Personal involvement as an essential factor in nurse-patient interaction

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Neves, Silvia Cristina
Data de Publicação: 1988
Outros Autores: Huerta, Edelia del Pilar Neira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/135987
Resumo: The nurse-patient relationship of the author and a child with a sensory disorder motivated this student nurse to elaborate the present work. As part of her own direct participation in the learning process during her pediatric nursing course, the student describes what she learned while studying the impact of illness and hospitalization on a child and his family. Through this experience she came to recognize not only her own value and hability to meet the needs of the child and his family, but also the importance of personal and professional involvement in order to provide effective nursing care.
id USP-24_ec99b94e81f728df08ac3f7c25dfc629
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/135987
network_acronym_str USP-24
network_name_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository_id_str
spelling Personal involvement as an essential factor in nurse-patient interactionENVOLVIMENTO PESSOAL E INTERAÇÃO EFETIVA EM ENFERMAGEMNurse-patient relationsNursing carePediatric nursingRelações enfermeiro-pacienteAssistência de enfermagemEnfermagem pediátricaThe nurse-patient relationship of the author and a child with a sensory disorder motivated this student nurse to elaborate the present work. As part of her own direct participation in the learning process during her pediatric nursing course, the student describes what she learned while studying the impact of illness and hospitalization on a child and his family. Through this experience she came to recognize not only her own value and hability to meet the needs of the child and his family, but also the importance of personal and professional involvement in order to provide effective nursing care.A experiência vivenciada junto a uma criança com distúrbio sensorial motivou a elaboração do presente trabalho. O compromisso com o processo de aprendizagem de Enfermagem Pediátrica, no que diz respeito ao impacto da doença e da hospitalização na criança e em sua família fez com que o valor e a habilidade da estudante de enfermagem, no atendimento das necessidades sentidas e demonstradas pela criança e sua família, bem como a importância do envolvimento pessoal e profissional — essenciais à assistência efetiva em Enfermagem — fossem percebidos e APRENDIDOS pela estudante.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1988-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/13598710.1590/0080-6234198802200200231Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 22 n. 2 (1988); 231-235Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 22 No. 2 (1988); 231-235Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 22 Núm. 2 (1988); 231-2351980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/135987/131803http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNeves, Silvia CristinaHuerta, Edelia del Pilar Neira2017-08-11T17:39:59Zoai:revistas.usp.br:article/135987Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2017-08-11T17:39:59Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Personal involvement as an essential factor in nurse-patient interaction
ENVOLVIMENTO PESSOAL E INTERAÇÃO EFETIVA EM ENFERMAGEM
title Personal involvement as an essential factor in nurse-patient interaction
spellingShingle Personal involvement as an essential factor in nurse-patient interaction
Neves, Silvia Cristina
Nurse-patient relations
Nursing care
Pediatric nursing
Relações enfermeiro-paciente
Assistência de enfermagem
Enfermagem pediátrica
title_short Personal involvement as an essential factor in nurse-patient interaction
title_full Personal involvement as an essential factor in nurse-patient interaction
title_fullStr Personal involvement as an essential factor in nurse-patient interaction
title_full_unstemmed Personal involvement as an essential factor in nurse-patient interaction
title_sort Personal involvement as an essential factor in nurse-patient interaction
author Neves, Silvia Cristina
author_facet Neves, Silvia Cristina
Huerta, Edelia del Pilar Neira
author_role author
author2 Huerta, Edelia del Pilar Neira
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Neves, Silvia Cristina
Huerta, Edelia del Pilar Neira
dc.subject.por.fl_str_mv Nurse-patient relations
Nursing care
Pediatric nursing
Relações enfermeiro-paciente
Assistência de enfermagem
Enfermagem pediátrica
topic Nurse-patient relations
Nursing care
Pediatric nursing
Relações enfermeiro-paciente
Assistência de enfermagem
Enfermagem pediátrica
description The nurse-patient relationship of the author and a child with a sensory disorder motivated this student nurse to elaborate the present work. As part of her own direct participation in the learning process during her pediatric nursing course, the student describes what she learned while studying the impact of illness and hospitalization on a child and his family. Through this experience she came to recognize not only her own value and hability to meet the needs of the child and his family, but also the importance of personal and professional involvement in order to provide effective nursing care.
publishDate 1988
dc.date.none.fl_str_mv 1988-08-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/135987
10.1590/0080-6234198802200200231
url https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/135987
identifier_str_mv 10.1590/0080-6234198802200200231
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/135987/131803
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 22 n. 2 (1988); 231-235
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 22 No. 2 (1988); 231-235
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 22 Núm. 2 (1988); 231-235
1980-220X
0080-6234
reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
collection Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||nursingscholar@usp.br
_version_ 1800221742064467968