A ‘didactização’ da neologia do Português
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linha D'Água (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/linhadagua/article/view/159178 |
Resumo: | This article is the synthesis of a long-way research which has crowned with the doctoral thesis which reflects upon the Portuguese language neology in Angola. Since Angola is a multilingual and multicultural country, this research is circumscribed to Umbundu Linguistic Zone (ULZ), to Angola Centre-Southern. The research was especially about the Portuguese linguistic behavior in contact with Umbundu Language for checking the teaching need of Portuguese lexical and neology. The aim of this study is to reflect on the phenomenon of neology and, in particular, on its didactics in school contexts. |
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A ‘didactização’ da neologia do PortuguêsA Portuguese Neology ‘Didactization’DidactizationNeologyNeologismUmbunduPortugueseDidactizaç˜ãoNeologiaNeologismoUmbunduPortuguêsThis article is the synthesis of a long-way research which has crowned with the doctoral thesis which reflects upon the Portuguese language neology in Angola. Since Angola is a multilingual and multicultural country, this research is circumscribed to Umbundu Linguistic Zone (ULZ), to Angola Centre-Southern. The research was especially about the Portuguese linguistic behavior in contact with Umbundu Language for checking the teaching need of Portuguese lexical and neology. The aim of this study is to reflect on the phenomenon of neology and, in particular, on its didactics in school contexts.O artigo que ora apresentamos é a síntese de um longo percurso de investigação que culminou na apresentação da tese de doutoramento em neologia. Ele é uma reflexão sobre a neologia do Português em Angola. Uma vez que Angola é um complexo de línguas e culturas, este estudo sobre neologia circunscreveu-se apenas à Zona Linguística Umbundu (ZLU), zona Centro-Sul de Angola. A investigação incidiu sobre o comportamento linguístico do Português no contacto com a língua Umbundu para se aferir a necessidade do ensino quer do léxico quer da neologia do Português. O objectivo deste estudo é a reflexão sobre o fenómeno da neologia e, muito particularmente, sobre a sua didactização em contextos escolares.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas2019-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/linhadagua/article/view/15917810.11606/issn.2236-4242.v32i3p25-44Linha D'Água; v. 32 n. 3 (2019): Estudos lexicais em foco; 25-442236-42420103-3638reponame:Linha D'Água (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/linhadagua/article/view/159178/158152https://www.revistas.usp.br/linhadagua/article/view/159178/170382Copyright (c) 2019 Linha D'Águahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCambuta, José2022-03-25T13:42:53Zoai:revistas.usp.br:article/159178Revistahttp://www.revistas.usp.br/linhadaguaPUBhttp://www.revistas.usp.br/linhadagua/oai||ldagua@usp.br2236-42420103-3638opendoar:2023-09-13T12:17:54.343555Linha D'Água (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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