Laypeople and basic life support
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/40363 |
Resumo: | Training laypeople to give first aid in emergency situations and offer basic life support (BLS) is crucial in order to save lives and avoid sequelae. The objective was to identify laypeople's knowledge about BLS. Structured interviews were performed using non-technical language. The sample consisted of 385 subjects. Most (57.1%) were women with complete secondary-level education and incomplete higher education (53.7%). It was verified that only 9.9% know the mouth-to-mouth ventilation maneuver; 84.2% knew the chest compression technique (CCT), and 79.9% of these knew its purpose. Only 14.5% know how to position the victim to perform CCT; 82.4% reported a frequency below 60 CCT minute. Since they do not have adequate information and foundations regarding the stages of BLS, laypeople can give incorrect first aid to victims, which can harm resuscitation. |
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Laypeople and basic life supportEl lego y el soporte básico de vidaO leigo e o suporte básico de vidaRessuscitação cardiopulmonarParada cardíacaEducação em saúdeEmergênciasResucitación cardiopulmonarParo cardíacoEducación en saludUrgencias médicasCardiopulmonary resuscitationHeart arrestHealth educationEmergenciesTraining laypeople to give first aid in emergency situations and offer basic life support (BLS) is crucial in order to save lives and avoid sequelae. The objective was to identify laypeople's knowledge about BLS. Structured interviews were performed using non-technical language. The sample consisted of 385 subjects. Most (57.1%) were women with complete secondary-level education and incomplete higher education (53.7%). It was verified that only 9.9% know the mouth-to-mouth ventilation maneuver; 84.2% knew the chest compression technique (CCT), and 79.9% of these knew its purpose. Only 14.5% know how to position the victim to perform CCT; 82.4% reported a frequency below 60 CCT minute. Since they do not have adequate information and foundations regarding the stages of BLS, laypeople can give incorrect first aid to victims, which can harm resuscitation.La capacitación del lego para la atención precoz en situaciones de emergencia e aplicación del soporte básico de vida (SBV) es fundamental para salvar vidas y prevenir secuelas. El objetivo fue identificar el conocimiento de los legos sobre SBV. Se utililizó la entrevista estructurada en un lenguague no técnico. La muestra comprendió 385 sujetos, la mayoría (57,1%) del sexo femenino con enseñanza media completa y superior incompleta (53,7%); Los que conocen la maniobra de respiración boca a boca son apenas 9,9%; 84,2% conocen la técnica de compresión toráxica externa (CTE) y de estos, 79,9% saben su finalidad. Apenas 14,5% saben posicionar a la víctima para realizar la CTE, 82,4% refieren una frecuencia menor que 60 CTE/minuto. Por no presentar adecuada información y fundamentos de las etapas del SBV, los legos pueden prestar una atención incorrecta a la víctima de emergencia, ocasionando perjuicios en la reanimación.A capacitação do leigo para o atendimento precoce em situações de emergência e instituição do suporte básico de vida (SBV) é fundamental para salvar vidas e prevenir seqüelas. O objetivo foi identificar o conhecimento dos leigos sobre SBV. Utililizou-se entrevista estruturada em linguagem não-técnica. A amostra compreendeu 385 sujeitos, a maioria (57,1%) do sexo feminino com ensino médio completo e superior incompleto (53,7%). Verificou-se apenas 9,9% conhecem a manobra de respiração boca-a-boca; 84,2% conhecem a técnica de compressão torácica externa (CTE), e destes, 79,9% sabem sua finalidade. Apenas 14,5% sabem posicionar a vítima para realizar a CTE; 82,4% referem uma freqüência menor que 60 CTE/minuto. Por não apresentarem adequada informação e fundamentação das etapas do SBV, os leigos podem prestar atendimento incorreto à vítima de emergência, acarretando prejuízos à reanimação.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2009-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4036310.1590/S0080-62342009000200012Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 43 n. 2 (2009); 335-342Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 43 No. 2 (2009); 335-342Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 43 Núm. 2 (2009); 335-3421980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/40363/43292https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/40363/43293http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPergola, Aline MainoAraujo, Izilda Esmenia Muglia2012-08-29T20:13:03Zoai:revistas.usp.br:article/40363Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-08-29T20:13:03Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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