Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Friedlander, Maria Romana
Data de Publicação: 1990
Outros Autores: Laganá, Maria Teresa Cícero, Silveira, Carla, Szobo, Monalisa A.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136128
Resumo: The authors developed a surveied on a population of 5 professors and 48 students on the reasons, that can to stimulate or to disfavour the voluntary attendance of the students to practice the psychomotor ability in the nursing laboratory. The results showed positive and negative reasons expected by professors and students to evaluate nursing laboratory training.
id USP-24_08a12705cd9c9ad24d92970972443e52
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/136128
network_acronym_str USP-24
network_name_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository_id_str
spelling Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and studentsESTÍMULOS QUE FAVORECEM O TREINAMENTO EM LABORATÓRIO DE ENFERMAGEM: OPINIÃO DE PROFESSORES E ALUNOSEnsino de enfermagemTreinamento em laboratórioNursing educationLaboratory trainingThe authors developed a surveied on a population of 5 professors and 48 students on the reasons, that can to stimulate or to disfavour the voluntary attendance of the students to practice the psychomotor ability in the nursing laboratory. The results showed positive and negative reasons expected by professors and students to evaluate nursing laboratory training.Estudo da opinião de 5 docentes e 48 esutdantes em relação aos fatores que podem estimular ou desestimular o comparecimento espontâneo dos estudantes para treinamento das habilidades psicomotoras no laboratório de enfermagem. Os resultados mostraram respostas positivas e negativas apontadas por professores e alunos na valorização do treinamento no laboratório de enfermagem.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1990-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/13612810.1590/0080-6234199002400100041Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 24 n. 1 (1990); 41-65Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 24 No. 1 (1990); 41-65Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 24 Núm. 1 (1990); 41-651980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136128/131942http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFriedlander, Maria RomanaLaganá, Maria Teresa CíceroSilveira, CarlaSzobo, Monalisa A.2017-08-11T17:32:13Zoai:revistas.usp.br:article/136128Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2017-08-11T17:32:13Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students
ESTÍMULOS QUE FAVORECEM O TREINAMENTO EM LABORATÓRIO DE ENFERMAGEM: OPINIÃO DE PROFESSORES E ALUNOS
title Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students
spellingShingle Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students
Friedlander, Maria Romana
Ensino de enfermagem
Treinamento em laboratório
Nursing education
Laboratory training
title_short Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students
title_full Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students
title_fullStr Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students
title_full_unstemmed Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students
title_sort Stimulis that help the pracitce in nursing laboratory: opinion of professors and students
author Friedlander, Maria Romana
author_facet Friedlander, Maria Romana
Laganá, Maria Teresa Cícero
Silveira, Carla
Szobo, Monalisa A.
author_role author
author2 Laganá, Maria Teresa Cícero
Silveira, Carla
Szobo, Monalisa A.
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Friedlander, Maria Romana
Laganá, Maria Teresa Cícero
Silveira, Carla
Szobo, Monalisa A.
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino de enfermagem
Treinamento em laboratório
Nursing education
Laboratory training
topic Ensino de enfermagem
Treinamento em laboratório
Nursing education
Laboratory training
description The authors developed a surveied on a population of 5 professors and 48 students on the reasons, that can to stimulate or to disfavour the voluntary attendance of the students to practice the psychomotor ability in the nursing laboratory. The results showed positive and negative reasons expected by professors and students to evaluate nursing laboratory training.
publishDate 1990
dc.date.none.fl_str_mv 1990-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136128
10.1590/0080-6234199002400100041
url https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136128
identifier_str_mv 10.1590/0080-6234199002400100041
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136128/131942
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 24 n. 1 (1990); 41-65
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 24 No. 1 (1990); 41-65
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 24 Núm. 1 (1990); 41-65
1980-220X
0080-6234
reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
collection Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||nursingscholar@usp.br
_version_ 1800221742150451200