A Confissão de Lúcio or Dandyism as a Reverse Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santana, Rafael
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Via Atlântica (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98631
Resumo: The aim of this paper is to read A Confissão de Lúcio, by Mário de Sá-Carneiro, from the concept of dandyism as a reverse education. To this purpose, it explores René Girard’s theory of mimetic desire, as well as some of the platonic guidelines with respect to the subject Literature and Education.
id USP-32_73ed8f4e937b13796aa0bd4dc7120a2e
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/98631
network_acronym_str USP-32
network_name_str Via Atlântica (Online)
repository_id_str
spelling A Confissão de Lúcio or Dandyism as a Reverse EducationA Confissão de Lúcio ou o dandismo como educação às avessasdandyismdecadentismmodernismliterature and educationdandismodecadentismomodernismoliteratura e educaçãoThe aim of this paper is to read A Confissão de Lúcio, by Mário de Sá-Carneiro, from the concept of dandyism as a reverse education. To this purpose, it explores René Girard’s theory of mimetic desire, as well as some of the platonic guidelines with respect to the subject Literature and Education.Este artigo propõe uma leitura de A Confissão de Lúcio de Mário de Sá-Carneiro a partir do conceito de dandismo como educação às avessas. Para tanto, apoia-se na teoria do desejo mimético de René Girard, além de recuperar algumas diretrizes platônicas acerca do tema Literatura e Educação.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas2015-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/9863110.11606/va.v0i28.98631Via Atlântica; v. 16 n. 2 (2015): Literatura e educação; 365-380Via Atlântica; Vol. 16 No. 2 (2015): Literatura e educação; 365-3802317-80861516-5159reponame:Via Atlântica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98631/107076https://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98631/196520Copyright (c) 2015 Rafael Santanahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantana, Rafael2023-06-26T13:40:58Zoai:revistas.usp.br:article/98631Revistahttp://www.revistas.usp.br/viaatlanticaPUBhttp://www.revistas.usp.br/viaatlantica/oaiviatlan24@gmail.com2317-80861516-5159opendoar:2023-06-26T13:40:58Via Atlântica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv A Confissão de Lúcio or Dandyism as a Reverse Education
A Confissão de Lúcio ou o dandismo como educação às avessas
title A Confissão de Lúcio or Dandyism as a Reverse Education
spellingShingle A Confissão de Lúcio or Dandyism as a Reverse Education
Santana, Rafael
dandyism
decadentism
modernism
literature and education
dandismo
decadentismo
modernismo
literatura e educação
title_short A Confissão de Lúcio or Dandyism as a Reverse Education
title_full A Confissão de Lúcio or Dandyism as a Reverse Education
title_fullStr A Confissão de Lúcio or Dandyism as a Reverse Education
title_full_unstemmed A Confissão de Lúcio or Dandyism as a Reverse Education
title_sort A Confissão de Lúcio or Dandyism as a Reverse Education
author Santana, Rafael
author_facet Santana, Rafael
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santana, Rafael
dc.subject.por.fl_str_mv dandyism
decadentism
modernism
literature and education
dandismo
decadentismo
modernismo
literatura e educação
topic dandyism
decadentism
modernism
literature and education
dandismo
decadentismo
modernismo
literatura e educação
description The aim of this paper is to read A Confissão de Lúcio, by Mário de Sá-Carneiro, from the concept of dandyism as a reverse education. To this purpose, it explores René Girard’s theory of mimetic desire, as well as some of the platonic guidelines with respect to the subject Literature and Education.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98631
10.11606/va.v0i28.98631
url https://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98631
identifier_str_mv 10.11606/va.v0i28.98631
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98631/107076
https://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98631/196520
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Rafael Santana
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Rafael Santana
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas
dc.source.none.fl_str_mv Via Atlântica; v. 16 n. 2 (2015): Literatura e educação; 365-380
Via Atlântica; Vol. 16 No. 2 (2015): Literatura e educação; 365-380
2317-8086
1516-5159
reponame:Via Atlântica (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Via Atlântica (Online)
collection Via Atlântica (Online)
repository.name.fl_str_mv Via Atlântica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv viatlan24@gmail.com
_version_ 1800222041104711680