Ressuscitação cardiopulmonar com a utilização do desfibrilador externo semi-automático: avaliação do processo ensino-aprendizagem
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Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41768 |
Resumo: | Studies demonstrate that, for every minute delayed on defibrillating a heart arrest patient, survival chances decrease by 10%, and that the same chances of survival are 98% effective when it is employed within 30 seconds. While attending a heart arrest patient, it is crucial that the use of external semi-automated defibrillator (AED) is included in the training. The purpose of the present study is to compare Psychomotor Ability and the Theoretical Knowledge of lay people on cardiopulmonary resuscitation (CPR) using AED, before and after training. This sample was composed of 40 administrative workers of a public institution that were trained on CPR technique using EAD, as an experiment. The significantly higher scores in the assessment instrument items of Psychomotor Ability and Theoretical Knowledge, after training, indicates that the participants have presented improvements in their performances. |
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Ressuscitação cardiopulmonar com a utilização do desfibrilador externo semi-automático: avaliação do processo ensino-aprendizagemResucitador cardiopulmonar con utilización del disfibrilador externo semiautomático: evaluación del proceso enseñanza-aprendizajeCardiopulmonary resuscitation with semi-automated external defibrillator: assessment of the teaching-learning processElectric countershockHeart arrestCardiopulmonary resuscitationTeachingLearningCardioversión eléctricaParo cardíacoResucitación cardiopulmonarEnseñanzaAprendizajeCardioversão elétricaParada cardíacaRessuscitação cardiopulmonarEnsinoAprendizagemStudies demonstrate that, for every minute delayed on defibrillating a heart arrest patient, survival chances decrease by 10%, and that the same chances of survival are 98% effective when it is employed within 30 seconds. While attending a heart arrest patient, it is crucial that the use of external semi-automated defibrillator (AED) is included in the training. The purpose of the present study is to compare Psychomotor Ability and the Theoretical Knowledge of lay people on cardiopulmonary resuscitation (CPR) using AED, before and after training. This sample was composed of 40 administrative workers of a public institution that were trained on CPR technique using EAD, as an experiment. The significantly higher scores in the assessment instrument items of Psychomotor Ability and Theoretical Knowledge, after training, indicates that the participants have presented improvements in their performances.Estudos demonstram que a sobrevida após uma parada cardíaca diminui 10% para cada minuto de atraso na desfibrilação, e que a taxa de sobrevivência é de 98% quando ela é conseguida em 30 segundos. No atendimento de uma parada cardíaca, é primordial que seja incluído no treinamento a utilização dos desfibriladores externos semi-automáticos (DEA). O objetivo deste estudo foi comparar a Habilidade Psicomotora e o Conhecimento Teórico de leigos na técnica da ressuscitação cardiopulmonar (RCP) utilizando o DEA, antes e após treinamento. A amostra constituiu-se de 40 funcionários administrativos de uma instituição pública que receberam treinamento da técnica da RCP, utilizando o DEA, em laboratório. O aumento significativo de acertos nos itens do instrumento de avaliação da Habilidade Psicomotora e do Conhecimento Teórico, após o treinamento, indica que houve melhora no desempenho dos participantes.Los estudios demuestran que la sobrevida después de un paro cardíaco disminuye el 10% por cada minuto de atraso en la desfibrilación y que la tasa de supervivencia es del 98% cuando se consigue en 30 segundos. En la atención de un paro cardíaco es primordial que se incluya en la capacitación la utilización de los desfibriladores externos semi-automáticos (DEA). El objetivo de este estudio fue comparar la Habilidad Psicomotora y el Conocimiento Teórico de legos en la técnica de la resucitación cardiopulmonar (RCP) utilizando el DEA, antes y después de la capacitación. La muestra estuvo formada por 40 empleados administrativos de una institución pública que recibieron capitación en la técnica de RCP, utilizando el DEA, en laboratorio. El aumento significativo de aciertos en los ítems del instrumento de evaluación de la habilidad Psicomotora y del Conocimiento teórico, después de la capacitación, indica que hubo mejora en el desempeño de los participantes para realizar la RCP con el uso del DEA.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2008-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4176810.1590/S0080-62342008000300017Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 42 n. 3 (2008); 532-538Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 42 No. 3 (2008); 532-538Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 42 Núm. 3 (2008); 532-5381980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41768/45400https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41768/45401http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMiyadahira, Ana Maria KazueQuilici, Ana PaulaMartins, Carmem da CostaAraújo, Giane Leandro dePelliciotti, Josikélem da Silva Sodré2012-09-03T17:49:44Zoai:revistas.usp.br:article/41768Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-09-03T17:49:44Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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