The family’s adaptation process to their child’s hospitalization in an Intensive Care Unit

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bazzan, Jéssica Stragliotto
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Milbrath, Viviane Marten, Gabatz, Ruth Irmgard Bärtschi, Cordeiro, Franciele Roberta, Freitag, Vera Lucia, Schwartz, Eda
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
por
Título da fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/182244
Resumo: Objective To learn about the adaptation process of family members when experiencing their child’s hospitalization in an Intensive Care Unit. Method A qualitative, descriptive and exploratory study conducted at the Pediatrics Unit with family members of children from the Pediatric Intensive Care Unit. The thematic analysis technique was used. Results Thirteen (13) family members, 12 mothers and one father participated. The following categories emerged from the results: Family impact on children’s hospitalization in a Pediatric Intensive Care Unit and Mechanisms for adapting family members to hospitalization in a Pediatric Intensive Care Unit. Conclusion The mechanisms adopted by the family in the process of adapting the child to admission to the Pediatric Intensive Care Unit were: positive thinking, understanding the treatment and the operation of the unit. Health professionals can offer strategies to the family in order to make hospitalization less traumatic, making it possible to share experiences and expand the knowledge of those involved.
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spelling The family’s adaptation process to their child’s hospitalization in an Intensive Care UnitEl proceso de adaptación familiar a la hospitalización infantil en una Unidad de Cuidados IntensivosO processo de adaptação familiar à hospitalização infantil em Unidade de Terapia IntensivaNiño HospitalizadoFamiliaCuidadoresUnidades de Cuidados Intensivos PediátricosEnfermería PediátricaRelaciones Profesional-FamiliaCriança HospitalizadaFamíliaCuidadoresUnidade de Terapia Intensiva PediátricaEnfermagem PediátricaRelações Profissional-FamíliaChild, HospitalizedFamilyCaregiversIntensive Care Units, PediatricPediatric NursingProfessional-Family RelationsObjective To learn about the adaptation process of family members when experiencing their child’s hospitalization in an Intensive Care Unit. Method A qualitative, descriptive and exploratory study conducted at the Pediatrics Unit with family members of children from the Pediatric Intensive Care Unit. The thematic analysis technique was used. Results Thirteen (13) family members, 12 mothers and one father participated. The following categories emerged from the results: Family impact on children’s hospitalization in a Pediatric Intensive Care Unit and Mechanisms for adapting family members to hospitalization in a Pediatric Intensive Care Unit. Conclusion The mechanisms adopted by the family in the process of adapting the child to admission to the Pediatric Intensive Care Unit were: positive thinking, understanding the treatment and the operation of the unit. Health professionals can offer strategies to the family in order to make hospitalization less traumatic, making it possible to share experiences and expand the knowledge of those involved.Objetivo Conhecer o processo de adaptação de familiares ao vivenciar a internação da criança em uma Unidade de Terapia Intensiva. Método Pesquisa qualitativa, descritiva e exploratória, realizada na Unidade de Pediatria, com familiares de crianças provenientes da Unidade de Terapia Intensiva Pediátrica. Utilizou-se a análise temática. Resultados Participaram 13 familiares, 12 mães e um pai. Dos resultados emergiram as categorias: Impacto da família frente à internação infantil em Unidade de Terapia Intensiva Pediátrica e Mecanismos de adaptação de familiares à internação em uma Unidade de Terapia Intensiva Pediátrica. Conclusão Os mecanismos adotados pela família no processo de adaptação da criança a internação na Unidade de Terapia Intensiva Pediátrica foram: pensamento positivo, entendimento do tratamento e de funcionamento da unidade. Os profissionais de saúde podem oferecer estratégias à família a fim de tornar a internação menos traumática, possibilitando o compartilhamento das experiências e a ampliação do conhecimento dos envolvidos.Objetivo Conocer el proceso de adaptación de familiares que vivencian el internamiento del niño en una Unidad de Terapia Intensiva. Método Investigación cualitativa, descriptiva y exploratoria, realizada en la Unidad de Pediatría, con familiares de los niños provenientes de la Unidad de Terapia Intensiva Pediátrica. Utilizó se el análisis temático. Resultados Participaron 13 familiares, 12 madres y 1 padre. De los resultados emergieran las categorías: Impacto de la familia frente al internamiento infantil en una Unidad de Terapia Intensiva Pediátrica y Mecanismos de adaptación de los familiares al internamiento en una Unidad de Terapia Intensiva Pediátrica. Conclusión Los mecanismos adoptados por la familia en el proceso de adaptación del niño en la Unidad de Terapia Intensiva Pediátrica fueran: pensamiento positivo, entendimiento del tratamiento y del funcionamiento de la unidad. Los profesionales de la salud pueden ofrecer estrategias a la familia para tornar el internamiento menos traumático, posibilitando el compartiendo de las experiencias y la ampliación de lo conocimiento de los participantes envueltos.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2020-09-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/18224410.1590/s1980-220x2018056203614 Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 54 (2020); e03614Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 54 (2020); e03614Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 54 (2020); e036141980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPengporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/182244/169015https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/182244/169014https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessBazzan, Jéssica Stragliotto Milbrath, Viviane Marten Gabatz, Ruth Irmgard Bärtschi Cordeiro, Franciele Roberta Freitag, Vera Lucia Schwartz, Eda 2021-02-22T16:44:03Zoai:revistas.usp.br:article/182244Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2021-02-22T16:44:03Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
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