What is this "caring-care"?: a first approach
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1990 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136138 |
Resumo: | Along the years, the word care has been a common one for those involved with nursing theory and practive; nevertheless, on our search for a beter understanding of that word, quite a number of questionings came up. On developing our work, we have selected three authors who have been dedicatingtheir efforts to the study of care/caring, and tried to present what those authors understand about such dyad, its goals, importance and components. Closing our study, a few questions are proposed, seeking to promote reflection among the nursing personnel. |
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What is this "caring-care"?: a first approachO QUE É ESTE "CUIDAR/CUIDADO"? — UMA ABORDAGEM INICIALCuidados de enfermagemPrática da EnfermagemNomenclaturaNursing careNursing practiceNomenclatureAlong the years, the word care has been a common one for those involved with nursing theory and practive; nevertheless, on our search for a beter understanding of that word, quite a number of questionings came up. On developing our work, we have selected three authors who have been dedicatingtheir efforts to the study of care/caring, and tried to present what those authors understand about such dyad, its goals, importance and components. Closing our study, a few questions are proposed, seeking to promote reflection among the nursing personnel.Ao longo dos anos o termo cuidar tem sido comum na teoría e prática de enfermagem, mas na busca de uma compreensão maior para esse termo nos defrontamos com alguns questionamentos. Foram selecionados para este trabalho três autores que vêm se dedicando ao estudo do cuidar/cuidado (care/caring) visando apresentar o que esses entendem sobre o mesmo, seus objetivos, importância e componentes. Finalmente são levantadas algumas questões visando a reflexão do pessoal de enfermagem.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1990-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/13613810.1590/0080-6234199002400100111Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 24 n. 1 (1990); 111-116Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 24 No. 1 (1990); 111-116Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 24 Núm. 1 (1990); 111-1161980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136138/131952http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBoehs, Astrid EggertPatrício, Zuleica María2017-08-11T17:32:13Zoai:revistas.usp.br:article/136138Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2017-08-11T17:32:13Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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