/issn.2178-2075.v10i2p39-54
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/149599/158772
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
dc.source.none.fl_str_mv InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação; v. 10 n. 2 (2019); 39-54
2178-2075
reponame:InCID
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str InCID
collection InCID
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1787713839463137280