Orientation profissionnelle: um autre regarde
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia USP (Online) |
DOI: | 10.1590/S0103-65642007000400005 |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/psicousp/article/view/41938 |
Resumo: | This paper brings the experience of the author in a social Project with a vocational guidance group, puting in evidence the importance of this area of psychology as an active factor of social changes. It also enables this kind of group work to be carried out in public schools and/or in social projects, allowing poor adolescents to make conscientious professional choices and to construct their project of life. |
id |
USP-26_ff2e311d7068c2b3bc525a3e5de8fb61 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/41938 |
network_acronym_str |
USP-26 |
network_name_str |
Psicologia USP (Online) |
spelling |
Orientation profissionnelle: um autre regardeVocational guidance: one another lookOrientación profesional: una otra miradaOrientação profissional: um outro olharVocational guidanceOccupational choiceLife projectOrientation professionnelleChoix professionnelProjet de vieOrientação profissionalEscolha profissionalProjeto de vidaOrientación vocacionalElección profesionalProyecto de vidaThis paper brings the experience of the author in a social Project with a vocational guidance group, puting in evidence the importance of this area of psychology as an active factor of social changes. It also enables this kind of group work to be carried out in public schools and/or in social projects, allowing poor adolescents to make conscientious professional choices and to construct their project of life.El artículo trae la experiencia de la autora en un proyecto social con un grupo de orientación profesional, evidenciando la importancia de esta área de la psicología como factor de cambios sociales y la posibilidad de que grupos de orientación profesional puedan llevarse a cabo en las escuelas públicas y/o proyectos sociales, permitiendo que los adolescentes pobres hagan opciones profesionales conscientes y construyan su proyecto de vida.O artigo traz a experiência da autora num projeto social com um grupo de orientação profissional, evidenciando a importância dessa área da psicologia como fator de mudanças sociais ea possibilidade de se promoverem grupos de orientação profissional em escolas públicas e/ou em projetos sociais, permitindo aos adolescentes pobres fazerem escolhas profissionais conscientes e construírem seu projeto de vida.On apporte une expérience vécue au sein d´un groupe d'orientation professionnelle participant à un projet social, en soulignant l'importance de ce domaine de la Psychologie comme facteur de changement social en tant qu´une pratique qu´il est possible d´organiser dans les écoles publiques permettant aux élèves de ces institutions scolaires de faire un choix professionnel fondé sur un projet de vie.Universidade de São Paulo. Instituto de Psicologia2007-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/psicousp/article/view/4193810.1590/S0103-65642007000400005Psicologia USP; v. 18 n. 4 (2007); 79-87Psicologia USP; Vol. 18 No. 4 (2007); 79-87Psicologia USP; Vol. 18 Núm. 4 (2007); 79-871678-51770103-6564reponame:Psicologia USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/psicousp/article/view/41938/45606Copyright (c) 2016 Psicologia USPinfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Janaina Moutinho2012-09-05T18:27:44Zoai:revistas.usp.br:article/41938Revistahttps://www.revistas.usp.br/psicouspPUBhttps://www.revistas.usp.br/psicousp/oairevpsico@usp.br1678-51770103-6564opendoar:2012-09-05T18:27:44Psicologia USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Orientation profissionnelle: um autre regarde Vocational guidance: one another look Orientación profesional: una otra mirada Orientação profissional: um outro olhar |
title |
Orientation profissionnelle: um autre regarde |
spellingShingle |
Orientation profissionnelle: um autre regarde Orientation profissionnelle: um autre regarde Costa, Janaina Moutinho Vocational guidance Occupational choice Life project Orientation professionnelle Choix professionnel Projet de vie Orientação profissional Escolha profissional Projeto de vida Orientación vocacional Elección profesional Proyecto de vida Costa, Janaina Moutinho Vocational guidance Occupational choice Life project Orientation professionnelle Choix professionnel Projet de vie Orientação profissional Escolha profissional Projeto de vida Orientación vocacional Elección profesional Proyecto de vida |
title_short |
Orientation profissionnelle: um autre regarde |
title_full |
Orientation profissionnelle: um autre regarde |
title_fullStr |
Orientation profissionnelle: um autre regarde Orientation profissionnelle: um autre regarde |
title_full_unstemmed |
Orientation profissionnelle: um autre regarde Orientation profissionnelle: um autre regarde |
title_sort |
Orientation profissionnelle: um autre regarde |
author |
Costa, Janaina Moutinho |
author_facet |
Costa, Janaina Moutinho Costa, Janaina Moutinho |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Janaina Moutinho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Vocational guidance Occupational choice Life project Orientation professionnelle Choix professionnel Projet de vie Orientação profissional Escolha profissional Projeto de vida Orientación vocacional Elección profesional Proyecto de vida |
topic |
Vocational guidance Occupational choice Life project Orientation professionnelle Choix professionnel Projet de vie Orientação profissional Escolha profissional Projeto de vida Orientación vocacional Elección profesional Proyecto de vida |
description |
This paper brings the experience of the author in a social Project with a vocational guidance group, puting in evidence the importance of this area of psychology as an active factor of social changes. It also enables this kind of group work to be carried out in public schools and/or in social projects, allowing poor adolescents to make conscientious professional choices and to construct their project of life. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/psicousp/article/view/41938 10.1590/S0103-65642007000400005 |
url |
https://www.revistas.usp.br/psicousp/article/view/41938 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0103-65642007000400005 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/psicousp/article/view/41938/45606 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Psicologia USP info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Psicologia USP |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Instituto de Psicologia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Instituto de Psicologia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psicologia USP; v. 18 n. 4 (2007); 79-87 Psicologia USP; Vol. 18 No. 4 (2007); 79-87 Psicologia USP; Vol. 18 Núm. 4 (2007); 79-87 1678-5177 0103-6564 reponame:Psicologia USP (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Psicologia USP (Online) |
collection |
Psicologia USP (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revpsico@usp.br |
_version_ |
1822178950920536064 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.1590/S0103-65642007000400005 |