Aplicação de um modelo de crescimento para novos produtos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Takaoka, Hiroo
Data de Publicação: 1978
Outros Autores: Mathias, Washington Franco, Muccillo Netto, Joao, Fonseca, Jairo Simon da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração (São Paulo)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166534
Resumo: The objective of this paper was to present a summary of the major models for projecting sales of new products. A model developed by Bass is applied to the brazilian market of television sets (black & white and color TV sets) focusing on the model's characteristics. The television market was chosen due to availability of complete sales data. The findings disclosed a good adjustment of the model showing its usefulness when applied in forecasting of durable goods. So this model is an efficient tool to management decision making.
id USP-27_e8eed02048516fa2764a41ba12ebd4f8
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/166534
network_acronym_str USP-27
network_name_str Revista de Administração (São Paulo)
repository_id_str
spelling Aplicação de um modelo de crescimento para novos produtosAplicação de um modelo de crescimento para novos produtosThe objective of this paper was to present a summary of the major models for projecting sales of new products. A model developed by Bass is applied to the brazilian market of television sets (black & white and color TV sets) focusing on the model's characteristics. The television market was chosen due to availability of complete sales data. The findings disclosed a good adjustment of the model showing its usefulness when applied in forecasting of durable goods. So this model is an efficient tool to management decision making.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade1978-08-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/16653410.1016/rausp.v13i3.166534Revista de Administração; v. 13 n. 3 (1978); 19-46Revista de Administração; Vol. 13 No. 3 (1978); 19-46Revista de Administração; Vol. 13 Núm. 3 (1978); 19-461984-61420080-2107reponame:Revista de Administração (São Paulo)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166534/159227Copyright (c) 1978 Revista de Administraçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessTakaoka, HirooMathias, Washington FrancoMuccillo Netto, JoaoFonseca, Jairo Simon da2020-02-11T15:16:25Zoai:revistas.usp.br:article/166534Revistahttps://www.revistas.usp.br/rauspPUBhttps://www.revistas.usp.br/rausp/oairausp@usp.br||reinhard@usp.br1984-61420080-2107opendoar:2020-02-11T15:16:25Revista de Administração (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Aplicação de um modelo de crescimento para novos produtos
Aplicação de um modelo de crescimento para novos produtos
title Aplicação de um modelo de crescimento para novos produtos
spellingShingle Aplicação de um modelo de crescimento para novos produtos
Takaoka, Hiroo
title_short Aplicação de um modelo de crescimento para novos produtos
title_full Aplicação de um modelo de crescimento para novos produtos
title_fullStr Aplicação de um modelo de crescimento para novos produtos
title_full_unstemmed Aplicação de um modelo de crescimento para novos produtos
title_sort Aplicação de um modelo de crescimento para novos produtos
author Takaoka, Hiroo
author_facet Takaoka, Hiroo
Mathias, Washington Franco
Muccillo Netto, Joao
Fonseca, Jairo Simon da
author_role author
author2 Mathias, Washington Franco
Muccillo Netto, Joao
Fonseca, Jairo Simon da
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Takaoka, Hiroo
Mathias, Washington Franco
Muccillo Netto, Joao
Fonseca, Jairo Simon da
description The objective of this paper was to present a summary of the major models for projecting sales of new products. A model developed by Bass is applied to the brazilian market of television sets (black & white and color TV sets) focusing on the model's characteristics. The television market was chosen due to availability of complete sales data. The findings disclosed a good adjustment of the model showing its usefulness when applied in forecasting of durable goods. So this model is an efficient tool to management decision making.
publishDate 1978
dc.date.none.fl_str_mv 1978-08-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166534
10.1016/rausp.v13i3.166534
url https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166534
identifier_str_mv 10.1016/rausp.v13i3.166534
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166534/159227
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 1978 Revista de Administração
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 1978 Revista de Administração
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Administração; v. 13 n. 3 (1978); 19-46
Revista de Administração; Vol. 13 No. 3 (1978); 19-46
Revista de Administração; Vol. 13 Núm. 3 (1978); 19-46
1984-6142
0080-2107
reponame:Revista de Administração (São Paulo)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista de Administração (São Paulo)
collection Revista de Administração (São Paulo)
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv rausp@usp.br||reinhard@usp.br
_version_ 1800222890851827712