Medida da rentabilidade promocional

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fonseca, Jairo Simon da
Data de Publicação: 1977
Outros Autores: Mazzon, Jose Afonso
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração (São Paulo)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166412
Resumo: The objective of this paper is to present an instrument for measuring and analysing the effects of long and short-range advertising efforts on the total sales of the company. In Brazil, this effect is measured in a totally inadequate fashion. The authors have applied important concepts in this paper, namely fade out and depreciation rates of the advertising action, marginal income, long and shortrange advertising elasticities that permit to evaluate the effectiveness of a firm's advertising actions under certain conditions.
id USP-27_9bb9f1c0e3b9c74d9e9a85fdaec038a5
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/166412
network_acronym_str USP-27
network_name_str Revista de Administração (São Paulo)
repository_id_str
spelling Medida da rentabilidade promocionalThe objective of this paper is to present an instrument for measuring and analysing the effects of long and short-range advertising efforts on the total sales of the company. In Brazil, this effect is measured in a totally inadequate fashion. The authors have applied important concepts in this paper, namely fade out and depreciation rates of the advertising action, marginal income, long and shortrange advertising elasticities that permit to evaluate the effectiveness of a firm's advertising actions under certain conditions.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade1977-04-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/16641210.1016/rausp.v12i1.166412Revista de Administração; v. 12 n. 1 (1977); 17-28Revista de Administração; Vol. 12 No. 1 (1977); 17-28Revista de Administração; Vol. 12 Núm. 1 (1977); 17-281984-61420080-2107reponame:Revista de Administração (São Paulo)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166412/159166Copyright (c) 1977 Revista de Administraçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFonseca, Jairo Simon daMazzon, Jose Afonso2020-02-06T20:44:47Zoai:revistas.usp.br:article/166412Revistahttps://www.revistas.usp.br/rauspPUBhttps://www.revistas.usp.br/rausp/oairausp@usp.br||reinhard@usp.br1984-61420080-2107opendoar:2020-02-06T20:44:47Revista de Administração (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Medida da rentabilidade promocional
title Medida da rentabilidade promocional
spellingShingle Medida da rentabilidade promocional
Fonseca, Jairo Simon da
title_short Medida da rentabilidade promocional
title_full Medida da rentabilidade promocional
title_fullStr Medida da rentabilidade promocional
title_full_unstemmed Medida da rentabilidade promocional
title_sort Medida da rentabilidade promocional
author Fonseca, Jairo Simon da
author_facet Fonseca, Jairo Simon da
Mazzon, Jose Afonso
author_role author
author2 Mazzon, Jose Afonso
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fonseca, Jairo Simon da
Mazzon, Jose Afonso
description The objective of this paper is to present an instrument for measuring and analysing the effects of long and short-range advertising efforts on the total sales of the company. In Brazil, this effect is measured in a totally inadequate fashion. The authors have applied important concepts in this paper, namely fade out and depreciation rates of the advertising action, marginal income, long and shortrange advertising elasticities that permit to evaluate the effectiveness of a firm's advertising actions under certain conditions.
publishDate 1977
dc.date.none.fl_str_mv 1977-04-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166412
10.1016/rausp.v12i1.166412
url https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166412
identifier_str_mv 10.1016/rausp.v12i1.166412
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166412/159166
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 1977 Revista de Administração
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 1977 Revista de Administração
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Administração; v. 12 n. 1 (1977); 17-28
Revista de Administração; Vol. 12 No. 1 (1977); 17-28
Revista de Administração; Vol. 12 Núm. 1 (1977); 17-28
1984-6142
0080-2107
reponame:Revista de Administração (São Paulo)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista de Administração (São Paulo)
collection Revista de Administração (São Paulo)
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv rausp@usp.br||reinhard@usp.br
_version_ 1800222890824564736