Estudo Comparativo-Causal do Termo Imigração em Estudantes da Universidade de Granada, Espanha

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodriguez-Sabiote, Clemente
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Alvarez-Rodríguez, Jose, Gamez-Durán, Rosa Pilar
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/144492
Resumo: This study, of comparative-causal type, cutting wants to determine if different variables inherent to the students of the University of Granada (as the genre, degree where they study, etc.) influence in the way they assess the term of “inmigration”. We use a survey that evaluated the perception of agree vs disagree on the term “inmigrantion” of a sample (N = 423) students of this university selected by cluster random sampling. The obtained results show that, really, some of the referred variables have shown to be relevant when assessing with varying agreement to the concept previously mentioned, over all, regarding the different degrees, ideology and the students economic situation, the object of the research.
id USP-22_4092580bb77cb2662c3ae9758f852412
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/144492
network_acronym_str USP-22
network_name_str Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
repository_id_str
spelling Estudo Comparativo-Causal do Termo Imigração em Estudantes da Universidade de Granada, EspanhaEstudio Comparativo-Causal del Término Inmigración en Estudiantes de la Universidad de Granada, EspañaComparative-Causal Study of the Immigration’s Term in Students of the University of Granada, Spainattitudesimmigrationhigher educationactitudesinmigracióneducación superioratitudesimigraçãoensino superiorThis study, of comparative-causal type, cutting wants to determine if different variables inherent to the students of the University of Granada (as the genre, degree where they study, etc.) influence in the way they assess the term of “inmigration”. We use a survey that evaluated the perception of agree vs disagree on the term “inmigrantion” of a sample (N = 423) students of this university selected by cluster random sampling. The obtained results show that, really, some of the referred variables have shown to be relevant when assessing with varying agreement to the concept previously mentioned, over all, regarding the different degrees, ideology and the students economic situation, the object of the research.El presente estudio, de corte comparativo-causal, pretende determinar si diferentes variables consustanciales al alumnado de la Universidad de Granada (como el género, titulación donde desarrolla sus estudios, etc.) inciden en la forma en cómo valoran el término de “inmigración”. Para ello utilizamos un inventario que ha evaluado la percepción de agrado vs desagrado de dicho término de una muestra de estudiantes (N = 423) de la dicha universidad seleccionados mediante un muestreo probabilístico por conglomerados. Los resultados obtenidos apuntan a que, efectivamente, algunas de las variables contempladas han resultado relevantes a la hora de valorar con mayor o menor agrado el concepto anteriormente mencionado, sobre todo, por lo que respecta a las variables titulación, ideología y situación económica del alumnado objeto de la investigación.O presente estudo, de corte comparativo-causal, pretende verificar se diferentes variáveis inerentes aos estudantes da Universidade de Granada (como o gênero, a titulação onde cursam seus estudos, dentre outras) afetam a forma como avaliam o termo “imigração”. Foi utilizado um inventário que avaliou a percepção sobre o agrado versus desagrado do termo referido de uma amostra de (N = 423) alunos desta universidade selecionada através de uma amostragem probabilística por conglomerados. Os resultados obtidos destacam que, de fato, algumas das variáveis referidas foram relevantes na hora de avaliar positiva ou negativamente o termo imigração, sobretudo, no que diz respeito às variáveis titulação, ideologia e situação econômica dos estudantes da nossa pesquisa.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto2017-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/14449210.1590/1982-43272768201710Paidéia (Ribeirão Preto); v. 27 n. 68 (2017); 324-330Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 27 No. 68 (2017); 324-330Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 27 Núm. 68 (2017); 324-3301982-43270103-863Xreponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPenghttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/144492/138840Copyright (c) 2018 Paidéia (Ribeirão Preto)info:eu-repo/semantics/openAccessRodriguez-Sabiote, ClementeAlvarez-Rodríguez, JoseGamez-Durán, Rosa Pilar2018-03-19T17:21:04Zoai:revistas.usp.br:article/144492Revistahttps://www.revistas.usp.br/paideiaPUBhttps://www.revistas.usp.br/paideia/oai||paideia@usp.br1982-43270103-863Xopendoar:2018-03-19T17:21:04Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Estudo Comparativo-Causal do Termo Imigração em Estudantes da Universidade de Granada, Espanha
Estudio Comparativo-Causal del Término Inmigración en Estudiantes de la Universidad de Granada, España
Comparative-Causal Study of the Immigration’s Term in Students of the University of Granada, Spain
title Estudo Comparativo-Causal do Termo Imigração em Estudantes da Universidade de Granada, Espanha
spellingShingle Estudo Comparativo-Causal do Termo Imigração em Estudantes da Universidade de Granada, Espanha
Rodriguez-Sabiote, Clemente
attitudes
immigration
higher education
actitudes
inmigración
educación superior
atitudes
imigração
ensino superior
title_short Estudo Comparativo-Causal do Termo Imigração em Estudantes da Universidade de Granada, Espanha
title_full Estudo Comparativo-Causal do Termo Imigração em Estudantes da Universidade de Granada, Espanha
title_fullStr Estudo Comparativo-Causal do Termo Imigração em Estudantes da Universidade de Granada, Espanha
title_full_unstemmed Estudo Comparativo-Causal do Termo Imigração em Estudantes da Universidade de Granada, Espanha
title_sort Estudo Comparativo-Causal do Termo Imigração em Estudantes da Universidade de Granada, Espanha
author Rodriguez-Sabiote, Clemente
author_facet Rodriguez-Sabiote, Clemente
Alvarez-Rodríguez, Jose
Gamez-Durán, Rosa Pilar
author_role author
author2 Alvarez-Rodríguez, Jose
Gamez-Durán, Rosa Pilar
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodriguez-Sabiote, Clemente
Alvarez-Rodríguez, Jose
Gamez-Durán, Rosa Pilar
dc.subject.por.fl_str_mv attitudes
immigration
higher education
actitudes
inmigración
educación superior
atitudes
imigração
ensino superior
topic attitudes
immigration
higher education
actitudes
inmigración
educación superior
atitudes
imigração
ensino superior
description This study, of comparative-causal type, cutting wants to determine if different variables inherent to the students of the University of Granada (as the genre, degree where they study, etc.) influence in the way they assess the term of “inmigration”. We use a survey that evaluated the perception of agree vs disagree on the term “inmigrantion” of a sample (N = 423) students of this university selected by cluster random sampling. The obtained results show that, really, some of the referred variables have shown to be relevant when assessing with varying agreement to the concept previously mentioned, over all, regarding the different degrees, ideology and the students economic situation, the object of the research.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/144492
10.1590/1982-43272768201710
url https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/144492
identifier_str_mv 10.1590/1982-43272768201710
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/144492/138840
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Paidéia (Ribeirão Preto)
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Paidéia (Ribeirão Preto)
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
dc.source.none.fl_str_mv Paidéia (Ribeirão Preto); v. 27 n. 68 (2017); 324-330
Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 27 No. 68 (2017); 324-330
Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 27 Núm. 68 (2017); 324-330
1982-4327
0103-863X
reponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
collection Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
repository.name.fl_str_mv Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||paideia@usp.br
_version_ 1800221835467423744