Aromatherapy and nursing: historical and theoretical conception
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/112702 |
Resumo: | Aromatherapy is a Practical or Complementary Health Therapy that uses volatile concentrates extracted from plants called essential oils, in order to improve physical, mental and emotional well-being. Aromatherapy has been practiced historically and worldwide by nurses and, as in Brazil is supported by the Federal Nursing Council, it is relevant to discuss this practice in the context of Nursing through Theories of Nursing. This study of theoretical reflection, exploratory and descriptive, aims to discuss the pharmacognosy of essential oils, the historical trajectory of Aromatherapy in Nursing and the conceptions to support Aromatherapy in light of eight Nursing Theorists (Florence Nightingale, Myra Levine, Hildegard Peplau, Martha Rogers, Callista Roy, Wanda Horta, Jean Watson and Katharine Kolcaba), contributing to its inclusion as a nursing care practice. |
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Aromatherapy and nursing: historical and theoretical conception Aromaterapia y enfermería: concepción histórico-teórica Aromaterapia e enfermagem: concepção histórico-teórica Aromatherapy is a Practical or Complementary Health Therapy that uses volatile concentrates extracted from plants called essential oils, in order to improve physical, mental and emotional well-being. Aromatherapy has been practiced historically and worldwide by nurses and, as in Brazil is supported by the Federal Nursing Council, it is relevant to discuss this practice in the context of Nursing through Theories of Nursing. This study of theoretical reflection, exploratory and descriptive, aims to discuss the pharmacognosy of essential oils, the historical trajectory of Aromatherapy in Nursing and the conceptions to support Aromatherapy in light of eight Nursing Theorists (Florence Nightingale, Myra Levine, Hildegard Peplau, Martha Rogers, Callista Roy, Wanda Horta, Jean Watson and Katharine Kolcaba), contributing to its inclusion as a nursing care practice. La Aromaterapia es una Práctica o Terapia Complementaria de salud que utiliza concentrados volátiles extraídos de plantas, los llamados aceites esenciales, con el fin de mejorar el bienestar físico, mental y emocional. La Aromaterapia ha sido practicada histórica y mundialmente por Enfermeros y, a la vista de que su empleo en Brasil tiene respaldo del Consejo Federal de Enfermería, se hace relevante discutir dicha práctica en el marco de la Enfermería mediante las Teorías de la Enfermería. El presente estudio de reflexión teórica, exploratorio y descriptivo tiene como objetivo discurrir acerca de la farmacognosia de los aceites esenciales, la trayectoria de la Aromaterapia en la Enfermería y fundamentar la Aromaterapia a la luz de ocho Teóricos de la Enfermería (Florence Nightingale, Myra Levine, Hildegard Peplau, Martha Rogers, Callista Roy, Wanda Horta, Jean Watson y Katharine Kolcaba), contribuyendo a su inserción como práctica asistencial de la profesión. A Aromaterapia é uma Prática ou Terapia Complementar de saúde que utiliza concentrados voláteis extraídos de plantas, os chamados óleos essenciais, com a finalidade de melhorar o bem-estar físico, mental e emocional. A Aromaterapia tem sido praticada histórica e mundialmente por Enfermeiros e, visto que no Brasil sua utilização possui respaldo pelo Conselho Federal de Enfermagem, torna-se relevante discutir essa prática no contexto da Enfermagem por meio das Teorias da Enfermagem. O presente estudo de reflexão teórica, exploratório e descritivo, tem como objetivo discorrer sobre a farmacognosia dos óleos essenciais, a trajetória histórica da Aromaterapia na Enfermagem e fundamentar a Aromaterapia à luz de oito Teoristas de Enfermagem (Florence Nightingale, Myra Levine, Hildegard Peplau, Martha Rogers, Callista Roy, Wanda Horta, Jean Watson e Katharine Kolcaba), contribuindo para a sua inserção como prática assistencial da profissão. Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2016-02-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/11270210.1590/S0080-623420160000100017Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 50 n. 1 (2016); 127-133Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 50 No. 1 (2016); 127-133Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 50 Núm. 1 (2016); 127-1331980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPengporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/112702/110627https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/112702/110628http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGnatta, Juliana RizzoKurebayashi, Leonice Fumiko SatoTurrini, Ruth Natalia TeresaSilva, Maria Júlia Paes da2016-03-22T14:10:12Zoai:revistas.usp.br:article/112702Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2016-03-22T14:10:12Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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