Aspectos gerais da formação de professores
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1996 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/46484 |
Resumo: | This article discuss the theoretical and abstract nature of the teacher education in relation of concret educational reality. Drawing on the ideas of authors which discuss the relationship between theory and practice, the author of this article point out the necessity of rethink of teacher education taking in account the real context and problems of in service teachers. |
id |
USP-22_eca5bee010ec705d178fb881fe08f09a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/46484 |
network_acronym_str |
USP-22 |
network_name_str |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Aspectos gerais da formação de professoresPrática Docente- Formação de Professores- CurrículoTeaching ProceduresTeachers' Profissionalization-CurriculumThis article discuss the theoretical and abstract nature of the teacher education in relation of concret educational reality. Drawing on the ideas of authors which discuss the relationship between theory and practice, the author of this article point out the necessity of rethink of teacher education taking in account the real context and problems of in service teachers.Este artigo, ancorado em estudos recentes e antigos, mostra o afastamento dos cursos de formação de professores em relação aos elementos que compõem a prática profissional docente. Favorável a uma aproximação efetiva com o contexto das práticas de sala de aula, o autor defende a idéia de uma formação de professores atrelada aos problemas e necessidades da prática docente no ensino formal de 1º e 2º graus.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto1996-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/4648410.1590/S0103-863X1996000100007Paidéia (Ribeirão Preto); n. 10-11 (1996); 91-100Paidéia (Ribeirão Preto); No. 10-11 (1996); 91-100Paidéia (Ribeirão Preto); Núm. 10-11 (1996); 91-1001982-43270103-863Xreponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/46484/50240Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)info:eu-repo/semantics/openAccessInforsato, Edson do Carmo2012-10-30T17:09:12Zoai:revistas.usp.br:article/46484Revistahttps://www.revistas.usp.br/paideiaPUBhttps://www.revistas.usp.br/paideia/oai||paideia@usp.br1982-43270103-863Xopendoar:2012-10-30T17:09:12Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Aspectos gerais da formação de professores |
title |
Aspectos gerais da formação de professores |
spellingShingle |
Aspectos gerais da formação de professores Inforsato, Edson do Carmo Prática Docente - Formação de Professores - Currículo Teaching Procedures Teachers' Profissionalization-Curriculum |
title_short |
Aspectos gerais da formação de professores |
title_full |
Aspectos gerais da formação de professores |
title_fullStr |
Aspectos gerais da formação de professores |
title_full_unstemmed |
Aspectos gerais da formação de professores |
title_sort |
Aspectos gerais da formação de professores |
author |
Inforsato, Edson do Carmo |
author_facet |
Inforsato, Edson do Carmo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Inforsato, Edson do Carmo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Prática Docente - Formação de Professores - Currículo Teaching Procedures Teachers' Profissionalization-Curriculum |
topic |
Prática Docente - Formação de Professores - Currículo Teaching Procedures Teachers' Profissionalization-Curriculum |
description |
This article discuss the theoretical and abstract nature of the teacher education in relation of concret educational reality. Drawing on the ideas of authors which discuss the relationship between theory and practice, the author of this article point out the necessity of rethink of teacher education taking in account the real context and problems of in service teachers. |
publishDate |
1996 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1996-08-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/46484 10.1590/S0103-863X1996000100007 |
url |
https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/46484 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0103-863X1996000100007 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/46484/50240 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto) info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
dc.source.none.fl_str_mv |
Paidéia (Ribeirão Preto); n. 10-11 (1996); 91-100 Paidéia (Ribeirão Preto); No. 10-11 (1996); 91-100 Paidéia (Ribeirão Preto); Núm. 10-11 (1996); 91-100 1982-4327 0103-863X reponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
collection |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||paideia@usp.br |
_version_ |
1800221833066184704 |