O aperfeiçoamento do regime de metas de debate inflação no Brasil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Economia Aplicada |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/ecoa/article/view/931 |
Resumo: | The paper proposes a formal autonomy of Central Bank (CB) in 2011, with a stable inflation target, in a context where: a) the monetary authorities wide their horizon of reference to 24 months ahead; b) the Law of Autonomy of CB make explicit the aims of stimulating the increase of GDP and employment and reducing the volatility of production; c) the CB has huge reserves in order to inhibit eventual speculative attacks; d) the National Monetary Council (CMN) incorporates a higher number of Ministers; and e) the Monetary Policy Committee (COPOM) includes external members. These elements would place Brazil within the group of countries with the best practices in inflation targeting, with a band from 2% to 4%, like in Chile. |
id |
USP-21_c894bfa0dedaff59d2a43968d265428e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/931 |
network_acronym_str |
USP-21 |
network_name_str |
Economia Aplicada |
repository_id_str |
|
spelling |
O aperfeiçoamento do regime de metas de debate inflação no Brasilmonetary policyinflation targetstabilizationpolítica monetáriametas de inflaçãoestabilizaçãoThe paper proposes a formal autonomy of Central Bank (CB) in 2011, with a stable inflation target, in a context where: a) the monetary authorities wide their horizon of reference to 24 months ahead; b) the Law of Autonomy of CB make explicit the aims of stimulating the increase of GDP and employment and reducing the volatility of production; c) the CB has huge reserves in order to inhibit eventual speculative attacks; d) the National Monetary Council (CMN) incorporates a higher number of Ministers; and e) the Monetary Policy Committee (COPOM) includes external members. These elements would place Brazil within the group of countries with the best practices in inflation targeting, with a band from 2% to 4%, like in Chile.O artigo propõe a vigência da autonomia formal do Banco Central (BC) a partir de 2011, já com uma meta de inflação estável, no contexto em que: a) as autoridades monetárias ampliem o horizonte de referência da sua atuação para 24 meses; b) a Lei de Autonomia do BC explicite os objetivos de estimular o aumento do PIB e do emprego e de diminuir a volatilidade do produto; c) o BC disponha de reservas expressivas para inibir eventuais ataques especulativos; d) o Conselho Monetário Nacional (CMN) incorpore um número maior de Ministros; e e) o Comitê de Política Monetária (COPOM) inclua membros externos. Esses elementos colocariam o Brasil no conjunto de países com as melhores práticas em termos das metas de inflação, com uma banda de tolerância de 2% a 4%, como no Chile.Universidade de São Paulo, FEA-RP/USP2006-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/ecoa/article/view/93110.1590/S1413-80502006000300008Economia Aplicada; Vol. 10 No. 3 (2006); 443-475Economia Aplicada; Vol. 10 Núm. 3 (2006); 443-475Economia Aplicada; v. 10 n. 3 (2006); 443-4751980-53301413-8050reponame:Economia Aplicadainstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/ecoa/article/view/931/943Copyright (c) 2015 Economia Aplicadainfo:eu-repo/semantics/openAccessGiambiagi, FabioMathias, AlexandreVelho, Eduardo2020-08-03T15:55:44Zoai:revistas.usp.br:article/931Revistahttps://www.revistas.usp.br/ecoaPUBhttps://www.revistas.usp.br/ecoa/oai||revecap@usp.br1980-53301413-8050opendoar:2023-09-13T12:16:50.032685Economia Aplicada - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O aperfeiçoamento do regime de metas de debate inflação no Brasil |
title |
O aperfeiçoamento do regime de metas de debate inflação no Brasil |
spellingShingle |
O aperfeiçoamento do regime de metas de debate inflação no Brasil Giambiagi, Fabio monetary policy inflation target stabilization política monetária metas de inflação estabilização |
title_short |
O aperfeiçoamento do regime de metas de debate inflação no Brasil |
title_full |
O aperfeiçoamento do regime de metas de debate inflação no Brasil |
title_fullStr |
O aperfeiçoamento do regime de metas de debate inflação no Brasil |
title_full_unstemmed |
O aperfeiçoamento do regime de metas de debate inflação no Brasil |
title_sort |
O aperfeiçoamento do regime de metas de debate inflação no Brasil |
author |
Giambiagi, Fabio |
author_facet |
Giambiagi, Fabio Mathias, Alexandre Velho, Eduardo |
author_role |
author |
author2 |
Mathias, Alexandre Velho, Eduardo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Giambiagi, Fabio Mathias, Alexandre Velho, Eduardo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
monetary policy inflation target stabilization política monetária metas de inflação estabilização |
topic |
monetary policy inflation target stabilization política monetária metas de inflação estabilização |
description |
The paper proposes a formal autonomy of Central Bank (CB) in 2011, with a stable inflation target, in a context where: a) the monetary authorities wide their horizon of reference to 24 months ahead; b) the Law of Autonomy of CB make explicit the aims of stimulating the increase of GDP and employment and reducing the volatility of production; c) the CB has huge reserves in order to inhibit eventual speculative attacks; d) the National Monetary Council (CMN) incorporates a higher number of Ministers; and e) the Monetary Policy Committee (COPOM) includes external members. These elements would place Brazil within the group of countries with the best practices in inflation targeting, with a band from 2% to 4%, like in Chile. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/ecoa/article/view/931 10.1590/S1413-80502006000300008 |
url |
https://www.revistas.usp.br/ecoa/article/view/931 |
identifier_str_mv |
10.1590/S1413-80502006000300008 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/ecoa/article/view/931/943 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Economia Aplicada info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Economia Aplicada |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo, FEA-RP/USP |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo, FEA-RP/USP |
dc.source.none.fl_str_mv |
Economia Aplicada; Vol. 10 No. 3 (2006); 443-475 Economia Aplicada; Vol. 10 Núm. 3 (2006); 443-475 Economia Aplicada; v. 10 n. 3 (2006); 443-475 1980-5330 1413-8050 reponame:Economia Aplicada instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Economia Aplicada |
collection |
Economia Aplicada |
repository.name.fl_str_mv |
Economia Aplicada - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revecap@usp.br |
_version_ |
1800221694052270080 |