Education for health: the client as the Subject of action

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Laganá, Maria Teresa C.
Data de Publicação: 1989
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136075
Resumo: The author make some considerations on the education for health based on the health-illness process view-point, where the significance of education is different in the traditional education and in the historical materialism context.
id USP-24_5e1e6573dc6d286cf3c2fa4e714afba9
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/136075
network_acronym_str USP-24
network_name_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository_id_str
spelling Education for health: the client as the Subject of actionA EDUCAÇÃO PARA A SAÚDE: O CLIENTE COMO SUJEITO DA AÇÃOEducação em saúdeSaúde e doençaHealth educationHealth and diseaseThe author make some considerations on the education for health based on the health-illness process view-point, where the significance of education is different in the traditional education and in the historical materialism context.A autora apresenta algumas considerações sobre a educação para a saúde na perspectiva do processo saúde doença onde o significado de educar é diferente na educação tradicional e no contexto do materialismo histórico.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1989-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/13607510.1590/0080-6234198902300100149Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 23 n. 1 (1989); 149-152Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 23 No. 1 (1989); 149-152Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 23 Núm. 1 (1989); 149-1521980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136075/131889http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLaganá, Maria Teresa C.2017-08-11T17:34:16Zoai:revistas.usp.br:article/136075Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2017-08-11T17:34:16Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Education for health: the client as the Subject of action
A EDUCAÇÃO PARA A SAÚDE: O CLIENTE COMO SUJEITO DA AÇÃO
title Education for health: the client as the Subject of action
spellingShingle Education for health: the client as the Subject of action
Laganá, Maria Teresa C.
Educação em saúde
Saúde e doença
Health education
Health and disease
title_short Education for health: the client as the Subject of action
title_full Education for health: the client as the Subject of action
title_fullStr Education for health: the client as the Subject of action
title_full_unstemmed Education for health: the client as the Subject of action
title_sort Education for health: the client as the Subject of action
author Laganá, Maria Teresa C.
author_facet Laganá, Maria Teresa C.
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Laganá, Maria Teresa C.
dc.subject.por.fl_str_mv Educação em saúde
Saúde e doença
Health education
Health and disease
topic Educação em saúde
Saúde e doença
Health education
Health and disease
description The author make some considerations on the education for health based on the health-illness process view-point, where the significance of education is different in the traditional education and in the historical materialism context.
publishDate 1989
dc.date.none.fl_str_mv 1989-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136075
10.1590/0080-6234198902300100149
url https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136075
identifier_str_mv 10.1590/0080-6234198902300100149
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136075/131889
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 23 n. 1 (1989); 149-152
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 23 No. 1 (1989); 149-152
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 23 Núm. 1 (1989); 149-152
1980-220X
0080-6234
reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
collection Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||nursingscholar@usp.br
_version_ 1800221742117945344