Factores determinantes de la compra o no de ropas de moda: un estudio exploratorio
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista de Administração (São Paulo) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/44499 |
Resumo: | The aim of this paper is to explore how some variables are or are not connected with the decision to buy fashion apparel. First, the article proposes five hypotheses that may influence purchase behavior. Using a sample of 301 consumers and logistic regression, we found support for three hypotheses that differentiate the groups: age, knowledge and commitment. Second, the results suggest that the theoretical model is effective in correctly classifying fashion-buying groups (71%). Additionally, the results also indicated that the materialism scale had low psychometric reliability. |
id |
USP-27_59338d81acb6b879f61c132ff117ce51 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/44499 |
network_acronym_str |
USP-27 |
network_name_str |
Revista de Administração (São Paulo) |
repository_id_str |
|
spelling |
Factores determinantes de la compra o no de ropas de moda: un estudio exploratorioDeterminants of the purchase or non-purchase of fashion apparel: an exploratory studyDeterminantes de comprar ou não roupas de moda: um estudo exploratóriofashionlogistic-regressionbuyingmodaregresión logísticacompramodaregressão logísticacompraThe aim of this paper is to explore how some variables are or are not connected with the decision to buy fashion apparel. First, the article proposes five hypotheses that may influence purchase behavior. Using a sample of 301 consumers and logistic regression, we found support for three hypotheses that differentiate the groups: age, knowledge and commitment. Second, the results suggest that the theoretical model is effective in correctly classifying fashion-buying groups (71%). Additionally, the results also indicated that the materialism scale had low psychometric reliability.A proposta neste artigo é explorar algumas variáveis que estão associadas (ou não) a um comportamento em relação a roupa de moda. Inicialmente, sugerem-se cinco hipóteses com possível impacto na compra de roupa de moda. Com uma amostra de 301 respondentes e utilizando a regressão logística, foi possível encontrar suporte para três hipóteses que diferenciam os grupos: idade, conhecimento e comprometimento. Os resultados sugerem um modelo efetivo na correta classificação (71%) dos grupos de compradores. Ademais, os achados sugerem que a escala de materialismo não foi confiável.El objetivo en este artículo es explorar algunas variables que están asociadas (o no) a un comportamiento efectivo con relación a la ropa de moda. Inicialmente se proponen cinco hipótesis con posible impacto en la compra de ropa de moda. Con una muestra de 301 consumidores y utilizando la regresión logística, se pudo encontrar apoyo a tres hipótesis que distinguen los grupos: edad, conocimiento y compromiso. Los resultados sugieren un modelo efectivo en la correcta clasificación (71%) de los grupos de compradores. Asimismo, los hallazgos indican que la escala de materialismo no fue confiable.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade2010-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/4449910.1590/S0080-21072010000200004Revista de Administração; v. 45 n. 2 (2010); 130-141Revista de Administração; Vol. 45 No. 2 (2010); 130-141Revista de Administração; Vol. 45 Núm. 2 (2010); 130-1411984-61420080-2107reponame:Revista de Administração (São Paulo)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPenghttps://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/44499/48119Copyright (c) 2017 Revista de Administraçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessVieira, Valter Afonso2015-09-15T16:53:12Zoai:revistas.usp.br:article/44499Revistahttps://www.revistas.usp.br/rauspPUBhttps://www.revistas.usp.br/rausp/oairausp@usp.br||reinhard@usp.br1984-61420080-2107opendoar:2015-09-15T16:53:12Revista de Administração (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Factores determinantes de la compra o no de ropas de moda: un estudio exploratorio Determinants of the purchase or non-purchase of fashion apparel: an exploratory study Determinantes de comprar ou não roupas de moda: um estudo exploratório |
title |
Factores determinantes de la compra o no de ropas de moda: un estudio exploratorio |
spellingShingle |
Factores determinantes de la compra o no de ropas de moda: un estudio exploratorio Vieira, Valter Afonso fashion logistic-regression buying moda regresión logística compra moda regressão logística compra |
title_short |
Factores determinantes de la compra o no de ropas de moda: un estudio exploratorio |
title_full |
Factores determinantes de la compra o no de ropas de moda: un estudio exploratorio |
title_fullStr |
Factores determinantes de la compra o no de ropas de moda: un estudio exploratorio |
title_full_unstemmed |
Factores determinantes de la compra o no de ropas de moda: un estudio exploratorio |
title_sort |
Factores determinantes de la compra o no de ropas de moda: un estudio exploratorio |
author |
Vieira, Valter Afonso |
author_facet |
Vieira, Valter Afonso |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vieira, Valter Afonso |
dc.subject.por.fl_str_mv |
fashion logistic-regression buying moda regresión logística compra moda regressão logística compra |
topic |
fashion logistic-regression buying moda regresión logística compra moda regressão logística compra |
description |
The aim of this paper is to explore how some variables are or are not connected with the decision to buy fashion apparel. First, the article proposes five hypotheses that may influence purchase behavior. Using a sample of 301 consumers and logistic regression, we found support for three hypotheses that differentiate the groups: age, knowledge and commitment. Second, the results suggest that the theoretical model is effective in correctly classifying fashion-buying groups (71%). Additionally, the results also indicated that the materialism scale had low psychometric reliability. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-06-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/44499 10.1590/S0080-21072010000200004 |
url |
https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/44499 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0080-21072010000200004 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/44499/48119 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista de Administração info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista de Administração |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Administração; v. 45 n. 2 (2010); 130-141 Revista de Administração; Vol. 45 No. 2 (2010); 130-141 Revista de Administração; Vol. 45 Núm. 2 (2010); 130-141 1984-6142 0080-2107 reponame:Revista de Administração (São Paulo) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista de Administração (São Paulo) |
collection |
Revista de Administração (São Paulo) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rausp@usp.br||reinhard@usp.br |
_version_ |
1800222888890990592 |