As ironias caleidoscópicas de Kleist em O Noivado em Santo Domingo
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Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pandaemonium Germanicum (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/pg/article/view/38111 |
Resumo: | This article presents an analysis of Kleists last novella, Betrothal in Santo Domingo. Instead of concentrating our attention on the sentimental plot, our approach will focus on the first third of the text, which prepares the development of the passionate love between the European official Gustav and the mestice girl Toni. A few historical and biographical aspects referring to the time when Kleist wrote this novella will illuminate Kleists artful use of irony and his subtle dramatization of highly complex feelings and thoughts. A critical presentation of the bibliography gives a synthetic picture of Kleist-studies in the past decades. |
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As ironias caleidoscópicas de Kleist em O Noivado em Santo Domingo Kleist's Kaleidoscopic Irony in Betrothal in Santo Domingo KleistContexto PolíticoBiografiaIroniaKleistPolitical ContextBiographyIrony This article presents an analysis of Kleists last novella, Betrothal in Santo Domingo. Instead of concentrating our attention on the sentimental plot, our approach will focus on the first third of the text, which prepares the development of the passionate love between the European official Gustav and the mestice girl Toni. A few historical and biographical aspects referring to the time when Kleist wrote this novella will illuminate Kleists artful use of irony and his subtle dramatization of highly complex feelings and thoughts. A critical presentation of the bibliography gives a synthetic picture of Kleist-studies in the past decades. Este artigo apresenta uma análise da última novela de Kleist, O Noivado em Santo Domingo. Em vez de concentrar a atenção sobre o enredo passional, abordaremos a crise da forma narrativa suspensa entre crônica, novela e romance. Realçaremos os conflitos políticos e culturais que afloram desde o primeiro terço da narrativa, antes da eclosão da paixão entre o oficial europeu Gustav e a mestiça Toni. No centro da análise está o uso irônico dos dados históricos e biográficos da época em que Kleist escreveu esta obra (inspirado pelos acontecimentos políticos em Santo Domingo, na França e na Alemanha da primeira década do século 19). A perspectiva valoriza a arte e a maestria com que Kleist dramatiza sentimentos extremamente complexos que sugerem inúmeros pensamentos implícitos. Uma apresentação crítica da bibliografia das últimas décadas completa o ensaio. Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas2011-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/pg/article/view/3811110.1590/S1982-88372011000200002Pandaemonium Germanicum; n. 18 (2011); 1-311982-88371414-1906reponame:Pandaemonium Germanicum (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/pg/article/view/38111/40843Copyright (c) 2018 Pandaemonium Germanicuminfo:eu-repo/semantics/openAccessRosenfield, Kathrin H.2015-06-15T19:46:44Zoai:revistas.usp.br:article/38111Revistahttp://www.scielo.br/pgPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||pandaemonium@usp.br1982-88371414-1906opendoar:2023-09-13T11:52:34.873810Pandaemonium Germanicum (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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