Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1990 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136128 |
Resumo: | The authors developed a surveied on a population of 5 professors and 48 students on the reasons, that can to stimulate or to disfavour the voluntary attendance of the students to practice the psychomotor ability in the nursing laboratory. The results showed positive and negative reasons expected by professors and students to evaluate nursing laboratory training. |
id |
USP-24_08a12705cd9c9ad24d92970972443e52 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/136128 |
network_acronym_str |
USP-24 |
network_name_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and studentsESTÍMULOS QUE FAVORECEM O TREINAMENTO EM LABORATÓRIO DE ENFERMAGEM: OPINIÃO DE PROFESSORES E ALUNOSEnsino de enfermagemTreinamento em laboratórioNursing educationLaboratory trainingThe authors developed a surveied on a population of 5 professors and 48 students on the reasons, that can to stimulate or to disfavour the voluntary attendance of the students to practice the psychomotor ability in the nursing laboratory. The results showed positive and negative reasons expected by professors and students to evaluate nursing laboratory training.Estudo da opinião de 5 docentes e 48 esutdantes em relação aos fatores que podem estimular ou desestimular o comparecimento espontâneo dos estudantes para treinamento das habilidades psicomotoras no laboratório de enfermagem. Os resultados mostraram respostas positivas e negativas apontadas por professores e alunos na valorização do treinamento no laboratório de enfermagem.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1990-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/13612810.1590/0080-6234199002400100041Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 24 n. 1 (1990); 41-65Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 24 No. 1 (1990); 41-65Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 24 Núm. 1 (1990); 41-651980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136128/131942http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFriedlander, Maria RomanaLaganá, Maria Teresa CíceroSilveira, CarlaSzobo, Monalisa A.2017-08-11T17:32:13Zoai:revistas.usp.br:article/136128Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2017-08-11T17:32:13Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students ESTÍMULOS QUE FAVORECEM O TREINAMENTO EM LABORATÓRIO DE ENFERMAGEM: OPINIÃO DE PROFESSORES E ALUNOS |
title |
Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students |
spellingShingle |
Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students Friedlander, Maria Romana Ensino de enfermagem Treinamento em laboratório Nursing education Laboratory training |
title_short |
Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students |
title_full |
Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students |
title_fullStr |
Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students |
title_full_unstemmed |
Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students |
title_sort |
Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students |
author |
Friedlander, Maria Romana |
author_facet |
Friedlander, Maria Romana Laganá, Maria Teresa Cícero Silveira, Carla Szobo, Monalisa A. |
author_role |
author |
author2 |
Laganá, Maria Teresa Cícero Silveira, Carla Szobo, Monalisa A. |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Friedlander, Maria Romana Laganá, Maria Teresa Cícero Silveira, Carla Szobo, Monalisa A. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino de enfermagem Treinamento em laboratório Nursing education Laboratory training |
topic |
Ensino de enfermagem Treinamento em laboratório Nursing education Laboratory training |
description |
The authors developed a surveied on a population of 5 professors and 48 students on the reasons, that can to stimulate or to disfavour the voluntary attendance of the students to practice the psychomotor ability in the nursing laboratory. The results showed positive and negative reasons expected by professors and students to evaluate nursing laboratory training. |
publishDate |
1990 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1990-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136128 10.1590/0080-6234199002400100041 |
url |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136128 |
identifier_str_mv |
10.1590/0080-6234199002400100041 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136128/131942 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 24 n. 1 (1990); 41-65 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 24 No. 1 (1990); 41-65 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 24 Núm. 1 (1990); 41-65 1980-220X 0080-6234 reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
collection |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||nursingscholar@usp.br |
_version_ |
1800221742150451200 |