A existência como resultado de acasos em Quem ama não dorme, de Robert Schneider
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Pandaemonium Germanicum (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/pg/article/view/163250 |
Resumo: | Brother of sleep (Schlafes Bruder) is the first novel by the Austrian writer Robert Schneider, published in 1992. It tells the story of a music prodigy, who was born in a small village at the beginning of the nineteenth century. This paper aims to reflect on the series of obstacles that stop the protagonist, Elias Alder, from achieving professional and personal success, given the limitations of the community. The novel condenses modern and post-modern characteristics, such as the identity fragmentation, the irony, the estrangement and the breaking of narrative linearity. |
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A existência como resultado de acasos em Quem ama não dorme, de Robert SchneiderThe existence as result of chances in Brother of sleep, by Robert SchneiderRobert SchneiderfragmentationunusualironyRobert SchneiderfragmentaçãoinsólitoironiaBrother of sleep (Schlafes Bruder) is the first novel by the Austrian writer Robert Schneider, published in 1992. It tells the story of a music prodigy, who was born in a small village at the beginning of the nineteenth century. This paper aims to reflect on the series of obstacles that stop the protagonist, Elias Alder, from achieving professional and personal success, given the limitations of the community. The novel condenses modern and post-modern characteristics, such as the identity fragmentation, the irony, the estrangement and the breaking of narrative linearity.Quem ama não dorme (Schlafes Bruder) é o primeiro romance do escritor austríaco Robert Schneider, publicado em 1992. Ele conta a história de um prodígio da música, nascido em um vilarejo no início do século XIX. Este artigo tem como objetivo refletir sobre a série de empecilhos que impedem o protagonista, Elias Alder, de alcançar sucesso profissional e pessoal, tendo em vista as limitações da comunidade. O romance condensa características modernas e pósmodernas, como a fragmentação identitária, a ironia, o estranhamento e a quebra da linearidade narrativa.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas2020-02-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/pg/article/view/16325010.11606/1982-88372339111Pandaemonium Germanicum; v. 23 n. 39 (2020); 111-1271982-88371414-1906reponame:Pandaemonium Germanicum (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/pg/article/view/163250/156950Copyright (c) 2020 Pandaemonium Germanicuminfo:eu-repo/semantics/openAccessUmbach, RosaniPereira, Sabrina2019-10-19T23:58:11Zoai:revistas.usp.br:article/163250Revistahttp://www.scielo.br/pgPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||pandaemonium@usp.br1982-88371414-1906opendoar:2023-09-13T11:52:55.047025Pandaemonium Germanicum (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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