Medida da rentabilidade promocional
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1977 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração (São Paulo) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166412 |
Resumo: | The objective of this paper is to present an instrument for measuring and analysing the effects of long and short-range advertising efforts on the total sales of the company. In Brazil, this effect is measured in a totally inadequate fashion. The authors have applied important concepts in this paper, namely fade out and depreciation rates of the advertising action, marginal income, long and shortrange advertising elasticities that permit to evaluate the effectiveness of a firm's advertising actions under certain conditions. |
id |
USP-27_9bb9f1c0e3b9c74d9e9a85fdaec038a5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/166412 |
network_acronym_str |
USP-27 |
network_name_str |
Revista de Administração (São Paulo) |
repository_id_str |
|
spelling |
Medida da rentabilidade promocionalThe objective of this paper is to present an instrument for measuring and analysing the effects of long and short-range advertising efforts on the total sales of the company. In Brazil, this effect is measured in a totally inadequate fashion. The authors have applied important concepts in this paper, namely fade out and depreciation rates of the advertising action, marginal income, long and shortrange advertising elasticities that permit to evaluate the effectiveness of a firm's advertising actions under certain conditions.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade1977-04-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/16641210.1016/rausp.v12i1.166412Revista de Administração; v. 12 n. 1 (1977); 17-28Revista de Administração; Vol. 12 No. 1 (1977); 17-28Revista de Administração; Vol. 12 Núm. 1 (1977); 17-281984-61420080-2107reponame:Revista de Administração (São Paulo)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166412/159166Copyright (c) 1977 Revista de Administraçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFonseca, Jairo Simon daMazzon, Jose Afonso2020-02-06T20:44:47Zoai:revistas.usp.br:article/166412Revistahttps://www.revistas.usp.br/rauspPUBhttps://www.revistas.usp.br/rausp/oairausp@usp.br||reinhard@usp.br1984-61420080-2107opendoar:2020-02-06T20:44:47Revista de Administração (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Medida da rentabilidade promocional |
title |
Medida da rentabilidade promocional |
spellingShingle |
Medida da rentabilidade promocional Fonseca, Jairo Simon da |
title_short |
Medida da rentabilidade promocional |
title_full |
Medida da rentabilidade promocional |
title_fullStr |
Medida da rentabilidade promocional |
title_full_unstemmed |
Medida da rentabilidade promocional |
title_sort |
Medida da rentabilidade promocional |
author |
Fonseca, Jairo Simon da |
author_facet |
Fonseca, Jairo Simon da Mazzon, Jose Afonso |
author_role |
author |
author2 |
Mazzon, Jose Afonso |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fonseca, Jairo Simon da Mazzon, Jose Afonso |
description |
The objective of this paper is to present an instrument for measuring and analysing the effects of long and short-range advertising efforts on the total sales of the company. In Brazil, this effect is measured in a totally inadequate fashion. The authors have applied important concepts in this paper, namely fade out and depreciation rates of the advertising action, marginal income, long and shortrange advertising elasticities that permit to evaluate the effectiveness of a firm's advertising actions under certain conditions. |
publishDate |
1977 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1977-04-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166412 10.1016/rausp.v12i1.166412 |
url |
https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166412 |
identifier_str_mv |
10.1016/rausp.v12i1.166412 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166412/159166 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 1977 Revista de Administração info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 1977 Revista de Administração |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Administração; v. 12 n. 1 (1977); 17-28 Revista de Administração; Vol. 12 No. 1 (1977); 17-28 Revista de Administração; Vol. 12 Núm. 1 (1977); 17-28 1984-6142 0080-2107 reponame:Revista de Administração (São Paulo) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista de Administração (São Paulo) |
collection |
Revista de Administração (São Paulo) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rausp@usp.br||reinhard@usp.br |
_version_ |
1800222890824564736 |