O ensino da Psicologia Social: a opção preferencial pela concomitância teoria-prática
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1991 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/46404 |
Resumo: | This paper presents a proposition of theory-practice concomitance to the Social Psychology teaching. It analyses the teacher's decisions concerning its implementation, describes the goals, contents and procedures of the subject. The proposition founds on considerations about the concept of learning in the subject, about the need to select a theoretical perspective among those of Social Psychology, and mainly about the concept of practice and the nature of its connection with theory, as a guide to select procedures. |
id |
USP-22_cb00def9a6d61a66c63bf38bc167f286 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/46404 |
network_acronym_str |
USP-22 |
network_name_str |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
O ensino da Psicologia Social: a opção preferencial pela concomitância teoria-práticaThis paper presents a proposition of theory-practice concomitance to the Social Psychology teaching. It analyses the teacher's decisions concerning its implementation, describes the goals, contents and procedures of the subject. The proposition founds on considerations about the concept of learning in the subject, about the need to select a theoretical perspective among those of Social Psychology, and mainly about the concept of practice and the nature of its connection with theory, as a guide to select procedures.Este texto apresenta uma proposta de concomitância teoria-prática para o ensino da Psicologia Social e analisa as decisões de um professor relativas à sua implementação, descrevendo-se resumidamente os objetivos, conteúdos e procedimentos da disciplina. A proposta baseia-se em reflexões sobre conceito de aprendizagem na disciplina, sobre a necessidade de selecionar um referencial teórico, dada a multiplicidade de enfoques na Psicologia Social e, principalmente, sobre o conceito de prática e a natureza de sua articulação com a teoria enquanto guia para a seleção dos procedimentos.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto1991-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/4640410.1590/S0103-863X1991000100007Paidéia (Ribeirão Preto); n. 1 (1991); 53-59Paidéia (Ribeirão Preto); No. 1 (1991); 53-59Paidéia (Ribeirão Preto); Núm. 1 (1991); 53-591982-43270103-863Xreponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/46404/50160Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)info:eu-repo/semantics/openAccessPrette, Almir Del2012-10-30T15:32:40Zoai:revistas.usp.br:article/46404Revistahttps://www.revistas.usp.br/paideiaPUBhttps://www.revistas.usp.br/paideia/oai||paideia@usp.br1982-43270103-863Xopendoar:2012-10-30T15:32:40Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O ensino da Psicologia Social: a opção preferencial pela concomitância teoria-prática |
title |
O ensino da Psicologia Social: a opção preferencial pela concomitância teoria-prática |
spellingShingle |
O ensino da Psicologia Social: a opção preferencial pela concomitância teoria-prática Prette, Almir Del |
title_short |
O ensino da Psicologia Social: a opção preferencial pela concomitância teoria-prática |
title_full |
O ensino da Psicologia Social: a opção preferencial pela concomitância teoria-prática |
title_fullStr |
O ensino da Psicologia Social: a opção preferencial pela concomitância teoria-prática |
title_full_unstemmed |
O ensino da Psicologia Social: a opção preferencial pela concomitância teoria-prática |
title_sort |
O ensino da Psicologia Social: a opção preferencial pela concomitância teoria-prática |
author |
Prette, Almir Del |
author_facet |
Prette, Almir Del |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Prette, Almir Del |
description |
This paper presents a proposition of theory-practice concomitance to the Social Psychology teaching. It analyses the teacher's decisions concerning its implementation, describes the goals, contents and procedures of the subject. The proposition founds on considerations about the concept of learning in the subject, about the need to select a theoretical perspective among those of Social Psychology, and mainly about the concept of practice and the nature of its connection with theory, as a guide to select procedures. |
publishDate |
1991 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1991-08-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/46404 10.1590/S0103-863X1991000100007 |
url |
https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/46404 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0103-863X1991000100007 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/46404/50160 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto) info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
dc.source.none.fl_str_mv |
Paidéia (Ribeirão Preto); n. 1 (1991); 53-59 Paidéia (Ribeirão Preto); No. 1 (1991); 53-59 Paidéia (Ribeirão Preto); Núm. 1 (1991); 53-59 1982-4327 0103-863X reponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
collection |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||paideia@usp.br |
_version_ |
1800221832499953664 |