Control of anxiety through music in a head and neckoutpatient clinic: a randomized clinical trial

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Firmeza, Mariana Alves
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Rodrigues, Andrea Bezerra, Melo, Geórgia Alcântara Alencar, Aguiar, Maria Isis Freire de, Cunha, Gilmara Holanda da, Oliveira, Patrícia Peres de, Grangeiro, Alex Sandro de Moura
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
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Título da fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/129789
Resumo: OBJECTIVE Evaluating the effectiveness of a musical intervention in reducing anxiety and vital parameters in people suffering from head and neck cancer. METHOD A randomized controlled clinical trial, performed in a head and neck outpatient clinic with 40 participants, subdivided into two groups (intervention and control).The classicalmusic“Spring” from The Four Seasons by Vivaldi was used as an intervention.The State-Trait Anxiety Inventory (STAI) was used as the data collectioninstrument,along with an inventory of socio-demographic and clinical data. Student'st-test was used to verify intragroup and intergroup statistical significance. RESULTS Participants presented a statistically significant reduction in levels of perceived anxiety (t= 12.68; p
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spelling Control of anxiety through music in a head and neckoutpatient clinic: a randomized clinical trial Uso de música en el control de la ansiedad en clínicas externas de cabeza y cuello: ensayo clínico aleatorizado Uso da música no controle da ansiedade em ambulatório de cabeça e pescoço: ensaio clínico randomizado OBJECTIVE Evaluating the effectiveness of a musical intervention in reducing anxiety and vital parameters in people suffering from head and neck cancer. METHOD A randomized controlled clinical trial, performed in a head and neck outpatient clinic with 40 participants, subdivided into two groups (intervention and control).The classicalmusic“Spring” from The Four Seasons by Vivaldi was used as an intervention.The State-Trait Anxiety Inventory (STAI) was used as the data collectioninstrument,along with an inventory of socio-demographic and clinical data. Student'st-test was used to verify intragroup and intergroup statistical significance. RESULTS Participants presented a statistically significant reduction in levels of perceived anxiety (t= 12.68; p OBJETIVO Evaluar la eficacia de una intervención musical en la reducción de la ansiedad y los parámetros vitales en personas que sufren de cáncer de cabeza y cuello. MÉTODO Ensayo clínico controlado, aleatorizado, realizado en un ambulatorio de cabeza y cuello con 40 participantes, divididos en dos grupos (intervención y control). Fue utilizado como intervención la música clásica "Suave Primavera" de Las Cuatro Estaciones de Vivaldi. Como instrumento de recolección de datos se utilizó el Inventario de Ansiedad Estado-Rasgo (STAI) y un inventario de datos socio-demográficos y clínicos. Se utilizó la prueba t de Student para evaluar la significación estadística intra-grupo y entre grupos. RESULTADOS Los participantes mostraron una reducción estadísticamente significativa en niveles percibidos de ansiedad (t = 12,68; p OBJETIVO Avaliar a efetividade de uma intervenção musical na redução de ansiedade e parâmetros vitais em pessoas acometidas por câncer de cabeça e pescoço. MÉTODO Ensaio clínico controlado, randomizado, realizado em ambulatório de cabeça e pescoço com 40 participantes, subdivididos em dois grupos (intervenção e controle). Foi utilizada como intervenção a música clássica “Suave primavera” das quatro estações de Vivaldi. Como instrumento de coleta de dados foi empregado o Inventário de Ansiedade Traço-Estado (IDATE) e um inventário de dados sociodemográficos e clínicos. O teste t de Student foi utilizado para verificar a significância estatística intragrupo e intergrupos. RESULTADOS Os participantes apresentaram redução estatisticamente significante nos níveis de ansiedade percebida (t= 12,68; pUniversidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2017-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/12978910.1590/s1980-220x2016030503201Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 51 (2017); e03201-Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 51 (2017); e03201-Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 51 (2017); e03201-1980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPengporspahttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/129789/126380https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/129789/126381https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/129789/126382http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFirmeza, Mariana AlvesRodrigues, Andrea BezerraMelo, Geórgia Alcântara AlencarAguiar, Maria Isis Freire deCunha, Gilmara Holanda daOliveira, Patrícia Peres deGrangeiro, Alex Sandro de Moura2018-04-13T17:18:59Zoai:revistas.usp.br:article/129789Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2018-04-13T17:18:59Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
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